• Business

    Σπουδαίο βήμα σωτηρίας για τη Hyundai Merchant Marine – Συμφωνίες και με Κούστα, Μαρινάκη, Φράγκου


    Ένα σημαντικό βήμα για την απρόσκοπτη συνέχιση της λειτουργίας της έκανε η νοτιοκορεάτικη ναυτιλιακή Hyundai Merchant Marine (HMM), που συμφώνησε με πλοιοκτήτες για τη μείωση των τιμών των ναύλων, εξοικονομώντας περισσότερα από 250 εκατομμύρια ευρώ σε βάθος τριετίας και παίρνοντας με αυτόν τον τρόπο μια βαθιά «ανάσα» από τα σοβαρά οικονομικά προβλήματα που αντιμετωπίζει. Σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε η HMM, πέντε ιδιοκτήτες φορτηγών πλοίων συμφώνησαν για μείωση της τάξεως του 20%, ενώ εταιρείες bulker «έχουν δείξει προθυμία» για μείωση των τιμών των ναύλων κατά 25%, κάτι που μεταφράζεται σε όφελος ύψους 266 εκατομμυρίων ευρώ για την νοτιοκορεατική εταιρεία, ενώ από τα συνολικά 1,9 δις ευρώ που καλείται να πληρώσει για τα επόμενα τριάμισι χρόνια η HMM, τα 471 εκατομμύρια ευρώ θα καλυφθούν με έκδοση νέων μετοχών και ομόλογα μακράς διάρκειας.

    Γιάννης Κούστας. Ιδιοκτήτης Danaos Shipping
    Γιάννης Κούστας. Ιδιοκτήτης Danaos Shipping

    Όπως ανέφερε η εταιρεία σε ανακοίνωσή της: «Καθώς η HMM αναμένεται τώρα να περιορίσει τις εκροές ρευστού κατά 530 δις κορεατικά won στα επόμενα τριάμισι χρόνια, τα θεμέλια της σταθερής λειτουργίας της εταιρείας θα ενισχυθούν με βελτιωμένη κατάσταση ρευστότητας. […] Η κανονικοποίηση της HMM θα αναγνωριστεί ειδικά ως μία επιτυχημένη περίπτωση μίας άνευ προηγουμένου προσπάθειας αναδιάρθρωσης που δεν μπορεί να βρεθεί πουθενά στον κόσμο».

    Αγγελική Φράγκου. Πρόεδρος και Διευθύνουσα σύμβουλος της Navios Maritime Holdings Inc
    Αγγελική Φράγκου. Πρόεδρος και Διευθύνουσα σύμβουλος της Navios Maritime Holdings Inc

    Αξίζει να σημειωθεί ότι μεταξύ των εταιρειών με τις οποίες συμφώνησε η HMM πιθανότατα είναι και ελληνικές εταιρείες, καθώς, όπως γράφαμε πρόσφατα στο mononews.gr, η HMM είχε ήδη νωρίτερα συμφωνήσει με την Danaos Shipping του Γιάννη Κούστα, ενώ βρισκόταν σε διαπραγματεύσεις τόσο με την Capital Product Partners του Ευάγγελου Μαρινάκη, όσο και με τη Navios Maritime Partners της Αγγελικής Φράγκου.

    Ευάγγελος Μαρινάκης. Ετών 50. Επικεφαλής Capital Partners
    Ευάγγελος Μαρινάκης. Ετών 50. Επικεφαλής Capital Partners

    Στόχος της HMM τώρα είναι η σταθεροποίησή της, ώστε να προχωρήσει κανονικά η ένταξή της στη συμμαχία The Alliance, στην οποία πρωτοστατούν οι τρεις μεγάλες ιαπωνικές εταιρείες [Nippon Yusen Kabushiki Kaisha (NYK), Mitsui O.S.K Lines (MOL), Kawasaki Kisen Kaisha (“K” Line)].

    Σε αυτόν τον στόχο θα έχει στο πλευρό της τον κυριότερο πιστωτή της, την Korea Development Bank, η οποία ανακοίνωσε πως «θα λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα για να καταστήσει την HMM μία ανταγωνιστική διεθνή ναυτιλιακή εταιρεία μέσω της αλλαγής της οργανωτικής της δομής, καλώντας ανεξάρτητους ειδικούς για παροχή συμβουλών ως προς την αναδιάρθρωση του στόλου με την παραγγελία νέων υψηλής αποδοτικότητας πλοίων για να ενισχυθεί η μεσοπρόθεσμη ανταγωνιστικότητα της HMM».

    Υπενθυμίζεται πως η HMM δεν είναι η μόνη νοτιοκορεατική ναυτιλιακή εταιρεία που αντιμετωπίζει σοβαρά οικονομικά προβλήματα, καθώς σε δύσκολη θέση βρίσκεται και η Hanjin Shipping, στην οποία είναι εκτεθειμένοι αρκετοί εφοπλιστές.

    Διαβάστε ακόμα στο mononews.gr:

    http://www.mononews.gr/s-palios-ti-provlepi-i-nea-simfonia-tis-diana-shipping/52625



    ΣΧΟΛΙΑ