Business

Β. Μαρινάκης: Έδωσε 110 εκατ. για την εξαγορά 5 πλοίων. Οι νέες κινήσεις του εφοπλιστή

Βαγγέλης Μαρινάκης

Βαγγέλης Μαρινάκης, εφοπλιστής Capital Ship Management


Είναι γεγονός ότι ο Βαγγέλης Μαρινάκης είναι ιδιαίτερα δραστήριος στις αγοραπωλησίες φορτηγών πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου τύπου capesize κατά τη διάρκεια των τελευταίων 2 μηνών. Σύμφωνα με αναλυτές της αγοράς η δραστηριότητά του είναι τέτοια που έχει προχωρήσει σε έως και πέντε τέτοιες εξαγορές.

Ειδικότερα, η νοτιοκορεάτικη ναυτιλιακή SK Shipping – κομμάτι του ομίλου SK Group – είναι η εταιρεία εκείνη που φέρεται να πούλησε στη ναυτιλιακή Capital Maritime του Έλληνα εφοπλιστή τρία φορτηγά πλοία, καθώς το τελευταίο διάστημα βρίσκεται σε διαδικασία πώλησης έξι φορτηγών πλοίων του στόλου της.

sk shipping μαρινακης
Το φορτηγό πλοίο μεταφοράς ξηρού φορτίου «K Endeavour» της SK Shipping είναι χωρητικότητας 179.000-dwt και κατασκευής του έτους 2011

Η Capital, όπως επιβεβαιώνουν στο mononews πηγές κοντά στον εφοπλιστή , συνδέεται με τις εξαγορές τριών από τα έξι φορτηγά πλοία που έχει διαθέσει προς πώληση η SK Shipping. Ο λόγος για τα K Endeavour, K Adventure (αμφότερα χωρητικότητας 179.000-dwt και κατασκευής 2011) και K Ambition (χωρητικότητας 179.000-dwt και κατασκευής 2012), για τα οποία το τίμημα κυμαίνεται συνολικά στα 67 εκατ. δολάρια – 44 εκατ. δολάρια για τα K Endeavour και K Adventure και 23 εκατ. δολάρια για το K Ambition.

Αναλυτές της αγοράς επισημαίνουν ότι οι άνωθεν τιμές ευθυγραμμίζονται με τα επίπεδα που κινούνται οι τιμές των capesizes σε μια χρονική περίοδο κατά την οποία οι ναύλοι στη spot αγορά κυμαίνονται στα υψηλότερα επίπεδα που έχουν καταγραφεί σε διάστημα ενός χρόνου.

sk shipping μαρινακης
Το φορτηγό πλοίο μεταφοράς ξηρού φορτίου τύπου capesize «K Ambition» της SK Shipping είναι χωρητικότητας 179.000-dwt και κατασκευής του έτους 2012

Από τη μεριά του ένας broker τόνισε ότι ο κ. Μαρινάκης «είναι ιδιαίτερα δραστήριος τη δεδομένη στιγμή», καθώς, όπως είχε γράψει το mononews.gr, τον Σεπτέμβριο του 2016, προχώρησε στην εξαγορά δύο φορτηγών πλοίων τύπου capesize, τα Gran Trader (χωρητικότητας 179.300-dwt και κατασκευής 2012) και ER Boston (χωρητικότητας 179.000-dwt και κατασκευής 2010), έχοντας καταβάλλει 22,5 και 21 εκατ. δολάρια για το καθένα αντίστοιχα.

Εάν επιβεβαιωθεί η εξαγορά και των τριών πλοίων της SK Shipping, τότε ο Έλληνας εφοπλιστής θα έχει προχωρήσει στην εξαγορά 5 πλοίων, έχοντας καταβάλλει συνολικά ένα ποσό που ξεπερνάει τα 110 εκατ. δολάρια.

Και όλα αυτά σε διάστημα μόλις δύο μηνών.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Γ. Αγγελικούσης: Αυτά είναι τα επόμενα σχέδια του πανίσχυρου Έλληνα εφοπλιστή

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Σ. Παληός: Διεύρυνση ζημιών και μη επίτευξη συμφωνίας με τις τράπεζες για τη Diana Shipping

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Π. Παππάς: Προβλήματα με τη βρετανική δικαιοσύνη για τη Star Bulk


ΣΧΟΛΙΑ