• ESG Today

    Barclays: Συμβάσεις 7 δισ. στερλινών ακύρωσαν οι βρετανικές επιχειρήσεις λιανικής λόγω ESG

    Karen Johnson επικεφαλής της Barclays Corporate Banking για τις πωλήσεις σε λιανική και χονδρική


    Συμβάσεις συνολικού ύψους 7,1 δισ. στερλινών με προμηθευτές έχουν ακυρώσει τους τελευταίους 12 μήνες οι βρετανικές επιχειρήσεις λόγω ανησυχιών σχετικά με τις επιδόσεις ESG, αναφέρει νέα έκθεση της Barclays.

    Ειδικότερα, η έκθεση, που δημοσιεύθηκε στις 10 Φεβρουαρίου από το τμήμα Corporate Banking της Barclays διαπιστώνει ότι κατά τη διάρκεια του 2021, το 1/5 (21%) των μεγαλύτερων εταιρειών λιανικής πώλησης του Ηνωμένου Βασιλείου ακύρωσε συμβάσεις με προμηθευτές με την αιτιολογία ότι δεν πληρούσαν τα κατάλληλα πρότυπα βιωσιμότητας και ηθικής προέλευσης. Οι πιο συνηθισμένοι λόγοι για τη διακοπή συμβάσεων με τους προμηθευτές ήταν η χρήση υλικών χωρίς πιστοποιήσεις βιωσιμότητας και τα στοιχεία για τις συνθήκες εργασίας, τις αμοιβές και τα ωράρια που επέβαλλαν στο προσωπικό.

    Οι επιχειρήσεις λιανικής ζητούν επίσης όλο και περισσότερο την ένταξη των προμηθευτών σε οργανισμούς και σε συστήματα πιστοποίησης βιωσιμότητας για να αποδείξουν ότι πληρούν τα πρότυπα, όπως αποκαλύπτει η έκθεση. Ωστόσο όπως φαίνεται, πολλοί προμηθευτές αδυνατούν να ενεργήσουν τόσο γρήγορα όσο απαιτούν οι πελάτες τους.

    Καθοριστικός παράγοντας για την επιλογή προμηθευτή τα κριτήρια ESG

    Η έκθεση συμπεραίνει ότι η αυξημένη εστίαση των επενδυτών, των εργαζομένων και του ευρύτερου κοινού στα κριτήρια ESG ήταν ένας βασικός παράγοντας που οδήγησε στην απόφαση να τερματιστούν οι συνεργασίες με τους προμηθευτές. Ένας άλλος παράγοντας που συνέβαλε ήταν οι διαταραχές που προκάλεσε στην αλυσίδα εφοδιασμού ο Covid-19.

    Στο τελευταίο αυτό σημείο, η Barclays έκανε την ελπιδοφόρο διαπίστωση ότι το 79% των εταιριών λιανικής πώλησης πιστεύει ότι η μακροπρόθεσμη βελτίωση των επιδόσεων ESG στις αλυσίδες εφοδιασμού τους είναι πιο σημαντική από την αντιμετώπιση των βραχυπρόθεσμων δυσκολιών που μπορεί να αντιμετωπίσουν. Με άλλα λόγια οι περισσότερες επιχειρήσεις δεν προτιμούν πλέον να συνάψουν συμβάσεις με προμηθευτές που δεν υιοθετούν βιώσιμες πρακτικές προκειμένου να εξασφαλίσουν προσωρινά οικονομικά οφέλη.

    Η Karen Johnson, επικεφαλής της Barclays Corporate Banking για τις πωλήσεις σε λιανική και χονδρική, δήλωσε: «Βλέπουμε μια σημαντική επιτάχυνση και στροφή μεταξύ των πωλητών λιανικής προς την προτεραιότητα των βιώσιμων και ηθικών προτύπων στις επιχειρηματικές τους δραστηριότητες. Αυτό έχει αρχίσει πλέον να έχει αντίκτυπο στους προμηθευτές λιανικής πώλησης, με συμβάσεις αξίας δισεκατομμυρίων λιρών να ακυρώνονται κάθε χρόνο».

