• Business

    Zoom: Το δύσκολο στοίχημα μετά την πανδημία – Μειώνει τις προβλέψεις για τα έσοδα

    • Bloomberg
    Eric Yuan, ιδρυτής της Zoom Video Communications Inc.

    Eric Yuan, ιδρυτής της Zoom Video Communications Inc.


    Τα αποτελέσματα της Zoom Video Communications έδειξαν ότι η μετάβασή της από ένα βασικό εργαλείο της εποχής της πανδημίας σε μια επιχειρηματική πλατφόρμα θα διαρκέσει περισσότερο από το αναμενόμενο.

    Ενώ η διοίκηση της επισήμανε ότι έχει πετύχει ένα αυξανόμενο ποσοστό εσόδων από εταιρικούς πελάτες, δεν κατάφερε να επιβεβαιώσει τις προβλέψεις της στο δεύτερο τρίμηνο της οικονομικής χρήσης, όπως περίμεναν οι αναλυτές.

    Η εταιρεία μείωσε επίσης τις ετήσιες προβλέψεις εσόδων της, λέγοντας ότι χάνει πωλήσεις από τους καταναλωτές και τις μικρές επιχειρήσεις ταχύτερα από ό,τι αναμενόταν.

    Τα αποτελέσματα, είπε ο αναλυτής της Citigroup, Tyler Radke, ήταν «ακόμη χειρότερα από ό,τι περιμέναμε».

    Η ιλιγγιώδης ανάπτυξη της Zoom κατά τη διάρκεια της πανδημίας έχει μειωθεί σημαντικά καθώς τα γραφεία ανοίγουν ξανά και ο ανταγωνισμός εντείνεται από την πλατφόρμα επικοινωνίας μέσω βίντεο Teams της Microsoft Corp.

    Οι διαδικτυακές πωλήσεις σε καταναλωτές και μικρές επιχειρήσεις αναμένεται να μειωθούν κατά 7% έως 8% φέτος, δήλωσε η CFO, Kelly Steckelberg σε τηλεδιάσκεψη μετά την ανακοίνωση των κερδών.

    Η μετοχή της εταιρείας υποχώρησε κατά 11% στην προσυνεδρίαση ενώ είχε κλείσει στα 97,44 δολάρια στη Νέα Υόρκη. Από τις αρχές του έτους υποχωρεί κατά 47%, χάνοντας το ράλι των μετοχών τεχνολογίας από τα μέσα Ιουνίου.

    Nέες υπηρεσίες και προϊόντα

    Η εταιρεία έχει εστιάσει στην προσέγγιση μεγαλύτερων εταιρικών πελατών, λανσάροντας μια διευρυμένη σειρά προϊόντων, όπως λογισμικό για κέντρα επικοινωνίας πελατών.

    Τον Ιούνιο, παρουσίασε ένα νέο πακέτο υπηρεσιών — Zoom One — δίνοντας έμφαση σε προσφορές όπως τηλέφωνα συνδεδεμένα στο διαδίκτυο και φυσικές αίθουσες συνεδριάσεων. Οι αναλυτές είναι γενικά θετικοί σε αυτές τις δευτερεύουσες προσφορές, ιδιαίτερα στο Zoom Phone, αλλά πιστεύουν ότι θα χρειαστούν χρόνο για να αποδώσουν. Οι πωλήσεις σε εταιρικούς πελάτες αναμένεται να αυξηθούν κατά περισσότερο από 20% φέτος, δήλωσε η Steckelberg.

    Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Zoom, Eric Yuan εξέφρασε επίσης εμπιστοσύνη στα νέα προϊόντα της εταιρείας. «Τα προϊόντα μας που κυκλοφόρησαν πρόσφατα Zoom Contact Center και Zoom IQ for Sales είχαν καλή ανταπόκριση σε πρώτη φάση, ενώ το Zoom Phone πέτυχε αποτελέσματα ορόσημο, σημειώνοντας ρεκόρ στον αριθμό αδειών που πωλήθηκαν το τρίμηνο», δήλωσε.

