• Ναυτιλία

    Το «δυνατό χαρτί» του ΟΛΠ για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της πανδημίας

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
    ΟΛΠ: Tο νέο διοικητικό συμβούλιο μετά τις παραιτήσεις των εκπροσώπων του ΤΑΙΠΕΔ

    Γιου Ζενγκ Γκανγκ- Πρόεδρος του Δ.Σ. της ΟΛΠ Α.Ε


    Στο δυνατό του σημείο, την διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, θα στηριχθεί κυρίως, τα επόμενα χρόνια ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιά (ΟΛΠ), για να συνεχίσει την σταθερά ανοδική του πορεία προς την κορυφή των ευρωπαϊκών λιμανιών.

    Η κρίση που έφερε στην οικονομία και τις μεταφορές, η πανδημία του COVID – 19, έχει επηρεάσει αρνητικά σχεδόν το σύνολο των δραστηριοτήτων του μεγάλου λιμανιού της χώρας. Μεγάλη εξαίρεση ο Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων, που εξακολουθεί να ανεβάζει ρυθμούς, ενώ και σε μακροπρόθεσμο επίπεδο, οι προβλέψεις του ΟΛΠ, αναφέρουν ότι τα ¨κουτιά» που διακινούνται από Ασία προς Ευρώπη θα αυξηθούν. Και το λιμάνι που θα πάρει τη μερίδα του λέοντος από τα κινεζικά φορτία, αναμένεται να είναι ο Πειραιάς.

    Αντίθετα, εκτιμά ότι η κρουαζιέρα έχει επηρεαστεί αρνητικά, και δεν θα καταφέρει να επιτύχει τα επόμενα χρόνια να επανέλθει στα επίπεδα του 2019, και να φέρνει εκατομμύρια επιβατών στο λιμάνι του Πειραιά σε ετήσια βάση.

    Αρνητικές είναι και οι προβλέψεις που κάνει ο ΟΛΠ, και για την ακτοπλοΐα, για την οποία εκτιμά ότι η κρίση που έχει σημαδέψει τον κλάδο από την πανδημία, θα αφήσει έντονα τα σημάδια της και το 2021.

    Ο παράγοντας πανδημία

    Η φύση των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων του ΟΛΠ εξαρτάται από διάφορα εγχώρια και διεθνή μακροοικονομικά και γεωπολιτικά δεδομένα με εστίαση στις χώρες της Νοτιοανατολικής Μεσογείου και χώρες που εξυπηρετούνται μέσω του λιμανιού του Πειραιά. Επηρεάζονται περαιτέρω από τις εξελίξεις στην παγκόσμια λιμενική βιομηχανία γενικότερα, καθώς και από την εξέλιξη των μεμονωμένων λιμενικών δραστηριοτήτων οι οποίες συνδέονται άμεσα με το επενδυτικό πρόγραμμα του ΟΛΠ καθώς και με το επίπεδο υπηρεσιών που παρέχονται στους χρήστες του λιμένα

    . Στις 11 Μαρτίου 2020, ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ) χαρακτήρισε τον Covid19 επισήμως ως πανδημία. Το να καθοριστεί η διάρκεια και το εύρος της οικονομικής επίδρασης της πανδημίας στις σχετικές με τα λιμάνια δραστηριότητες εμπεριέχει σημαντική αβεβαιότητα. Η αξιολόγηση της επίδρασης τους επόμενους μήνες, εξαρτάται από έναν αριθμό παραγόντων, όπως η εκτίμηση του χρόνου επιστροφής στη «φυσιολογική ροή της οικονομίας», τον προγραμματισμό της άρσης των μέτρων που εστιάζουν στον περιορισμό της πανδημίας, στα οικονομικά μέτρα στήριξης των πληττόμενων επιχειρήσεων και φυσικά στην πιθανότητα ενός 2ου κύματος ή πιθανής εποχικότητας της πανδημίας καθώς δεν υπάρχει, έως σήμερα, θεραπεία ή εμβόλιο.

    Το «δυνατό χαρτί»

    Σύμφωνα με την ανάλυση του ΟΛΠ το 2020 οι όγκοι μεταφόρτωσης αναμένονται να είναι στα ίδια επίπεδα με το 2019 με δεδομένη την αύξηση που επετεύχθη κατά το 1ο μισό. Αλλά και μεσοπρόθεσμα, η αναζωογόνηση της παγκοσμιοποίησης μέσω της απομάκρυνσης πολιτικών εμπορικού προστατευτισμού θα υπαγορεύσει τον πραγματικό ρυθμό ανάπτυξης. Παρά το χαμηλό ρυθμό ανάπτυξης της τάξεως του περίπου 2% στους όγκους εμπορευματοκιβωτίων για το 2019 διεθνώς, οι όγκοι εξαγωγών ΝΑ Ασία – Ευρώπη σημείωσαν αύξηση 5% , γεγονός ενδεικτικό ενός υγιούς εμπορικού περιβάλλοντος στην εμπορική γραμμή που εξυπηρετείται από το λιμάνι του Πειραιά.

