• Business

    VW Group: Να τι θα γίνει στην Αστυπάλαια!


    Μας κάνει περήφανους ως Έλληνες η ανακοίνωση της επένδυσης του VW Group σ’ ένα ελληνικό νησί.

    Η Αστυπάλαια είναι ένα από τα Δωδεκάνησα και βρίσκεται στο ίδιο γεωγραφικό πλάτος με τα Κύθηρα. Έχει 1300 κατοίκους και εμβαδό 96,9km2. Επελέγη από τον όμιλο VW μετά από ενδελεχή εξέταση πολλών σημείων για τη δημιουργία ενός εγχειρήματος «μηδενισμού του ενεργειακού αποτυπώματος».

    Ως «κλειστός» χώρος το νησί προσφέρεται γι’ αυτό το εγχείρημα. Προφανώς αξιολογήθηκαν παράμετροι όπως η ένταση και η διεύθυνση του ανέμου αλλά και οι μέρες ηλιοφάνειας. Επιπλέον η διάθεση του τοπικού πληθυσμού, το μέγεθος του νησιού και το πόσο λίγο είναι αξιοποιημένο το μεγαλύτερο μέρος της έκτασής του. Οι περισσότεροι κάτοικοι βρίσκονται στη χώρα στο λιμάνι. Σήμερα η Αστυπάλαια ηλεκτροδοτείται από μια γεννήτρια πετρελαίου. Στόχος είναι η παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας στην Αστυπάλαια να γίνεται από ΑΠΕ (φωτοβολταϊκά, ανεμογεννήτριες). Οπότε θα τοποθετηθούν συσσωρευτές για την αποθήκευση της ενέργειας και για τη διανομή της θα χρησιμοποιείται το δίκτυο της ΔΕΗ.

    Το βασικό ερώτημα είναι πότε θα σβήσει η γεννήτρια πετρελαίου στην Αστυπάλαια; Θα καλύπτει η παραγωγή του ρεύματος τις ανάγκες όλους τους μήνες; Χειμώνα καλοκαίρι; Πόσο θα ζήσουν οι μπαταρίες που θα φορτίζουν και θα αποδίδουν ρεύμα συνεχώς; Αν η ηλεκτρική ενέργεια που θα παράγουν οι ΑΠΕ δεν επαρκεί, προφανώς θα υπάρχει σαν εφεδρεία, η γεννήτρια πετρελαίου. Οπότε πρέπει να τονιστεί πως εφόσον πετύχει το εγχείρημα η Αστυπάλαια δε θα έχει απλά μηδενικό αποτύπωμα ρύπων, αλλά θα είναι ενεργειακά αυτόνομη. Ένα βασικό ερώτημα είναι αν θα χρησιμοποιηθεί η θερμοχωρητικότητα της θάλασσας για ψύξη συστημάτων και πως μπορεί αυτό να επηρεάσει την περιοχή.

    Η ηλεκτρική ενέργεια των ΑΠΕ μέσω διανομής από το δίκτυο της ΔΕΗ, θα καταλήγει εκτός από τα σπίτια και το δημοτικό φωτισμό σε ηλεκτρικούς φορτιστές που θα τοποθετηθούν σε πολλά σημεία. Από κει θα φορτίζονται τα ηλεκτρικά οχήματα με τα οποία θα γίνεται η κίνηση στο νησί: Ηλεκτρικά λεωφορεία, ηλεκτρικά ταξί, ηλεκτρικά ΙΧ, ηλεκτρικά σκούτερ, ηλεκτρικά ποδήλατα.

    Βέβαια ένα θέμα είναι πως οι κάτοικοι του νησιού έχουν ήδη οχήματα, συμβατικά. Οπότε πιθανολογώ ότι θα υπάρξουν κοινόχρηστα ηλεκτρικά οχήματα για να εξυπηρετούνται οι ανάγκες τους όπως και οι ανάγκες των τουριστών. Το sharing είναι μια νέα τάση στην αυτοκίνηση με πολλά πλεονεκτήματα. Προφανώς σε επιμέρους σημεία θα δοκιμαστούν τεχνολογίες όπως V2G (επικοινωνία οχήματος με υποδομές) αλλά και επίπεδο αυτονομίας 3 ή και 4 στην οδήγηση. Όλα αυτά όμως περιορισμένα σε συγκεκριμένα σημεία καθώς οι τεχνολογίες αυτές δεν είναι ακόμη ώριμες για χρήση σ’ όλο το νησί.

    Εννοείται πως θα αναδειχτούν πολλά θέματα όσον αφορά στην λειτουργία όλου αυτού του συστήματος και θα αποδειχτεί στην πράξη πόσο εφικτό είναι ένα τέτοιο εγχείρημα. Ώστε στο μέλλον να δούμε και πόλεις με μηδενικό αποτύπωμα.

    Πολλά θα εξαρτηθούν από την υποδοχή που θα επιφυλάξουν οι κάτοικοι σ’ όλο αυτό το σύστημα και πόσο θα το αγκαλιάσουν. Πάντως είναι μια σημαντική ευκαιρία για προβολή της χώρας μας που θα ακουστεί σε όλη την επιστημονική κοινότητα αλλά και στην παγκόσμια σκηνή της αυτοκινητοβιομηχανίας. Αποδεικνύει δε την βούληση της κυβέρνησης και προσωπικά του πρωθυπουργού για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας.

    Διαβάστε ακόμα:

    Στην Αστυπάλαια η επένδυση της Volkswagen ύψους 30 εκατ.

    Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση



    ΣΧΟΛΙΑ