• Business

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά ξηρού φορτίου

    bulk ξηρό φορτίο ναυτιλία ναυλαγορά


    Ηπιότερες ήταν οι τάσεις της ναυλαγοράς στην πλειονότητα των πλοίων ξηρού φορτίου την εβδομάδα 21-25 Μαΐου 2018, με εξαίρεση την κατηγορία των capes που κινήθηκε πτωτικά.

    Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, πτωτικά κινήθηκαν οι ναύλοι στα πλοία τύπου Capesize την εβδομάδα που πέρασε με αποτέλεσμα ο δείκτης BCI την Παρασκευή (25/5) να διαμορφωθεί στις 1,395 μονάδες με απώλειες της τάξεως των 658 μονάδων σε σχέση με το κλείσιμο της προηγούμενης. Παράλληλα ο μέσος όρος στις πέντε βασικές διαδρομές χρονοναύλωσης έκλεισε στα $ 11,177 ημερησίως με εβδομαδιαία συνολική πτώση της τάξεως των $ 4,535.

    Συγκεκριμένα, στο ξεκίνημα της εβδομάδας η αγορά διατηρήθηκε σε σταθερά ήπιους τόνους με μειωμένη κινητικότητα λόγω εν μέρει των διαφόρων αργιών στην Ευρώπη.

    Στην συνέχεια όμως οι ναύλοι της αγοράς του Ατλαντικού αλλά και του Ειρηνικού υποχώρησαν παρόλο που η κινητικότητα της Άπω Ανατολής παρουσίαζε αξιοσημείωτη αύξηση καθώς ένας αριθμός πλοίων στην διαδρομή από την Δυτική Αυστραλία προς το Qingdao (C5) ναυλώθηκε από τους κυριότερους ναυλωτές φορτίων σιδηρομεταλλεύματος.

    Παρόλα αυτά, μέχρι το τέλος της εβδομάδας οι ναύλοι συνέχισαν να υποχωρούν ενώ στον Ατλαντικό υπήρξαν πληροφορίες ότι οι Βραζιλιάνοι ανθρακωρύχοι έχουν ήδη καλύψει τις περισσότερες απαιτήσεις τους για τον Ιούνιο.

    Έτσι, ο δείκτης στην διαδρομή από την Βραζιλία προς την Κίνα (C3) υποχώρησε στα $ 16.02 ανά τόνο με απώλειες της τάξεως του $ 1.26 ανά τόνο σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα, ενώ αντίστοιχη εικόνα παρουσίασε και η διαδρομή από την Δυτική Αυστραλία προς το Qingdao (C5) στα $ 7.02 ανά τόνο.

    Ηπιότερο ήταν το κλίμα της αγοράς στα υπερατλαντικά και fronthaul ταξίδια λόγω της έλλειψης φορτίων ενώ παράλληλα ο αριθμός των διαθέσιμων πλοίων με έρμα βρέθηκε σε ανταγωνισμό με εκείνα του Βόρειου Ατλαντικού. Έτσι, οι ναύλοι στα υπερατλαντικά ταξίδια διαμορφώθηκαν κοντά στα $ 9.5Κ ημερησίως ενώ στα fronthaul ταξίδια περίπου στα $22Κ ημερησίως.

    Παράλληλα, πτώση παρουσίασε και η αγορά της Βραζιλίας λόγω της υπερπροσφοράς του διαθέσιμου τονάζ με ημερομηνίες Ιούνιου καθώς αυξήθηκαν τα πλοία που ταξίδεψαν με έρμα ασκώντας πτωτική πίεση στους ναύλους.

    Τέλος, στις χρονοναυλώσεις περιόδου ενδεικτική συμφωνία που αναφέρθηκε ήταν σε πλοίο χωρητικότητας 177,359 dwt/2003 με παράδοση στο Zhoushan για περίοδο 18-20 μηνών και επαναπαράδοση ανά τον κόσμο στα $ 15,350 ημερησίως.

    Έλλη Πατέρα
    Έλλη Πατέρα

    Panamax/Kamsarmax

    Στο Βόρειο Ατλαντικό οι ναύλοι συνέχισαν να υποχωρούν με τα φορτία άνθρακα να βρίσκονται σε έλλειψη ενώ παράλληλα το διαθέσιμο τονάζ δεν περιορίστηκε.

    Έτσι, οι ναύλοι σε σύντομα κυκλικά ταξίδια Βαλτικής σε πλοία τύπου Kamsarmax κυμάνθηκαν κοντά στα $7Κ παρόλα αυτά αναφέρθηκε ναύλωση σε πλοίο χωρητικότητας 83,000 dwt με παράδοση στο Rotterdam ακόμη και στα $6Κ.

