• Business

    Ταξί: Αυξάνεται από εβδομάδα η ελάχιστη χρέωση- Δεν έχει καμία νομική βάση η νέα χρέωση από τη BEAT

    Κώστας Καραμανλής, Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Μιχάλης Παπαδόπουλος, Υφυπουργός Μεταφορών, Θύμιος Λυμπερόπουλος, Πρόεδρος ΣΑΤΑ, Μάκης Κασιδιάρης, Πρόεδρος ΠΟΕΙΑΤΑ


    Ειλημμένη απόφαση, που θα τεθεί σε εφαρμογή από την επόμενη εβδομάδα, είναι η αύξηση της τιμής της ελάχιστης διαδρομής στα 4 ευρώ για τα ταξί, όπως αναφέρουν πηγές του Συνδικάτου Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ) στο mononews. Την ίδια στιγμή σοβαρά προβλήματα δημιουργεί η αλλαγή της τιμολογιακής πολιτικής της εφαρμογής BEAT, η οποία δεν έχει καμία νομική βάση, κυρίως στις εταιρείες ραδιοταξί.

    Όσον αφορά την αύξηση της τιμής της ελάχιστης διαδρομής στα ταξί αυτή είναι αποτέλεσμα των διαπραγματεύσεων που διήρκησαν ένα μήνα με κύριο ζήτημα την κατακόρυφη αύξηση των τιμών στα καύσιμα, οι οποίες και επηρεάζουν σημαντικά τους οδηγούς, ενώ τα κόστη μετακυλίουν στους πελάτες.

    Σύμφωνα με τις ίδιες οι πηγές τα πρόσωπα των διαπραγματεύσεων ήταν ο Υπουργός Υποδομών, Κώστας Αχ. Καραμανλής, ο Υφυπουργός Μεταφορών, Μιχάλης Παπαδόπουλος, ο Πρόεδρος του ΣΑΤΑ, Θύμιος Λυμπερόπουλος, και ο Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ταξί (ΠΟΕΙΑΤΑ) Μάκης Κασιδιάρης. Επιπλέον, για τη λήψη αυτού του μέτρου χρειάστηκε να δώσει το πράσινο φως το Υπουργείο Οικονομικών.

    Επισημαίνεται, δε, πως η ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών άκουσε με αυξημένο ενδιαφέρον το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι οδηγοί των ταξί και προχώρησε στην εφαρμογή του παραπάνω μέτρου μέσω της έκδοσης Υπουργικής Απόφασης.

    Μέσω της νέας υπουργικής απόφασης οι οδηγοί ταξί αναμένεται να πάρουν μία ανάσα, ενώ εκτιμάται πως θα δοθεί ένα σημαντικό κίνητρο για την αύξηση των διαθέσιμων οχημάτων δίνοντας έτσι μία λύση στο πρόβλημα της εύρεσης οχημάτων, το οποίο είναι ιδιαιτέρως αυξημένο. Τονίζεται, πως αυτή τη στιγμή υπάρχουν συνολικά άδειες για 14.000 οχήματα, αλλά τα 1.500 βρίσκονται εκτός λειτουργίας. Σημειώνεται, επίσης, πως η ζήτηση για υπηρεσίες ταξί έχει αυξηθεί κατά 61% σε σύγκριση με το 2019.

    Αναλυτικότερα, οι οδηγοί ταξί επικαλούμενοι τις κατακόρυφες αυξήσεις των τιμών πετρελαίου, οι οποίες έχουν αγγίξει υψηλό δεκαετίας, καθώς και της συνεχιζόμενης κρίσης λόγω των κυρώσεων που έχουν επιβληθεί στη Ρωσία ζητούσαν όλο αυτό το διάστημα και πέτυχαν την αύξηση της ελάχιστης χρέωσης μεταφοράς στα 4 ευρώ από τα 3,20 που είναι σήμερα.

    Αυτό σημαίνει πως θα υπάρξουν και αλλαγές στα κόστη μετακίνησης για τους επιβάτες από το Κέντρο της Αθήνας προς το Αεροδρόμιο, καθώς η χρέωση ημέρας θα ανέρχεται στα 40 ευρώ (από τα 35 που είναι σήμερα), ενώ για τη νυχτερινή διαδρομή (διπλή ταρίφα) το ποσό θα κυμαίνεται στα 55 ευρώ (από τα 49).

    Επιπλέον, οι οδηγοί ταξί ζητούσαν τα εξής, τα οποία μέχρι στιγμής δεν έχουν ικανοποιηθεί:

    • Άμεση οικονομική ενίσχυση 300 ευρώ ανά όχημα/μήνα για όσο διάστημα διαρκεί η ενεργειακή κρίση.
    • Μείωση του ΦΠΑ στα καύσιμα από 24% στο 13% για όσο διάστημα διαρκεί η ενεργειακή κρίση.
    • Μείωση του ΕΦΚ από 0,7 ευρώ/λίτρο στο 0,5 ευρώ/λίτρο.

    Η νέα πολιτική του BEAT

    Μία πρόσφατη εξέλιξη, η οποία έχει προκαλέσει «συναγερμό» στις τάξεις των οδηγών ταξί και κυρίως στις εταιρείες ραδιοταξί είναι η πρόσφατη αλλαγή της τιμολογιακής πολιτικής της BEAT, καθώς η τελευταία θα επιβάλει κόστος προμίσθωσης από €1,92 έως €2 επικαλούμενη τη σχετική νομοθεσία (αρ.απόφασης ΥΜΕ Α54501/5518/28.1.2014). Αυτή επιτρέπει τη δυνατότητα χρέωσης για την προμίσθωση ταξί από 0 έως και 5,65 ευρώ. Το ποσό αυτό θα αποδίδεται στους οδηγούς του ταξί σε μία προσπάθεια ενίσχυσης όσων συνεργάζονται με την εφαρμογή.

    Η αλλαγή αυτή, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, έχει θορυβήσει κυρίως τις εταιρίες ραδιοταξί καθώς μία εφαρμογή, όπως η BEAT, μπορεί να κάνει χρήση της εν λόγω νομοθεσίας.

    «Εν ολίγοις η BEAT θέλει να έχει τα προνόμια των εταιριών ραδιοταξί, χωρίς ωστόσο να έχει τις ίδιες υποχρεώσεις με αυτές» τονίζουν άτομα με πολύ καλή γνώση του νομικού πλαισίου. Η αλλαγή αυτή και η υιοθέτηση του πλαισίου που αφορά τις εταιρείες ραδιοταξί, όπως προσθέτουν οι ίδιες πηγές, είναι ένα ζήτημα το οποίο θα εξετασθεί ενδελεχώς από το ΣΑΤΑ ως προς τη νομική του βάση, ενώ αναμένονται εξελίξεις.

    Διαβάστε επίσης

    Άσπα Τοπαλίδου (BEAT): Άνω του 30% η αύξηση της ζήτησης για ταξί – MononewsTV

    Σταϊκούρας: Τρίμηνη η ενίσχυση στα καύσιμα – Από Ιούλιο η εφαρμογή της



    ΣΧΟΛΙΑ