Παίρνει μπρος  το μεγάλο έργο του Τριπλού Κόμβου Σκαραμαγκά από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με σκοπό τη δημοπράτησή του μέσα στο έτος. Σύμφωνα με πληροφορίες ήδη έχουν οριστικοποιηθεί τα χρηματοδοτικά εργαλεία του έργου, έχουν εγκριθεί οι περιβαλλοντικές μελέτες και έχουν κηρυχθεί οι απαλλοτριώσεις, χωρίς όμως να γίνεται λόγος για ένα σαφές χρονοδιάγραμμα προς την έναρξη του διαγωνισμού.

Υπενθυμίζεται πως τον  Ιανουάριο του 2025, παρουσιάστηκε στο Υπουργικό Συμβούλιο το φιλόδοξο έργο από τον τότε Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σταϊκούρα, με τη διαβεβαίωση ότι η δημοπράτηση θα πραγματοποιηθεί εντός του πρώτου τετραμήνου του 2025. Το τετράμηνο πέρασε χωρίς καμία ανακοίνωση, επιβεβαιώνοντας τις επιφυλάξεις όσων γνωρίζουν την ιστορία των καθυστερήσεων σε αντίστοιχες παρεμβάσεις.

1

Προβλεπόμενη διάρκεια κατασκευής του έργου υπολογίζεται στους 36 μήνες από την υπογραφή σύμβασης και ο προϋπολογισμός ανέρχεται στα 70 εκατ. ευρώ.

Την σκυτάλη του Υπουργείου πήρε ο Χρίστος Δήμας και εφόσον λοιπόν το έργο δημοπρατηθεί μέσα στο 2025 και μπουν φιλόδοξα οι υπογραφές το 2026, το έργο κατά πάσα πιθανότητα θα δοθεί στην κυκλοφορία το 2029.

Πρόκειται για έργο που φιλοδοξεί να δώσει ανάσα στην πολύπαθη λεωφόρο Κηφισού και στο διαρκώς διογκούμενο κυκλοφοριακό πρόβλημα της Αττικής και να διευρύνει τις δυνατότητες μετακίνησης για τους οδηγούς που κινούνται στην περιοχή του Θριασίου Πεδίου, μια ραγδαία αναπτυσσόμενη ζώνη στον τομέα της βιομηχανίας και των logistics, η οποία αντιμετωπίζει έντονα προβλήματα κυκλοφοριακής συμφόρησης.

Ο Κόμβος Σκαραμαγκά αποτελεί τμήμα ενός ευρύτερου σχεδίου, συνολικού μήκους 7,4 χιλιομέτρων, που αφορά:

Τη σύνδεση της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω (ΔΠΛΑ) με τη Λεωφόρο Σχιστού και την Εθνική Οδό Αθηνών–Κορίνθου.

Τη δημιουργία δύο νέων ανισόπεδων κόμβων (Σκαραμαγκά και Ναυπηγείων).

Την αναβάθμιση του υπάρχοντος Ανισόπεδου Κόμβου Σχιστού.

Την αναδιαμόρφωση της Εθνικής Οδού Αθηνών–Κορίνθου με τρεις λωρίδες ανά κατεύθυνση στο επίμαχο τμήμα.

Η ολοκλήρωση του έργου θα προσφέρει μια νέα εναλλακτική διαδρομή για οδηγούς που κινούνται από τον Πειραιά προς τα βόρεια προάστια, μέσω της Λ. Σχιστού, της ΔΠΛΑ και της Αττικής Οδού, παρακάμπτοντας έτσι τον ήδη κορεσμένο Κηφισό.

Η υλοποίηση του έργου εκτιμάται πως θα βελτιώσει δραστικά τις κυκλοφοριακές συνθήκες, ιδιαίτερα τις πρωινές ώρες αιχμής, όπου τα δύο ρεύματα του Κηφισού καταρρέουν υπό το βάρος του φόρτου. Το Υπουργείο υποστηρίζει πως η νέα χάραξη θα επιτρέψει τη μεγάλη εκτροπή οχημάτων από τη λεωφόρο Κηφισού προς τον νέο οδικό άξονα.

Επιπλέον, στο πλαίσιο της προαίρεσης του έργου, περιλαμβάνεται η κατασκευή δρόμου μήκους 2,3 χιλιομέτρων που θα συνδέσει το δίκτυο με το Επιχειρηματικό Πάρκο Φυλής, τον ΧΥΤΑ και τη Λεωφόρο ΝΑΤΟ – μια υποδομή που επίσης θα συνεισφέρει στην κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση.

Τεχνικά χαρακτηριστικά και χρηματοδότηση

  • Συνολικό μήκος έργου: 7,4 χλμ.
  • Προβλεπόμενη διάρκεια κατασκευής: 36 μήνες από την υπογραφή σύμβασης.
  • Προϋπολογισμός: 70 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με το Υπουργείο Υποδομών, τα βασικά οφέλη από την υλοποίηση του έργου είναι η δημιουργία του οδικού άξονα Σχιστού–ΔΠΛΑ, η εκτροπή σημαντικού κυκλοφοριακού όγκου από τη λεωφόρο Κηφισού, η αναβάθμιση της Λ. Σχιστού και της Ε.Ο. Αθηνών–Κορίνθου, η βελτίωση της πρόσβασης προς τα νοτιοδυτικά και βόρεια προάστια, αλλά και προς περιοχές οικονομικής δραστηριότητας όπως η Φυλή και ο Ασπρόπυργος.

Τέλος, στις προαιρέσεις του έργου περιλαμβάνονται η ολοκλήρωση συγκεκριμένων κλάδων του ανισόπεδου κόμβου Σχιστού (Κόρινθος – Σχιστό και Σχιστό – Αθήνα), καθώς και των κλάδων του κόμβου Ναυπηγείων (Αθήνα – Παλάσκα και Παλάσκα – Σχιστό), για τους οποίους απαιτείται τροποποίηση στα ρυμοτομικά σχέδια· η συντήρηση και επισκευή της υπάρχουσας γέφυρας στον κόμβο Σχιστού και η οδική διασύνδεση με το υπάρχον οδικό δίκτυο του Επιχειρηματικού Πάρκου Φυλής, η οποία περιλαμβάνει την αναβάθμιση δύο κόμβων που συνδέονται με τον ΧΥΤΑ και τη λεωφόρο ΝΑΤΟ.