    Παράλληλα, η αγορά σε ταξίδια των ανατολικών ακτών της Νοτίου Αμερικής προς την Άπω Ανατολή παρέμεινε σχετικά ήπια με τους ναύλους σε πλοία τύπου Kamsarmax με ημερομηνίες στα μέσα με τέλη Ιουνίου να κυμαίνονται στα χαμηλά επίπεδα των $14Κ+χαμηλά $400Κ ενώ σε πλοία με πιο νωρίς ημερομηνίες οι ναύλοι κινήθηκαν σε χαμηλότερα επίπεδα.

    Από την άλλη όμως παρατηρήθηκε μείωση στον αριθμό των διαθέσιμων πλοίων που ταξίδεψε με έρμα στην περιοχή κάτι που πιθανόν να περιορίσει και τις περαιτέρω απώλειες της αγοράς.

    Εντωμεταξύ, σε ηπιότερους τόνους κινήθηκε και η αγορά της Άπω Ανατολής την εβδομάδα που πέρασε παρόλο που τροφοδοτήθηκε από νέα φορτία ειδικά από τον βόρειο Ειρηνικό και την Ινδονησία.

    Συγκεκριμένα, στο Βόρειο Ειρηνικό παρατηρήθηκε σημαντικός αριθμός απαιτήσεων που όμως λόγω του αυξημένου αριθμού διαθέσιμων πλοίων δεν κατάφερε να ωθήσει τους ναύλους σε υψηλότερα επίπεδα αφού κινήθηκαν σε παρόμοια με προηγούμενες ναυλώσεις.

    Έτσι, για παράδειγμα, τα κυκλικά ταξίδια Βόρειου Ειρηνικού σε πλοία τύπου Kamsarmax διαθέσιμα στην Ιαπωνία κυμάνθηκαν κοντά στα μεσαία επίπεδα των $12Κ ενώ σε ταξίδια από την Ανατολική Αυστραλία προς την Ινδία στα $11Κ.

    Παράλληλα, υπήρξε σημαντικός αριθμός απαιτήσεων και από την Ινδονησία όμως λόγω του διευρυμένου αριθμού διαθέσιμων πλοίων οι ναυλώσεις κατά την διάρκεια της εβδομάδας κινήθηκαν κάτω από τα επίπεδα των προηγούμενων, με αποτέλεσμα σε πλοία τύπου Kamsarmax διαθέσιμα στην νότιο Κίνα σε κυκλικά ταξίδια Ινδονησίας να κυμανθούν κάτω από τα επίπεδα των $12Κ ενώ σε ταξίδια με παράδοση την Σιγκαπούρη μέσω των ανατολικών ακτών της νοτίου Αμερικής κοντά στα $10Κ ημερησίως.

    Αντίθετα από τα πλοία τύπου Capesize και Panamax/Kamsarmax, η αγορά των Post-Panamaxes δεν ακολούθησε την ίδια πτωτική πορεία καθώς οι φορτωτές λόγω των ενισχυμένων τιμών του άνθρακα προσπαθήσαν να αυξήσουν τις παρτίδες των φορτίων.
    Έτσι, μέχρι το τέλος της εβδομάδας, οι ναύλοι σε κυκλικά ταξίδια Ειρηνικού κυμάνθηκαν κοντά στα μεσαία επίπεδα των $12Κ ημερησίως, παρόμοια δηλαμε εκείνα της προηγούμενης εβδομάδας.

    Supramax/Ultramax

    Στον Ατλαντικό  το κλίμα της αγοράς παρέμεινε γενικά αρνητικό παρά την μικρή αύξηση της κινητικότητας.

    Συγκεκριμένα, η αγορά της Ευρώπης παρέμεινε αμετάβλητη παρά την οριακή μείωση του διαθέσιμου τονάζ και με τους ναύλους σε ταξίδια με φορτία scrap προς την Ανατολική Μεσόγειο να κυμαίνονται στα επίπεδα των $13Κ ημερησίως ενώ σε ταξίδια προς την Άπω Ανατολή στα επίπεδα των $18Κ.

    Από την άλλη, η αγορά της Ανατολικής Μεσογείου κινήθηκε ηπιότερα ειδικά σε ταξίδια προς την Άπω Ανατολή και με τους ναύλους σε πλοία τύπου Ultramax σε ταξίδια προς την Κίνα να ναυλώνονται στα μεσαία επίπεδα των $16Κ ημερησίως ενώ προς τον κόλπο της Αμερικής στα χαμηλά επίπεδα των $6Κ ημερησίως.

    Παρόλα αυτά, οι ναύλοι στην Δυτική Μεσόγειο ήταν οριακά υψηλότεροι και σε φορτία clinker προς την Δυτική Αφρική κυμάνθηκαν κοντά στα $12Κ(aps), ενώ αναμένεται η διαθεσιμότητα του τονάζ να στενέψει εφόσον βέβαια κάποια πλοία από την ανατολική Μεσόγειο δεν αποφασίσουν να ταξιδέψουν με έρμα προς δυσμάς.

    Στην αγορά του Κόλπου της Αμερικής παρατηρήθηκε υπερπροσφορά διαθέσιμων πλοίων ειδικά σε κοντινές ημερομηνίες ενώ παράλληλα η κινητικότητα σε fronthaul ταξίδια ήταν μειωμένη λόγω έλλειψης φορτίων.

