Business

«Στον πάγο» οι μηνύσεις και οι αγωγές κατά της Hanjin στις ΗΠΑ

Hanjin Shipping


Στον «πάγο» μπαίνουν όλες οι μηνύσεις και οι αγωγές που έχουν υποβληθεί κατά της χρεοκοπημένης Hanjin Shipping σε δικαστήρια των Ηνωμένων Πολιτειών, με απόφαση Αμερικανού δικαστή, ενώ απαγορεύεται η κατάσχεση πλοίων της και άλλων περιουσιακών της στοιχείων για χρέη της, καθώς και ο τερματισμός συμβολαίων με την Hanjin λόγω του αιτήματός της για υπαγωγή σε καθεστώς χρεοκοπίας.

Η απόφαση αυτή έρχεται την ώρα που οι αγωγές και τα αιτήματα κατασχέσεων κατά της άλλοτε πανίσχυρης νοτιοκορεάτικης ναυτιλιακής εταιρείας έρχονται σωρηδόν, με πιο πρόσφατη τη αγωγή της Hastay Marine, θυγατρικής της Eastern Pacific Shipping του μεγιστάνα Idan Ofer, που ζητά την κατάσχεση περιουσιακών στοιχείων της Hanjin στο βόρειο Ιλινόις, καταγγέλλοντας απλήρωτα χρέη ύψους 1,74 εκατομμυρίων δολαρίων για τη ναύλωση του χωρητικότητας 3.670 teu πλοίου Hanjin New Jersey. Είναι μάλιστα η δεύτερη αγωγή της εταιρείας κατά της Hanjin επί αμερικανικού εδάφους.

Υπενθυμίζεται ότι αμερικανικό δικαστήριο αποφάσισε την Τρίτη την υπαγωγή της Hanjin Shipping στην «ομπρέλα» της αμερικανικής πτωχευτικής νομοθεσίας, επιτρέποντας με αυτόν τον τρόπο σε πλοία της εταιρείας να δέσουν με ασφάλεια σε λιμάνια των ΗΠΑ χωρίς να κινδυνεύουν να κατασχεθούν. Επίσης, η νοτιοκορεατική εταιρεία κέρδισε και την πρώτη της δικαστική μάχη επί ευρωπαϊκού εδάφους, καθώς βρετανικό δικαστήριο ενέκρινε το αίτημα της εταιρείας να αναγνωριστεί στο Ηνωμένο Βασίλειο η κύρια διαδικασία που βρίσκεται σε εξέλιξη στα δικαστήρια της Σεούλ.

Οι επιπτώσεις στις τιμές

Την ίδια στιγμή, η χρεοκοπία της Hanjin Shipping επηρεάζει σημαντικά τις τιμές ναύλωσης για μεταφορά containers, με τη Wells Fargo Securities να προβλέπει ότι αυτές θα παραμείνουν αυξημένες για ένα μήνα, κι ενώ η αγορά μπαίνει σε περίοδο αιχμής, λόγω της οποίας ούτως ή άλλως αναμενόταν αύξηση των τιμών.

Σύμφωνα με τον αναλυτή της Wells Fargo, Michael Webber, οι τιμές για μεταφορές containers στον Ειρηνικό Ωκεανό έχουν εκτοξευθεί κατά 51% μέσα σε μία εβδομάδα, ενώ με τις αυξήσεις και τις επιπλέον χρεώσεις λόγω περιόδου αιχμής από τα μέσα Σεπτεμβρίου και τις αρχές Οκτωβρίου η αύξηση μπορεί να φτάσει και στο 85%.

«Πιστεύουμε ότι το ερώτημα του αν αυτές οι επιπλέον χρεώσεις του Οκτωβρίου θα παραμείνουν ή σταδιακά θα εξαλειφθούν θα είναι το κρίσιμο σημείο για το αν το άμεσο όφελος από το αίτημα της Hanjin (για χρεοκοπία) θα μετρηθεί σε εβδομάδες, μήνες ή τρίμηνα», αναφέρει ο Webber σε σημείωμά του προς τους πελάτες. Ωστόσο, η όχι ιδιαίτερα ισχυρή εποχιακή ζήτηση πιθανόν να επαναφέρει τις τιμές σε κανονικά επίπεδα.

Και φυσικά υπάρχει και το ζήτημα των παύσεων πληρωμών σε συμβόλαια ναύλωσης της Hanjin, που αποτελεί μία πηγή κινδύνου για την αγορά, με αποτέλεσμα να αναμένεται αύξηση στο κόστος του κεφαλαίου για τους ιδιοκτήτες φορτηγών πλοίων, αλλά και τους εκμισθωτές containers.

Διαβάστε ακόμα στο mononews.gr:

http://www.mononews.gr/pirrios-niki-gia-tin-hanjin-exasfalise-prostasia-sta-limania-ton-ipa-alla/72181


ΣΧΟΛΙΑ