    Την στροφή αυτή αποδίδει στις αλλαγές στην συμπεριφορά των καταναλωτών που πλέον αυξάνουν τις απαιτήσεις τους για προϊόντα που παράγονται με βιώσιμες πρακτικές αλλά και υλικά. «Οι πωλητές πρέπει να συνεχίσουν να παρακολουθούν και να βελτιώνουν τα πρότυπα βιωσιμότητας και ηθικής που εφαρμόζουν, αν θέλουν να προσελκύσουν τις νεότερες δημογραφικές ομάδες καταναλωτών», είπε.

    Όσων αφορά τη ζήτηση των καταναλωτών, το 52% δήλωσε ότι οι πιστοποιήσεις βιωσιμότητας αποτελούν καθοριστικό παράγοντα κατά την αγορά ενός προϊόντος , αμέσως μετά την ποιότητα και την τιμή. Επιπλέον, σχεδόν τα δύο τρίτα (63%) δήλωσαν ότι πιστεύουν ότι οι επιχειρήσεις θα πρέπει να βελτιώσουν τις επιδόσεις τους κατά τα πρότυπα ESG στο μέλλον.

    Οι αλυσίδες εφοδιασμού στο μικροσκόπιο

    Παράλληλα με την έκθεση της Barclays Corporate Banking, το CDP (Carbon Disclosure Project) δημοσίευσε στοιχεία για τις αξιολογήσεις βιωσιμότητας που αφορούν τις εφοδιαστικές αλυσίδες των επιχειρήσεων, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στις εκπομπές ρύπων και στους δείκτες κλιματικού κινδύνου.

    Τα ευρήματα της έρευνας έδειξαν ότι περισσότεροι από τους μισούς (56%) από τους προμηθευτές των μεγάλών επιχειρήσεων δεν έχουν θέσει στόχους για τη μείωση των εκπομπών, ενώ μόλις το 3% των προμηθευτών έχει θέσει στόχους με επιστημονικά τεκμηριωμένα εφικτά αποτελέσματα.

    Καθώς οι επενδυτές αυξάνουν τις απαιτήσεις τους από τις εταιρείες όσων αφορά τις επιδόσεις βιωσιμότητας, οι εκπομπές ρύπων του πεδίου 3 θα αρχίσουν πλέον να συμπεριλαμβάνονται στους στόχους τους  μηδενικό ισοζύγιο άνθρακα και οι εταιρίες θα  πρέπει να λαμβάνουν τα κατάλληλα μέτρα για τις αλυσίδες εφοδιασμού.

    «Οι εταιρείες που θέλουν να ευθυγραμμιστούν με τον παγκόσμιο στόχο 1,5°C δεν μπορούν να ασχοληθούν μόνο με ένα μικρό ποσοστό του προφίλ εκπομπών τους», αναφέρει η Sonya Bhonsle, επικεφαλής για τις αλυσίδες αξίας παγκοσμίως στο CDP.

    Πέρυσι, το CDP προειδοποίησε ότι οι επιχειρήσεις θα μπορούσαν να αντιμετωπίσουν πρόσθετο κόστος έως και 120 δισ. δολάρια σε όλες τις αλυσίδες εφοδιασμού τους από τις επιπτώσεις της κλιματικής και περιβαλλοντικής κατάρρευσης τα επόμενα πέντε χρόνια. Πιο πρόσφατα, μια μελέτη από το Παγκόσμιο Σύμφωνο των Ηνωμένων Εθνών και την Accenture διαπίστωσε ότι οι μισές επιχειρήσεις είχαν ακραία καιρικά φαινόμενα που επηρέαζαν τις αλυσίδες εφοδιασμού τους κατά τη διάρκεια του 2021.



    ΣΧΟΛΙΑ