• Business

    Mr Heineken: Μόνος (χωρίς την βοήθεια των Ολλανδών) εναντίον όλων


    Σε “αναμμένα κάρβουνα” κάθεται ο Ζωούλλης Μηνά, μετά την “καμπάνα” – μαμούθ των 31,45 εκατ. της Επιτροπής Ανταγωνισμού και τα όσα συνεπάγεται για τα ταμειακά διαθέσιμα της εταιρίας. Ο επικεφαλής manager έχει πάρει πάνω του το crisis management της διαχείρισης του προστίμου , χωρίς καμία εμπλοκή των Ολλανδών από την μητρική Heineken.

    Με μελανά χρώματα σκιαγραφείται η επόμενη μέρα της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, με την ομάδα διοίκησης να είναι αποφασισμένη να προσφύγει στη Δικαιοσύνη με όλα τα μέσα που διαθέτει κατά της απόφασης της Επιτροπής Ανταγωνισμού. Όπως λένε παράγοντες που γνωρίζουν καλά την αγορά μπίρας, εάν η εταιρεία δεν καταφέρει να διαγράψει ή να μειώσει το πρόστιμο, τότε διακυβεύονται οι θέσεις των επιτελικών στελεχών με επικεφαλής τον Ζωούλλη Μηνά.

    Τίποτα δεν θα είναι το ίδιο από εδώ και πέρα για τον κολοσσό της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας που αποτελεί μέλος της ολλανδικής πολυεθνικής Heineken N.V.. Η διοίκηση θα πρέπει να συντονίσει τις διαδικασίες και τον επικοινωνιακό χειρισμό ώστε να βελτιώσει την εικόνα της εταιρείας που παράγει τις μπίρες Amstel, Heineken, ΑΛΦΑ, Fischer, Amstel Pils, Amstel Bock, Amstel Radler, Buckler, BIOΣ 5. Στην συνείδηση του καταναλωτή κυριαρχεί η εικόνα για κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης επί σειρά ετών αλλά και οι παράνομες τακτικές που χρησιμοποιούσε η ομάδα διοίκησης για να αποκλείσει ή να περιορίσει από την αγορά τους ανταγωνιστές της. Στο πόρισμα της Επιτροπής Ανταγωνισμού παρουσιάζονται οι πρακτικές με τις οποίες η θυγατρική της Ολλανδικής εταιρείας έδενε από χονδρεμπόρους μέχρι αλυσίδες σούπερ μάρκετ μέχρι περίπτερα και ταβέρνες με παροχές, εκπτώσεις, προνομιακούς όρους πίστωσης, στόχους πωλήσεων κ.α.

    mhna

    Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία για χρόνια είχε μερίδια αγοράς «αυτοκρατορικά». Κι αυτό διότι σε πάρα πολλά σημεία πώλησης η επιλογή δεν ήταν μεταξύ Fix, Μύθος, Βεργίνα, Πειραϊκή, Amstel ή Heineken. Το ερώτημα ήταν Amstel ή μια «πράσινη», δηλαδή μια επιλογή μεταξύ δύο σημάτων της Aθηναϊκής Ζυθοποιίας!

    Ο πέλεκυς ήταν βαρύς και το πλήγμα θα είναι δυσβάσταχτο εάν 31,5 “ζεστά” εκατομμύρια βγουν από τα ταμεία. Τα μηνύματα από το πρώτο εξάμηνο ήταν ανησυχητικά. Τα οικονομικά αποτελέσματα ήταν επιβαρυμένα με μείωση πωλήσεων 5% λόγω των capital controls και της ευρύτερης πολιτικής και οικονομικής αστάθειας.

    Στην Αθηναϊκή Ζυθοποιία απασχολούνται περίπου 1.000 εργαζόμενοι σε όλη την Ελλάδα και στελεχώνουν τα τμήματα: Marketing, Πωλήσεις, Trade Marketing, Εφοδιαστική Αλυσίδα, Οικονομικά, Ανθρώπινο Δυναμικό, Επικοινωνία, IT. Η εταιρεία έχει τρία ζυθοποιεία στην Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη και την Πάτρα και μία μονάδα εμφιάλωσης στη Λαμία, όπου παράγει το φυσικό μεταλλικό νερό ΙΟΛΗ. Παράλληλα, εισάγει γνωστές μάρκες όπως: Sol, Krusovice, Mc Farland, Erdinger, Duvel, Chimay και άλλες.

    Σημειώνεται ότι στα χρόνια της κρίσης η εταιρία δεν έχει προχωρήσει σε καμία περικοπή προσωπικού. Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία έχει βραβευθεί πολλές φορές για το εργασιακό της περιβάλλον, καθώς περιλαμβάνεται στις πρώτες θέσεις των εταιριών στην κατάταξη «Best Workplaces».



    ΣΧΟΛΙΑ