• ESG Today

    Ευρωκοινοβούλιο (ηλεκτροκίνηση): Η τιμή χρέωσης των φορτιστών θα πρέπει να εμφανίζεται ανά kWh ή ανά λεπτό σύνδεσης

    • ESG Team

    Έλενα Κουντουρά, Ευρωβουλευτής


    Υπερψηφίστηκαν από την Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου οι  νέοι κανόνες για τις υποδομές εναλλακτικές καυσίμων που συνδιαμόρφωσε η Ευρωβουλευτής Έλενα Κουντουρά, ως εισηγήτρια της πολιτικής της ομάδας τόσο στην κατάρτιση της σχετικής έκθεσης από την Επιτροπή TRAN για το νέο ευρωπαϊκό Κανονισμό ΑFIR όσο και  στις διαπραγματεύσεις των τριλόγων που ξεκίνησαν πριν από ένα χρόνο.

    Οι νέοι κανόνες επιδιώκουν να αυξήσουν τον αριθμό σταθμών επαναφόρτισης ή σταθμών ανεφοδιασμού υδρογόνου για αυτοκίνητα και φορτηγά και την παροχή ηλεκτρικής ενέργειας σε σταθμευμένα αεροπλάνα και πλοία, ώστε να μειωθούν οι εκπομπές στον τομέα των μεταφορών, όπως ορίζει η φιλόδοξη νομοθετική πρωτοβουλία Fit For 55. Κεντρικός στόχος είναι με το νέο κανονισμό να εξασφαλιστεί η επάρκεια και εύκολη πρόσβαση σε σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων σε όλη την ΕΕ, που σήμερα υπολείπονται σημαντικά σε αρκετές χώρες.

    Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο εξασφάλισε στις διαπραγματεύσεις των τριλόγων με την Κομισιόν και το Συμβούλιο και σήμερα ενέκρινε ότι οι  σταθμοί ηλεκτρικής φόρτισης για αυτοκίνητα, ελάχιστης ισχύος 400 kW, θα πρέπει να βρίσκονται τουλάχιστον ανά 60 km κατά μήκος του κεντρικού διευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών έως το 2026, με την ισχύ των σταθμών να αυξάνεται στα 600 kW έως το 2028.

    Ενώ διασφαλίζεται το δικαίωμα των χρηστών για εύκολη και γρήγορη πρόσβαση  στις υποδομές εναλλακτικών καυσίμων, με τη δυνατότητα να πληρώνουν στα σημεία επαναφόρτισης με κάρτες ή ανέπαφες συσκευές. Η τιμή χρέωσης θα πρέπει να εμφανίζεται ανά kWh ή ανά λεπτό σύνδεσης και οι τιμές θα πρέπει να είναι λογικές, εύκολα συγκρίσιμες, διαφανείς και χωρίς διακρίσεις για τους καταναλωτές.

    Στην ομιλία της στην Ολομέλεια η Έλενα Κουντουρά, έχοντας ως εισηγήτρια της πολιτικής της ομάδας συνδιαμορφώσει τη θέση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για τον Κανονισμό και έχοντας συμμετάσχει στις πολύμηνες διαπραγματεύσεις,  εξέφρασε την ικανοποίησή της για τη σημαντική βελτίωση της αρχικής πρότασης της Κομισιόν.

    Τόνισε ότι: «Πετύχαμε να θέσουμε φιλόδοξους αλλά απολύτως ρεαλιστικούς στόχους για την ανάπτυξη υποδομών εναλλακτικών καυσίμων και κυρίως της ηλεκτρικής ενέργειας στο οδικό δίκτυο αλλά και στα λιμάνια και αεροδρόμια της Ευρώπης.

    Επίσης δημιουργήσαμε τα εργαλεία ώστε τα κράτη να εξασφαλίσουν την απαραίτητη διαφάνεια στις τιμές και την προστασία των δικαιωμάτων των καταναλωτών που είναι κρίσιμοι παράγοντες κατά τη μετάβαση στη νέα πραγματικότητα για την αποφυγή αισχροκέρδειας και την εμπιστοσύνη των πολιτών στην ηλεκτροκίνηση.»

    Η Ευρωβουλευτής επισήμανε ότι είναι πλέον ευθύνη των κρατών να εφαρμόσουν τον κανονισμό και να εξασφαλίσουν ότι η μετάβαση θα είναι δίκαιη για όλους.

    «Οι πολίτες αλλά και οι επαγγελματίες στις μεταφορές πρέπει να συνεχίσουν να κινούνται απρόσκοπτα και με προσιτό κόστος. Πρέπει να δοθεί επαρκής ευρωπαϊκή και εθνική χρηματοδότηση για τις υποδομές για να καλύπτονται οι ανάγκες μετακίνησης όλων, χωρίς αποκλεισμούς.»



    ΣΧΟΛΙΑ