    Παραδοσιακά, ο Πειραιάς εξυπηρετεί όγκους μεταφόρτωσης για αναπτυσσόμενες χώρες της περιοχής της Ανατολικής Μεσογείου οι οποίες αναμένεται να αναπτυχθούν σε ταχύτερους ρυθμούς από τον παγκόσμιο ρυθμό ανάπτυξης και εμπορίου και επομένως οι όγκοι του Πειραιά αναμένεται να αυξηθούν σε υψηλότερο ρυθμό από το παγκόσμιο μέσο όρο.

    Κρουαζιέρα

    Το χτύπημα που δέχθηκε η κρουαζιέρα από την πανδημία, είναι ισχυρό. Ο κλάδος σε παγκόσμιο επίπεδο αντιμετωπίζει ιστορικά χαμηλά, με μείωση των ταξιδιών σε ποσοστά που φτάνουν και το 99%. Όμως και για τα επόμενα χρόνια ο ΟΛΠ αναμένει ότι τα επακόλουθα της πανδημίας θα επηρεάσουν το “modus operandi” της βιομηχανίας. «Τέτοιες αλλαγές μπορεί να επηρεάσουν το μέσο όρο μεγέθους πλοίου, τη μέγιστη χωρητικότητα επιβατών, τις διαδικασίες επιβίβασης/αποβίβασης και των αριθμών των εταιρειών που διαχειρίζονται κρουαζιέρες», σχολιάζει χαρακτηριστικά.

    Αδύναμο και το 2021

    Αρνητικές είναι οι προβλέψεις του ΟΛΠ, και για την ακτοπλοία, τουλάχιστον όσον αφορά τη φετινή χρονιά αλλά και το 2021. Τον μήνα του Αυγούστου που είναι υψηλής κίνησης, η μείωση των επιβατών σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα του 2019 φτάνει το 27,5%. Αλλά και για την επόμενη χρονιά, σημειώνει ο ΟΛΠ στην οικονομική του έκθεση: «με δεδομένες αυτές τις επιχειρησιακές συνθήκες, η λειτουργική βιωσιμότητα των εταιρειών ακτοπλοΐας, θα επηρεαστεί αρνητικά, γεγονός το οποίο θα επηρεάσει με τη σειρά του τον αριθμό των προσφερόμενων δρομολογίων για το 2021 και τις αφίξεις πλοίων για το λιμάνι».

    Τα αποτελέσματα

    Ο κύκλος εργασιών του ΟΛΠ για το πρώτο εξάμηνο του 2020 ανήλθε σε 66,5 εκατ. ευρώ έναντι 70,6 εκατ. ευρώ της αντίστοιχης περιόδου 2019, παρουσιάζοντας μείωση 5,8%. H μεταβολή αυτή, οφείλεται κυρίως στη σημαντική μείωση των εσόδων από τον τομέα κρουαζιέρας κατά 83,9%, των εσόδων του τομέα ακτοπλοΐας κατά 32,8%, καθώς και των εσόδων από τη διακίνηση αυτοκινήτων κατά 28,3%. Η παραπάνω μείωση αντισταθμίστηκε κυρίως από αύξηση των εσόδων στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων κατά 17,8% και των εσόδων από τη ναυπηγοεπισκευή κατά 21,8%.

    Τα συνολικά έξοδα ανέρχονται σε 44,8 εκατ. ευρώ έναντι 49,4 εκατ. ευρώ το α΄ εξάμηνο του 2019 .

    Τα κέρδη προ φόρων στο εξάμηνο έφτασαν τα 20,9 εκατ. ευρώ έναντι 21,9 εκατ. ευρώ της αντίστοιχης περιόδου του 2019, μειωμένα κατά 4,7 %. Τα κέρδη μετά από φόρους ανέρχονται σε 15,5 εκατ. ευρώ , μειωμένα κατά 2,2 % σε σχέση με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2019.

    Ο πρόεδρος του Δ.Σ. ΟΛΠ Α.Ε. κ. YU Zenggang σχολίασε: “Παρά τον αναμφισβήτητο αντίκτυπο του COVID-19 στις δραστηριότητες του ΟΛΠ, καταβάλλουμε μεγάλες προσπάθειες ώστε να περιορίσουμε τις αρνητικές παρενέργειες στα οικονομικά μας αποτελέσματα. Το δεύτερο εξάμηνο αναμένεται ακόμα πιο δύσκολο λόγω των επιπτώσεων σε Κρουαζιέρα και Ακτοπλοΐα, ωστόσο ενισχύουμε τις ενέργειές μας σε όλους τους υπόλοιπους τομείς, ιδιαίτερα σε Container και Car Terminal”.

    Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση

     



    ΣΧΟΛΙΑ