• Business

    WWE: Η μεγάλη επιστροφή στην ελληνική τηλεόραση ύστερα από 4 χρόνια με το μεγαλύτερο event


    Η μεγαλύτερη διοργάνωση επαγγελματικής πάλης στην ελληνική τηλεόραση ύστερα από τέσσερα χρόνια.

    Πρόκειται για το World Wrestling Entertainment (WWE), το οποίο αποτελεί ένα πολιτιστικό φαινόμενο στις ΗΠΑ και κάνει την «πρεμιέρα» του σε λιγότερο από ένα 24ωρό, καθώς θα προβληθεί στις 03:00 της Κυριακής 28 Ιανουαρίου με την προβολή του Royal Rumble που αποτελεί ένα από τα show-ναυαρχίδες μαζί με τη Wrestlemania και το Summerslam.

    Στην Ελλάδα το έχουμε παρακολουθήσει σε μικρές αλλά και μεγάλες δόσεις αρκετές φορές στη διάρκεια των τελευταίων τριάντα τεσσάρων ετών μέσα από τις συχνότητες της ιδιωτικής και συνδρομητικής τηλεόρασης.

    Η πρώτη τριετής περίοδος προβολής του συνέπεσε με τη γέννηση της ιδιωτικής τηλεόρασης με τον ΑΝΤ1 να προβάλλει από το 1990 έως το 1993 την εκπομπή «Γίγαντες του Κατς». Σε αυτή προβαλλόταν επιλεγμένοι αγώνες από το τότε World Wrestling Federation (WWF).

    Εν τούτοις, δεν προέβαλε τα Pay Per Views, δηλαδή τα μεγάλα events στα οποία οδηγούσε η προβολή των εβδομαδιαίων επεισοδίων και αποτελούν ίσως τη μεγαλύτερη πηγή εσόδων της εταιρείας που παράγει το WWΕ, η οποία ανήκει στη δυναστεία των δισεκατομμυριούχου MacMahons με πιο επιδραστικό τον Vince.

    Μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του 2000 το Wrestling δεν είχε βρει κάποιο νέο τηλεοπτικό σπίτι σε ιδιωτικό κανάλι και τη σκυτάλη πήρε το TV Magic που προέβαλε το 2002 τα δύο show RAW και Smackdown. Ωστόσο, η προβολή τους δε διήρκησε αρκετά καθώς προσέκρουσε στο ΣτΕ λόγω προβολής σε ακατάλληλη ώρα με αποτέλεσμα να κοπεί.

    Στη συνέχεια της δεκαετίας των 00ς τα δύο show έκαναν ένα πέρασμα από τη συνδρομητική τηλεόραση και πιο συγκεκριμένα από το Nova Sports 3 που τα προέβαλε από το 2007.

    Η επιστροφή στην τηλεόραση έγινε το 2019 όταν η  συχνότητα του ΣΚΑΙ έγινε το νέο σπίτι των shows του WWE, αλλά και σε αυτή την περίπτωση υπήρξε αντίδραση από το ΕΣΡ. Αυτό συνέβη καθώς το RAW και το SmackDown προβαλόταν τα μεσημέρια του Σαββατοκύριακου και το ΕΣΡ επενέβη με αποτέλεσμα οι δύο εκπομπές να μετακινηθούν στη ζώνη των 01:00 ώστε να μη κοπούν για τον ίδιο λόγο με το TV Magic. Ωστόσο, η συνεργασία αυτή έληξε ένα χρόνο αργότερα.

    Τη σκυτάλη παίρνει πλέον η συνδρομητική ψηφιακή πλατφόρμα του ΑΝΤ1+, η οποία έκανε το πρώτο τεστ με το ελληνικό Wrestling Promotion ΖΜΑΚ του παρουσιαστή και ραδιοφωνικού παραγωγού Πέτρου Πολυχρονίδη, αλλά και το NXT που είναι το «μικρό αδερφάκι» των SmackDown και RAW.

    Αξίζει να αναφερθεί ότι η νέα συνεργασία του ΑΝΤ1 με το WWE έχει και ένα νέο στοιχείο. Αυτό είναι η δυνατότητα προβολής των μεγάλων PPVs μαζί με τα εβδομαδιαία show, γεγονός και το οποίο αναμένεται να αποτελέσει σημαντικό δέλεαρ για τους φαν της επαγγελματικής πάλης.

    Ο κολοσσός του WWE και τα deals με Σαουδική Αραβία και Netflix

    Η δημοφιλία της επαγγελματικής πάλης στην Αμερική αλλά και σε παγκόσμιο επίπεδο φαίνεται και από τις επικερδείς συμφωνίες που έχει κάνει με τη Σαουδική Αραβία και πρόσφατα το Netflix, οι οποίες ξεπερνούν συνολικά τα 5,5 δισ. ευρώ.