    Keeps Slipping | Zoom sales growth has steadily slowed since pandemic boom
    Η αύξηση των πωλήσεων της Zoom επιβραδύνεται σταθερά μετά την έκρηξη που σημείωσαν στην πανδημία

    Μείωση προβλέψεων

    Τα έσοδα θα ανέλθουν περίπου στα 1,1 δισ. δολάρια την περίοδο που λήγει τον Οκτώβριο, ανέφερε σε δήλωσή της τη Δευτέρα η εταιρεία, με έδρα το Σαν Χοσέ της Καλιφόρνια. Οι αναλυτές, κατά μέσο όρο, ανέμεναν 1,16 δισ. δολάρια ή ανάπτυξη περίπου 10% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, σύμφωνα με στοιχεία που συγκέντρωσε το Bloomberg. Τα κέρδη, εξαιρουμένων ορισμένων στοιχείων, θα είναι 82 σεντς έως 83 σεντς ανά μετοχή, σε σύγκριση με τη μέση εκτίμηση των αναλυτών για 91 σεντς.

    Η εταιρεία μείωσε επίσης τις ετήσιες προβλέψεις των πωλήσεών της σε περίπου 4,4 δισ. δολάρια έναντι πρόβλεψης έως και 4,55 δισ. δολάρια τον Μάιο.

    Περίπου 115 εκατ. δολάρια από την περικοπή οφείλονται στο «ευρύτερο οικονομικό περιβάλλον» και 35 εκατ. δολάρια στο ισχυρότερο δολάριο ΗΠΑ, δήλωσε η Steckelberg κατά τη διάρκεια της συνομιλίας με αναλυτές.

    Οι πωλήσεις του δεύτερου τριμήνου αυξήθηκαν κατά 7,6% στα 1,1 δισ. δολάρια, παρουσιάζοντας την πιο αργή ετήσια ανάπτυξη της Zoom. Οι αναλυτές, κατά μέσο όρο, προέβλεπαν 1,12 δισ. δολάρια, ενώ πρόκειται για το πρώτο τρίμηνο που η εταιρεία έχασε τις εκτιμήσεις των εσόδων. Τα κέρδη, εξαιρουμένων ορισμένων στοιχείων, ήταν 1,05 δολάρια ανά μετοχή, σε σύγκριση με τη μέση εκτίμηση των 92 σεντς.

    «Αναγνωρίζουμε ότι τα αποτελέσματα των εσόδων είναι απογοητευτικά και κατώτερα των προσδοκιών μας καθώς περιηγούμαστε στο τρέχον περιβάλλον», δήλωσε η Steckelberg.

    Κατά την περίοδο που έληξε στις 31 Ιουλίου, η εταιρεία δήλωσε ότι είχε 204.100 εταιρικούς πελάτες, σημειώνοντας αύξηση 18% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Η ανάπτυξη ήταν χαμηλότερη από την αύξηση 24% που σημείωσε το προηγούμενο τρίμηνο. Οι αναλυτές, κατά μέσο όρο, προέβλεψαν ότι η Zoom θα εμφάνιζε 205.854 εταιρικούς πελάτες.

    Ενώ ο επιχειρηματικός τομέας σημείωσε σταθερή ανάπτυξη το τρίμηνο, οι προσθήκες πελατών ήταν «αρκετά αδύναμες», κάτι που μπορεί να αποτελεί κορυφαία ένδειξη των μελλοντικών αντίξοων συνθηκών, έγραψε ο Radke της Citigroup σε σημείωμα μετά τα αποτελέσματα.

    Διαβάστε ακόμη:

    Zoom: Εξαγόρασε την Five9 έναντι 14,7 δισ. δολαρίων



    ΣΧΟΛΙΑ