    Παρόλα αυτά, ενδεικτική ναύλωση που αναφέρθηκε ήταν σε πλοίο χωρητικότητας 63,000 dwt με ημερομηνίες στις αρχές Ιουνίου για ταξίδι από την Τζαμάικα προς την Κίνα με φορτίο βωξίτη στα $ 19,000 ημερησίως.

    Από την άλλη, στην αγορά των ανατολικών ακτών της Νοτίου Αμερικής οι ναύλοι παρέμειναν σταθεροί σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα με την ροή των φορτίων να κινείται σε αργούς ρυθμούς.

    Επιπροσθέτως, στα fronthaul ταξίδια τα φορτία ήταν περιορισμένα και οι ναύλοι κυμάνθηκαν κοντά στα $ 12,750 ημερησίως + $275Κ(ΒΒ) ενώ στα υπερατλαντικά μεταξύ $12.5-13Κ ημερησίως.

    Στην Άπω Ανατολή, η αγορά παρέμεινε σταθερή ενώ η κινητικότητα του Βόρειου Ειρηνικού ήταν πιο περιορισμένη από την προηγούμενη εβδομάδα.

    Παρόλα αυτά, οι ναύλοι διατηρήθηκαν σε επαρκή επίπεδα και με παράδοση στην Βόρεια Κίνα κυμάνθηκαν κοντά στα $11Κ ημερησίως, σε φορτία χάλυβα προς την Νοτιοανατολική Ασία κοντά στα $10Κ και σε backhaul ταξίδια προς την Δυτική Αφρική κοντά στα υψηλά των $8Κ με χαμηλά των $9Κ ημερησίως.

    Παράλληλα, η αγορά της νοτιοανατολικής Ασίας κινήθηκε θετικά στο ξεκίνημα της εβδομάδας όμως η υπερπροσφορά σε διαθέσιμο τονάζ που παρατηρήθηκε λόγω των πλοίων που ταξίδεψαν με έρμα από την Νότιο Αφρική άσκησε πτωτική πίεση στους ναύλους με αποτέλεσμα στα κυκλικά ταξίδια Ινδονησίας σε πλοία διαθέσιμα στην Νότιο Κίνα να κυμανθούν κοντά στα $11.5-12Κ και σε εκείνα διαθέσιμα στην Σιγκαπούρη στα $13.5-14Κ ημερησίως.

    Τέλος, υπό πτωτική πίεση βρέθηκε και η αγορά της Νοτίου Αφρικής αν και κάποια νέα φορτία μαγγανίου βοήθησαν την κατάσταση ενώ μειωμένη κινητικότητα παρατηρήθηκε στον Ινδικό ωκεανό με τους ναύλους σε ταξίδια από την Δυτική Ινδία προς την Άπω Ανατολή να κυμαίνονται κοντά στα $10.5Κ ημερησίως και από τον Περσικό Κόλπο περίπου στα $11.5Κ (aps).

    Στα Handysize, η αγορά γενικά παρουσίασε σταδιακή πτώση παρόλα αυτά μέχρι το τέλος της εβδομάδας οι δείκτες ανάκαμψαν σε παρόμοια επίπεδα με εκείνα της προηγούμενης εβδομάδας.

    Η αγορά της Μαύρης Θάλασσας ήταν ανενεργή όμως οι ναύλοι παρέμειναν σε ανεκτά επίπεδα ενώ η αίσθηση της αγοράς από τις ανατολικές ακτές της Νοτίου Αμερικής ήταν ήπια με τις ναυλώσεις που πραγματοποιήθηκαν να παραμένουν εμπιστευτικές.

    Από την άλλη, η αγορά της Άπω Ανατολής παράμεινε σχετικά αμετάβλητη με μειωμένη κινητικότητα και τους ναύλους σε ταξίδια προς την νοτιοανατολική Ασία και τον Βόρειο Ειρηνικό σε πλοία διαθέσιμα από την Νότιο Κορέα να κυμαίνονται στα μεσαία επίπεδα των $10Κ ημερησίως.

    Επιπροσθέτως, αμετάβλητη παρέμεινε και η αγορά της Νοτιοανατολικής Ασίας με τους ναύλους σε μικρής διάρκειας κυκλικά ταξίδια Ινδονησίας σε πλοία χωρητικότητας 32,000 dwt διαθέσιμα στην Σιγκαπούρη να κινούνται μεταξύ $8-9Κ ημερησίως.

    ναυτιλία ναυλαγορά

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Ποια ελληνική ναυτιλιακή πούλησε πλοίο στην τριπλάσια τιμή

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Χάρης Βαφειάς: Η νέα στρατηγική κίνηση της Stealth Maritime

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Γ. Προκοπίου: H κίνηση ματ του εφοπλιστή



    ΣΧΟΛΙΑ