    Ξεκινώντας από τη Σαουδική Αραβία η συμφωνία με το WWE αφορά σε μία δεκαετή συνεργασία με  διάρκεια έως το 2027 με την εταιρεία της επαγγελματικής πάλης να προσθέτει στα ταμεία της 100 εκατ. Δολάρια σε ετήσια βάση.

    Το επόμενο μεγάλο deal του WWE ήταν συνεργασία με τη συνδρομητική πλατφόρμα Netflix, η οποία εξαγόρασε πρόσφατα τα δικαιώματα προβολής του RAW αλλά και των δημοφιλών PPVs για την επόμενη δεκαετία έναντι 5 δισ. Δολαρίων από το 2025 έως και το 2035 με δικαίωμα ανανέωσης για μία ακόμα πενταετία.

    Με την εξέλιξη αυτή σταματάει από το Σεπτέμβριο η πολυετής και αρκετά στενή σχέση του WWE με το USA Network, το οποίο προβάλει το RAW από τη γέννηση του, δηλαδή από το 1993 με ένα πενταετές διάλειμμα από το 2000 μέχρι και το 2005. Τη θέση του θα πάρει το SmackDown, το οποίο μεταφέρεται από τον κολοσσό του Fox (προβαλόταν από το 2018 έναντι 1 δισ. δολαρίων), και θα αποφέρει στην εταιρεία 1,4 δισ. Δολάρια.

    Σημαντικό γεγονός στην πορεία του WWE ήταν και συγχώνευση του με την κορυφαία διοργάνωση μεικτών πολεμικών τεχνών Ultimate Fight Championship τον περασμένο Σεπτέμβριο με την οποία το WWE αποτιμήθηκε στα 9,1 δισ. Δολάρια.

    Βάσει των όσων αναφέρονται στα τελευταία οικονομικά αποτελέσματα του WWE, τα οποία αφορούν τη χρήση του 2022, το RAW προσελκύει κατά μέσο όρο 1,7 εκατ. Θεατές στα εβδομαδιαία επεισόδιά του, ενώ το SmackDown μαγνητίζει 2,1 εκατ. Θεατές.

    Όσον αφορά τα οικονομικά του αποτελέσματα, ο κύκλος εργασιών είχε διαμορφωθεί στα 1,3 δισ. Δολάρια ενώ τα έσοδα προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων διαμορφώθηκαν στα 385 εκατ. Ευρώ και η μετοχή της της εταιρείας που είναι listed στον S&P 500 επέστρεψε το 40% των κερδών στους μετόχους.

    Η επαγγελματική πάλη στην Ελλάδα

    Εκτός όμως από την αμερικανική επαγγελματική στη χώρα μας συντελείται μία αναγέννηση του φαινομένου από το 2015 με το ΖΜΑΚ που έχει ιδρύσει ο παρουσιαστής, δημοσιογράφος και ραδιοφωνικός παραγωγός, Πέτρος Πολυχρονίδης, το οποίο άνοιξε την πόρτα για την επιστροφή του WWE στο ΑΝΤ1+ και την τηλεοπτική συχνότητα του καναλιού του Αμαρουσίου.

    Όπως θα έχετε ήδη διαβάσει στη στήλη των media η συμφωνία με το ΑΝΤ1+ ξεκίνησε από τον περασμένο Σεπτέμβριο με τη διοργάνωση να έχει καταφέρει να κάνει sold out κάθε event της από το 2019, ενώ πρόκειται για το μοναδικό ευρωπαϊκό wrestling promotion που έχει κάνει συμφωνία με τηλεοπτικό κανάλι.

    Μέχρι στιγμής έχουν προβληθεί στο ANT1+ 10 επεισόδια με το ελληνικό promotion pro-wrestling να βρίσκεται  2024 ψηλά στο top-10 των επιλογών στις τρεις πρώτες εβδομάδες του και από την 1η Ιανουαρίου να είναι στο top 3 των προτιμήσεων στις οποίες ηγείται η κορυφαία ελληνική παραγωγή Ψυχοκόρες και η δημοφιλή σειρά Μάγισσα.

    Όσον αφορά το «αποτύπωμα» του στο Διαδίκτυο και τα κοινωνικά μέσα το ΖΜΑΚ αριθμεί ήδη 2,27 εκατ. εγγεγραμμένους χρήστες στο κανάλι του στο YouTube, στο οποίο έχει ανεβάσει περισσότερα από 1050 video, ενώ στο Facebook το ακολουθούν 6,9 χιλιάδες άτομα και στο Instagram 4,2 χιλιάδες άτομα.

    Διαβάστε επίσης

    Νέα ημέρα και ώρα για το «ΓΚΑΡΑΖ» αποκλειστικά στο ACTION 24

    Dragons’ Den: Τι θα δούμε στο 2ο επεισόδιο (video)

    Zee: Μετά τη Sony «αδειάζει» και την Disney – Τι συμβαίνει με την ινδική εταιρεία;



    ΣΧΟΛΙΑ