• Business

    Στη Marriott ένα στα πέντε επώνυμα ξενοδοχεία της χώρας – Ποια ελληνική αλυσίδα ακολουθεί

    To Westin Resort της Marriott στο Costa Navarino

    To Westin Resort της Marriott στο Costa Navarino


    Τη μερίδα του λέοντος των ξενοδοχείων της χώρας ελέγχει η Marriott International, δέκα χρόνια αφότου επέστρεψε στην Ελλάδα, ενώ δεύτερος σημαντικότερος παίκτης είναι η Sani/Ikos, η αλυσίδα που ξεκίνησε από τη Sani των αδελφών Ανδρεάδη.

    Τα στοιχεία αυτά προέκυψαν από έρευνα της GBR Consulting.

    Μιλώντας με αριθμούς, η Marriott International, που έχει μεταξύ άλλων παρουσία στο Costa Navarino, ελέγχει το 20%.

    Ακολουθεί η αλυσίδα με ελληνικό DNA, η Sani/Ikos με μερίδιο 10%, η Wyndham με 9%, η Labranda Hotels & Resorts, η ιδρυθείσα στην Κύπρο Louis Group, η γαλλική Accor, η ισραηλινή Brown Hotels, η Domes Resorts της οικογένειας Σπανού και η Hyatt International με 5%, η Intercontinental με 4% και άλλες 24 αλυσίδες ελέγχουν το 27% των ξενοδοχείων που λειτουργούν με σήμα διεθνούς operator.

    Είναι σημαντικό ότι η Marriott International, ηγέτιδα της αγοράς στην Ελλάδα, δεν είχε παρουσία στην εγχώρια αγορά το 2014, αφού είχε αποχωρήσει στα τέλη του 2013, όταν δεν ανανεώθηκε το συμβόλαιο με το Ledra Marriott (το σημερινό Grand Hyatt Athens).

    Από το 2015 η Marriott άρχισε να χτίζει ξανά την παρουσία της στην Ελλάδα.

    Εκείνη τη χρονιά το Domes of Elounda εντάχθηκε στην Autograph Collection κι έγινε το πρώτο ξενοδοχείο της συλλογής στην Ελλάδα και τη Μεσόγειο.

    Το ελληνικό χαρτοφυλάκιο της μεγάλωσε όταν εξαγόρασε τη Starwood Hotels & Resorts το 2016 αποκτώντας το πλειοψηφικό πακέτο της Design Hotels.

    Τον Μάιο του 2018 η εταιρεία επέστρεψε στην Αθήνα με το άνοιγμα του Athens Marriott, που μετονομάστηκε από Metropolitan.

    Το πρώτο Moxy της αλυσίδας άνοιξε στην Πάτρα το καλοκαίρι του 2019 με το όνομα Moxy Patra Marina και ακολούθησε το Moxy Athens City στην Πλατεία Ομονοίας, το 2022.

    Σε εξέλιξη είναι σημαντικός αριθμός έργων που σηματοδοτούν την άφιξη νέων αλυσίδων.

    Σε περίπου 15 ημέρες ανοίγει στα παλιά Αστέρια Γλυφάδας το One & Only Aesthesis της αραβικής Kerzner International, ενώ την είσοδό τους στην Ελλάδα σχεδιάζουν οι Banyan Tree, Six Senses, Rosewood (μόλις προχθές ανακοινώθηκε η ένταξη του Blue Palace των Σμπώκου – Βασιλάκη στην Κρήτη), Conrad και άλλων.

    Ραγδαία άνοδος από το 2018

    Συγκριτικά με το 2018 λειτουργούσαν 89 ξενοδοχεία δυναμικότητας 14.869 δωματίων, άρα σε πέντε χρόνια τα επώνυμα ξενοδοχεία μεγάλων αλυσίδων αυξήθηκαν κατά 80%.

    Στην κατηγορία των πεντάστερων, το 14% των ξενοδοχείων και το 18% των δωματίων είναι μέρος μιας διεθνούς αλυσίδας, ενώ στην κατηγορία των 4 αστέρων τα ποσοστά αυτά είναι 2% και 6% αντίστοιχα.

    Στην κατηγορία των 3 αστέρων οι διεθνείς αλυσίδες δεν έχουν αυτή τη στιγμή παρουσία, ενώ κατά την άποψη των ερευνητών της GBR Consulting σίγουρα υπάρχουν ευκαιρίες.

    Επίσης, παρουσία έχουν στη χώρα μεγάλοι tour operators. Για παράδειγμα η Tui δραστηριοποιείται με brands όπως τα Club Lookea, Club Marmara, Club Magic Life αλλά και υπό τη σημαία των Atlantica Hotels.

    Η Tui κατέχει το 50% της Atlantica Hellas SA. Η Der Touristik έχει παρουσία με brands όπως Sentido, COOEE και Club Calimera.

    Αυτή τη στιγμή, υπάρχουν 90 ξενοδοχεία που προσφέρουν 20.360 δωμάτια που αποτελούν μέρος μιας διεθνούς μάρκας tour operator στην Ελλάδα.

    Όσον αφορά στις διεθνείς αλυσίδες που δεν σχετίζονται με τουριστικούς πράκτορες, καταγράφηκαν 160 ξενοδοχεία με 26.540 δωμάτια από 35 διεθνείς αλυσίδες που έχουν σήμερα παρουσία στην Ελλάδα. Αυτές οι αλυσίδες δραστηριοποιούνται στη χώρα με 68 μάρκες.

    Τα deals του γ’ τριμήνου από HIG Capital, Χόλτερμαν και οικογένεια Βαρκαράκη

    Η κινητικότητα στον ξενοδοχειακό κλάδο συνεχίστηκε και το τρίτο τρίμηνο. Τον προηγούμενο μήνα έγινε γνωστό ότι η HIG Capital απέκτησε ένα ημιτελές ξενοδοχείο γνωστό ως «το ξενοδοχείο της Χούντας» από τη Eurobank, μια συμφωνία μεταξύ 22 και 23 εκατομμυρίων ευρώ.

    Το ξενοδοχείο βρίσκεται στην περιοχή της Αλθέας κοντά στο Λαγονήσι, σε απόσταση 15 λεπτών από το αεροδρόμιο της Αθήνας. Το ξενοδοχείο θα συμπεριληφθεί στο χαρτοφυλάκιο της Ella Resorts, η οποία σκοπεύει να επεκταθεί διεθνώς.

    Τον Αύγουστο ο Χένρι Χόλτερμαν της Reggeborgh απέκτησε το 75% του ξενοδοχείου 5 αστέρων στην Κέρκυρα Palace από τον Χρήστο Φωκά για περίπου 30 εκατ. ευρώ. Πρόθεση του επιχειρηματία είναι το πεντάστερο ξενοδοχείο 106 δωματίων να ανακαινιστεί πλήρως.

    Είχε προηγηθεί η εξαγορά του τετράστερου Sunshine Crete Village και του πεντάστερου Sunshine Crete Beach από τη Mare Α.Ε., ιδιοκτησίας Μανώλη και Νίκου Βαρκαράκη, δύο ξενοδοχείων 330 δωματίων στην Ιεράπετρα.

    Διαβάστε επίσης:

    Swot Hospitality: Πρώτο βήμα επέκτασης στο εξωτερικό με Marriott στη Σερβία

    Στην Ελλάδα βρίσκουν τον επόμενο προορισμό τους οι διεθνείς hotel operators

    Στη φυλακή το αφεντικό φαρμακευτικής για το σιρόπι για το βήχα, που συνδέεται με τον θάνατο 200 παιδιών



    ΣΧΟΛΙΑ