• Business

    Το παγκόσμιο εμπόριο είναι σε τόσο κακή κατάσταση, που τα πλοία διαλύονται στον διπλάσιο ρυθμό από το 1986


    Το παγκόσμιο εμπόριο είναι σήμερα σε χειρότερη κατάσταση απ’ ότι σε οποιαδήποτε άλλη περίοδο μετά την παγκόσμια χρηματοπιστωτική κρίση του 2008.

    Ο δείκτης Baltic Dry Index, που αποτελεί μέτρο του πόσο κοστίζει η μεταφορά ακατέργαστων υλών, έπεσε κάτω από τις 500 μονάδες για πρώτη φορά στην καταγεγραμμένη ιστορία τον περασμένο Νοέμβριο, και έκτοτε συνεχίζει να πέφτει.

    Για να έχουμε ένα μέτρο σύγκρισης, ο δείκτης μόλις τον περασμένο Αύγουστο βρισκόταν στις 1.222 μονάδες, και πλέον παρουσιάζει πτώση κατά 84% από το υψηλό του, στα τέλη του 2013, στις 2.330 μονάδες.

    Ο Baltic Dry Index χρησιμοποιείται συχνά σαν ένδειξη για την κατάσταση της οικονομίας διεθνώς και για το πώς τα πηγαίνει το διεθνές εμπόριο. Αν η τιμή του είναι χαμηλή, σημαίνει πως το εμπόριο επιβραδύνεται.

    Αναλυτές της Deutsche Bank, με επικεφαλής τον Amit Mehrotra, έχουν παρακολουθήσει στενά την τάση αυτή. Η πτώση ήταν τόσο απότομη, που πλοία διαλύονταν με ταχύτερο ρυθμό από αυτόν που κατασκευάζονταν. Ακολουθούν τα κύρια σημεία πρόσφατης αναφοράς τους, όπως τα καταγράφει το Business Insider:

    – Η συνολική χωρητικότητα των εν ενεργεία πλοίων μειώθηκε κατά σχεδόν ένα εκατομμύριο τόνους (καθαρά) την προηγούμενη εβδομάδα, καθώς ο ρυθμός των παραγγελιών επιβραδύνθηκε και οι διαλύσεις πλοίων παρέμειναν αυξημένες.

    – Περίπου 16 πλοία πουλήθηκαν για διάλυση την περασμένη εβδομάδα, συνολικής χωρητικότητας 1,6 εκατομμυρίων τόνων. Ο αριθμός αυτός ξεπερνά κατά πολύ τις 9 νέες παραγγελίες, με καθαρό αποτέλεσμα μείωση κατά 7 πλοία.

    – Οι διαλύσεις της προηγούμενης εβδομάδας θα αναπαριστούσαν (με αναγωγή σε ετήσια βάση) έναν ρυθμό του 11% της εγκατεστημένης χωρητικότητας, που είναι σχεδόν διπλάσιο από το ρεκόρ όλων των εποχών που σημειώθηκε το 1986 και ήταν 6,3%.

    – Οι μέχρι στιγμής διαλύσεις πλοίων φέτος είναι αυξημένες κατά 80% συγκριτικά με την ίδια περίοδο το 2015.

    Αυτά είναι άσχημα νέα, καθώς σημαίνουν ότι οι πλοιοκτήτες αναμένουν η ζήτηση για μεταφορές να παραμείνει αδύναμη μακροπρόθεσμα – και γενικά είναι πολύ καλοί στο να προβλέπουν τις τάσεις στο παγκόσμιο εμπόριο.

    Το παρακάτω γράφημα της Capital Economics δείχνει πόσο στενά ακολουθεί ο Baltic Dry Index τους παγκόσμιους όγκους εμπορίου:

     baltci



    ΣΧΟΛΙΑ