• First Top Stories

    Γιατί η Deutsche Bank ξεφορτώνεται τα ναυτιλιακά δάνεια;

    tanker


    Η Deutsche Bank φαίνεται πως επεξεργάζεται σοβαρά το ενδεχόμενο να προχωρήσει σε πωλήσεις ναυτιλιακών δανείων ύψους τουλάχιστον 1 δισ. δολαρίων ως μια ύστατη προσπάθεια να μειώσει την έκθεσή της σε έναν τομέα του οποίου οι δανειστές έρχονται αντιμέτωποι με το άγρυπνο βλέμμα της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας (ΕΚΤ), σύμφωνα με πληροφορίες του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters.

    Ενώ το εμπόριο αργού πετρελαίου φαίνεται να έχει πάρει τα πάνω του, την ίδια στιγμή, ο κλάδος της μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου περνάει τη χειρότερη κρίση όλων των εποχών για πολλούς λόγους, όπως ο υπερβολικά μεγάλος αριθμός διαθέσιμων πλοίων, η παραπαίουσα παγκόσμια οικονομία και η μειωμένη ζήτηση.

    Έτσι, σύμφωνα με πηγές της αγοράς, η γερμανική τράπεζα φαίνεται πως αναζητάει διέξοδο από τα ναυτιλιακά δάνεια, μια διέξοδο της οποίας το τίμημα θα ξεπεράσει το 1 δισ. δολάρια. Η Deutsche Bank ψάχνει τρόπο να ελαφρύνει το χαρτοφυλάκιό της από τοξικά χρέη – κάτι το οποίο βγάζει νόημα από εμπορικής άποψης – χωρίς όμως να εγκαταλείπει πλήρως τον κλάδο της ναυτιλίας.

    Βεβαίως η τράπεζα, η οποία έχει έκθεση ύψους 5-6 δισ. δολαρίων στη ναυτιλία, αρνήθηκε να σχολιάσει το γεγονός.

    Η Γερμανία ήταν ένα από τα παγκόσμια κέντρα ναυτιλιακής χρηματοδότησης πριν ξεσπάσει η οικονομική κρίση του 2008. Εκεί βρίσκονται συγκεντρωμένα πάνω από 80 δισ. ευρώ (88,62 δισ. δολάρια) σε ναυτιλιακά χρέη. Ο ρυθμός των μη εξυπηρετούμενων δανείων της Deutsche Bank έχει διαμορφωθεί γύρω στο 5% σε σύγκριση με το 10-15% των ανταγωνιστικών πιστωτικών ιδρυμάτων.

    Η ΕΚΤ είχε εκδώσει τον προηγούμενο μήνα μια αναφορά, σύμφωνα με το Reuters, στην οποία ανέλυε τα δάνεια που έχει χορηγήσει η γερμανική τράπεζα σε ναυτιλιακές εταιρείες. Αυτό προκάλεσε αναταραχές στους δανειστές, οι οποίοι μάλλον θα χρειαστεί να βάλουν περισσότερο ρευστό στην άκρη για να αντισταθμίσουν τις προβλεπόμενες απώλειες. Έτσι κι αλλιώς, κάθε τράπεζα με ένα σημαντικό αριθμό ναυτιλιακών δανείων εξετάζει τις επιλογές της να πουλήσει κάποια από αυτά. Και επειδή η στρόφιγγα της ΕΚΤ έχει πλέον κλείσει, είναι μονόδρομος για τις τράπεζες να πουλήσουν αυτά τα δάνεια.

    Το ξεκαθάρισμα βέβαια ανάμεσα σε εξυπηρετούμενα, λιγότερο εξυπηρετούμενα και μη εξυπηρετούμενα δάνεια και πλοία είναι μια δύσκολη υπόθεση.

    Ο Klaus Stoltenberg, ο επικεφαλής ναυτιλιακών οικονομικών της Deutsche Bank, δήλωσε τον Ιούνιο ότι οι τράπεζες θα εξαναγκαστούν να μειώσουν τα δάνεια και να αναπροσαρμόσουν τα χαρτοφυλάκιά τους σύμφωνα με τις τιμές της αγοράς για τα επόμενα δύο χρόνια.

    Έτσι, η DB θα ακολουθήσει και άλλες γερμανικές τράπεζες, όπως η HSH Nordbank και η NordLB, στην στρατηγική πώλησης των ναυτιλιακών δανείων.

    Επιπλέον, η Royal Bank of Scotland εξετάζει το ενδεχόμενο να αποχωρήσει από τα ελληνικά ναυτιλιακά δάνεια που φτάνουν σε ύψος τα 3 δισ. δολάρια, σύμφωνα με το Reuters.

    Φαίνεται πως η Deutsche Bank έχει μπει σε διαδικασία συνολικής εκκαθάρισης και αναδιοργάνωσης. Το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο (ΔΝΤ) έχει κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου για τον γερμανικό κολοσσό καθώς αποτελεί μεγαλύτερη απειλή για το παγκόσμιο χρηματοπιστωτικό σύστημα περισσότερο από κάθε άλλη τράπεζα.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:

    http://www.mononews.gr/sto-nima-epikratisan-i-trapezes-chamogela-gia-paulson-ke-prem-watsa/59051

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:

    http://www.mononews.gr/bloomberg-ki-omos-stin-travmatismeni-apo-to-brexit-evropi-kapii-richnoun-gefires-simfiliosis/58869

     



    ΣΧΟΛΙΑ