• Business

    Συμβούλιο Επικοινωνίας: «Κόκκινη κάρτα» στην Coca-Cola για τη διαφήμιση με τον Παρθενώνα – Όλη η απόφαση

    • Γιώργος Μανέττας


    Περιθώριο 30 εργάσιμων ημερών έχει η Coca Cola Hellas να αποσύρει και τα υπόλοιπα υλικά που σχετίζονται με τη διαφημιστική επικοινωνία για τη συλλεκτική συσκευασία Coca Cola με θέμα την Αθήνα. Στην απόφαση αυτή κατέληξε σήμερα η δευτεροβάθμια επιτροπή του Συμβουλίου Ελέγχου Επικοινωνίας.

    Η Επιτροπή κατά πλειοψηφία αποφάνθηκε ότι η διαφημιστική επικοινωνία για τη συλλεκτική συσκευασία Coca Cola με θέμα την Αθήνα όπου απεικονίζονται ο Παρθενώνας και η Βουλή των Ελλήνων χωρίς προηγούμενη σχετική άδεια από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού όσον αφορά την αναπαράσταση μνημείων που ανήκουν στο Δημόσιο, έρχεται μετά τις 4/7/2019 σε αντίθεση με το άρθρο 1 του ΕΚΔ-Ε.

    Η Επιτροπή διαπίστωσε επίσης ότι από τις 4 Ιουλίου και έπειτα απαιτείται η λήψη άδειας για  χρήση αναπαραστάσεων με οποιοδήποτε μέσο και τρόπο (και άρα και των ελεύθερων σχεδίων) των μνημείων που ανήκουν στο Δημόσιο.

    Ο Δημήτρης Μάρκου, νομικός σύμβουλος των Λουξ, Βίκος και ΕΨΑ που προσέφυγαν κατά της Coca Cola επισημαίνει πως η απόφαση της δευτεροβάθμιας επιτροπής δικαιώνει απόλυτα τις θέσεις τους, και καλεί την πολυεθνική να συμμορφωθεί στο κανονιστικό πλαίσιο, αποσύροντας τη διαφήμιση.

    Η απάντηση της Coca – Cola

    Πηγές της Coca Cola Hellas σχολιάζοντας στο mononews.gr την απόφαση της δευτεροβάθμιας επιτροπής του Συμβουλίου Ελέγχου Επικοινωνίας αναφέρουν πως η Coca-Cola σέβεται τους νόμους, τους θεσμούς και τους πολίτες της χώρας και λειτουργεί ως εταιρία-πρότυπο. Δεν θα προέβαινε ποτέ σε μη νόμιμες ενέργειες και στη συγκεκριμένη περίπτωση, η εταιρεία κινήθηκε με βάση το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο και σε συνεργασία με τις αρμόδιες αρχές, λειτουργώντας πάντα βάσει των κανόνων και της επιχειρηματικής δεοντολογίας.

    Επισημαίνουν δε ότι η δευτεροβάθμια επιτροπή ουσιαστικά  αναγνώρισε ότι η διαφημιστική εκστρατεία της Coca-Cola κατά την έναρξή της πληρούσε όλες τις απαιτήσεις της νομιμότητας και τονίζουν μάλιστα πως διαπίστωσε όπως ότι από 4/7/2019 και εφεξής υφίσταται υποχρέωση λήψεως αδείας για χρήση αναπαραστάσεων (συμπεριλαμβανομένων των ελεύθερων σχεδίων) και κατά πλειοψηφία αποφάσισε ότι από 4/7/2019 και εφεξής η διαφημιστική εκστρατεία έρχεται σε αντίθεση με το άρθρο 1 του ΕΚΔ-Ε.

    Υπογραμμίζουν τέλος πως η Coca Cola Hellas έχοντας κλείσει φέτος 50 χρόνια ενεργούς και αδιάλειπτης παρουσίας στη χώρα, η εταιρεία συμβάλλει σταθερά στη δημιουργία προστιθέμενης αξίας, μέσα από την υποστήριξη χιλιάδων θέσεων εργασίας και μιας μεγάλης αλυσίδας προμηθευτών και συνεργατών. Στο πλαίσιο αυτό, με απόλυτο σεβασμό στου θεσμούς, στους χιλιάδες εργαζόμενους της και στους καταναλωτές της, η εταιρεία θα συνεχίσει να στηρίζει ενεργά τη χώρα και τους πολίτες της μέσα από ένα πολυεπίπεδο πρόγραμμα επενδύσεων και κοινωνικής προσφοράς.

    Ολόκληρη η απόφαση



    ΣΧΟΛΙΑ