• Business

    Βασιλική Υψηλάντη (Mantility): Από το Σουφλί στις διεθνείς αγορές η startup από την Καβάλα

    • Άννα Διανά
    Bασιλική Ζαφειρία Υψηλάντη, ιδρύτρια της startup Mantility.

    Bασιλική Ζαφειρία Υψηλάντη, ιδρύτρια της startup Mantility.


    Το δικό της δρόμο του μεταξιού από το Σουφλί στις διεθνείς αγορές χαράσσει η Βασιλική Ζαφειρία Υψηλάντη, ιδρύτρια της startup Mantility.

    Μιας καβαλιώτικης εταιρείας που γεννήθηκε το 2019 λίγο πριν το ξέσπασμα της πανδημίας φιλοδοξώντας να γίνει η πρώτη γκαλερί μεταξιού και να εδραιωθεί στις αγορές του εξωτερικού.

    Συνδυάζοντας την παράδοση της μεταξουργίας και του σύγχρονου ελληνικού design και με πρώτη ύλη το μετάξι, το οποίο γίνεται καμβάς για τις δημιουργίες Ελλήνων σχεδιαστών, δημιουργεί μαντίλια που παράγονται στο Σουφλί και πωλούνται σε περιορισμένα αντίτυπα.

    Η διαδικασία παραγωγής του προϊόντος δεν διαφοροποιείται σημαντικά από παρόμοια brands στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Ωστόσο η πολυδιάστατη εικαστική προσέγγιση που ακολουθείται και η όλη φιλοσοφία είναι αυτό που διαφοροποιεί τη Mantility.

    Καμβάς από μετάξι για Έλληνες σχεδιαστές

    “Ήμασταν από τους πρώτους που ξεκινήσαμε την ψηφιακή εκτύπωση στο Σουφλί αλλά δεν είναι αυτή η πρωτοπορία της Mantility. Δημιουργήσαμε την πρώτη παγκοσμίως γκαλερί μεταξιού και η καινοτομία μας είναι ότι εκπροσωπώντας πολλούς καλλιτέχνες, παράγουμε συγκεκριμένο αριθμό μαντιλιών και τα οποία κυκλοφορούν αριθμημένα και υπογεγραμμένα” σημειώνει στο mononews.gr η κ. Υψηλάντη.

    Οι καλλιτέχνες σχεδιάζουν και η Mantility αποτυπώνει τα έργα τους στον µεταξωτό «καµβά». Το τιράζ για τα μαντίλια, τα οποία είναι σε διάφορες διαστάσεις, είναι περιορισμένο και κινείται σε ένα εύρος από 50 έως 200 και φέρει την υπογραφή του καλλιτέχνη. Συνεργάζονται περισσότεροι από 40 καλλιτέχνες από διαφορετικούς τομείς, όπως  ζωγράφοι, γραφίστες, εικονογράφοι, αρχιτέκτονες, κεραµίστες, σκηνογράφοι, graffiti artists κ.α.

    To ταξίδι της Mantility ξεκίνησε μέσω μιας διεθνούς καμπάνιας crowfunding τον Αύγουστο του 2019 όπου περισσότερα από 150 μαντίλια ταξίδεψαν σε όλο τον κόσμο. «Η ανατροφοδότηση που πήραμε όταν παραδώσαμε τα μαντίλια ήταν πολύ μεγάλη» σημειώνει  η κ. Υψηλάντη. Ωστόσο το ξέσπασμα της πανδημίας οδήγησε σε αλλαγή επιχειρηματικού μοντέλου. Τον Απρίλιο του 2020 δημιουργήθηκε η διαδικτυακή γκαλερί της Mantility ενώ το πρώτο φυσικό κατάστημα βρίσκεται στην Καβάλα.

    Το δεύτερο σημείο λιανικής είναι στο Attica Stores στο CityLink, όπου αρχικά έγινε ένα pop up store αλλά πλέον η παρουσία είναι μόνιμη ενώ διατηρεί συνεργασίες με το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, το Μέγαρο Μουσικής, το ερευνητικό κέντρο MOHA του Imaret κα.

    Bασιλική Ζαφειρία Υψηλάντη, ιδρύτρια της startup Mantility.
    Bασιλική Ζαφειρία Υψηλάντη, ιδρύτρια της startup Mantility.

    Προ των πυλών συνεργασίες με ξένους οίκους

    «Δεν υπάρχουν σκέψεις για άλλο φυσικό κατάστημα στην Ελλάδα» σύμφωνα με την ιδρύτρια της Mantility, καθώς το βλέμμα είναι στραμμένο στις διεθνείς αγορές.

    Ήδη τα μαντίλια της startup έχουν παρουσία στην αγορά των ΗΠΑ, στην Αυστραλία, στη Γαλλία και στο Ηνωμένο Βασίλειο και στους στόχους της εταιρείας είναι η ενίσχυση της παρουσίας της μέσω συνεργασιών με ξένους οίκους αλλά και φυσικό κατάστημα.

    Η Mantility είναι σε μια διεθνή πλατφόρμα με ανεξάρτητους σχεδιαστές όπου η πρόσβαση στις αγορές του εξωτερικού έχει γίνει πιο εύκολη και το επόμενο βήμα είναι η συνεργασία με κάποιους οίκους για την εκπροσώπηση στο εξωτερικό.

    Ήδη είμαστε σε προχωρημένες συζητήσεις με κάποιους οίκους για τη διανομή προσθέτει η κ. Υψηλάντη.

    Θα πρέπει να σημειωθεί ότι στο πλαίσιο της κυκλικής οικονομίας η εταιρεία της Βασιλικής Υψηλάντη έχει υιοθετήσει ένα project ώστε τίποτα να μην πάει χαμένο. Στο πλαίσιο του «Re-Mentality of Silk» αξιοποιούνται τα μαντίλια που δεν βγαίνουν στην κυκλοφορία είτε λόγω μικρών ελαττωμάτων είτε λόγω αλλαγής σχεδίων σε άλλες σειρές προϊόντων όπως τετράδια και ηµερολόγια µε µεταξωτό εξώφυλλο και παραδοσιακή βιβλιοδεσία, τζιν µπουφάν και τσάντες ντυµένα µε µετάξι κ.α.

    Διαβάστε επίσης

    Attica Stores: Νέα επένδυση στο City Link και στόχευση τα 200 εκατ. ευρώ το 2023

    Ντομινίκ Λερουά: Fake news ότι η Deutsche Telekom πουλά ποσοστό του ΟΤΕ

    Wilson Sons: Λειτουργούν 528 νεοφυείς επιχειρήσεις στη ναυτιλιακή και λιμενική βιομηχανία παγκοσμίως



    ΣΧΟΛΙΑ