• Ναυτιλία

    Τι σχεδιάζουν οι τρεις «μονομάχοι» του Αιγαίου και του Ιονίου: Ηλιόπουλος, Γκριμάλντι, Attica Group – Ξαναμπαίνουν στο παιχνίδι και οι αδελφοί Στεφάνου

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
    Εμανουέλε Γκριμάλντι (Μινωικές Γραμμές), Μάριος Ηλιόπουλος (Seajets), αδελφοί Στεφάνου (Golden Star Ferries), Σπυρίδων Πασχάλης (Attica Group)

    Εμανουέλε Γκριμάλντι (Μινωικές Γραμμές), Μάριος Ηλιόπουλος (Seajets), αδελφοί Στεφάνου (Golden Star Ferries), Σπυρίδων Πασχάλης (Attica Group)


    Το νέο σκηνικό της ελληνικής ακτοπλοΐας έχει στηθεί και οι «μονομάχοι» σχεδιάζουν τις μελλοντικές τους κινήσεις, με αγορές πλοίων και αναδιάρθρωση των δρομολογίων τους με στόχο την αύξηση των εσόδων τους και την ενίσχυση της θέσης τους στις θαλάσσιες γραμμές.

    Ο Εμανουέλε Γκριμάλντι, παρά το γεγονός ότι δεν εκφράζεται δημόσια για τις διεργασίες που γίνονται στο «επιχειρηματικό τετράγωνο» ANEK, Attica Group, MIG, STRIX (Τράπεζα Πειραιώς), όμως στελέχη του διαρρέουν ότι παρακολουθεί τα γεγονότα και περιμένει την κατάλληλη ευκαιρία για να παρέμβει καίρια και αποτελεσματικά.

    Από την άλλη, ο Μάριος Ηλιόπουλος φαίνεται ότι ολοκληρώνει την αγορά δύο ακόμη πλοίων, με τα οποία, μαζί με τον νέο απόκτημα του, που αναμένεται τις επόμενες ημέρες στον Πειραιά, και  εκτιμάται ότι θα διεμβολίσει ακόμη περισσότερο τις θυγατρικές εταιρείες της Attica Group, Blue Star Ferries και Hellenic Seaways.

    Με τα δύο πλοία που απέκτησαν οι αδερφοί Δημήτρης και Γιώργος Στεφάνου, διπλασιάζουν τα πλοία τους και με συνολικά τέσσερα πλοία ετοιμάζουν την δυναμική επανεμφάνισή τους.

    Η Attica Group

    Οι διαδικασίες για την απορρόφηση της ΑΝΕΚ από την Attica Group έχουν ξεκινήσει και βρίσκονται υπό την τελική έγκριση της Επιτροπής Ανταγωνισμού. Η MIG πουλάει τα δάνειά της στην Τράπεζα Πειραιώς με αντάλλαγμα την πλειοψηφία των μετοχών της Attica Group.

    Η Attica Group πρόσφατα απέκτησε και το φορτηγό – οχηματαγωγό πλοίο Clementine από την εταιρία CldN Ferries NV έναντι συνολικού τιμήματος 13,4 εκατ. ευρώ. Το πλοίο, ναυπήγησης 1997, είναι ολικού μήκους 162,49 μέτρων και ολικής χωρητικότητας 23,986 ΜΤ, μεταφορικής ικανότητας 2.307 μέτρων φόρτωσης ή 160 ασυνόδευτων φορτηγών οχημάτων και επιπλέον 458 Ι.Χ. αυτοκινήτων σε ειδικά διαμορφωμένα γκαράζ.

    Επισημαίνεται ότι η Attica Group, εξυπηρετεί 61 προορισμούς και προσεγγίζοντας 79 λιμάνια σε Ελλάδα και εξωτερικό. O στόλος του Ομίλου Attica αριθμεί 35 επιβατηγά – οχηματαγωγά πλοία και ταχύπλοα.

    Η διοίκηση της Attica Group, σχολιάζοντας την δημόσια πρόταση της Τράπεζας Πειραιώς, επισημαίνει ότι το Προσφερόμενο Αντάλλαγμα του 1,855 ευρώ ανά μετοχή πληροί τις προϋποθέσεις που τίθενται στο άρθρο 9 παρ. 4 του Νόμου, και βρίσκεται εντός των ορίων του Εύρους Αξίας ανά μετοχή που αναφέρεται στην Έκθεση του Χρηματοοικονομικού Συμβούλου και προσθέτει: “Το Διοικητικό Συμβούλιο επισημαίνει περαιτέρω ότι, σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση της MIG, στις 13.12.2022 η MIG απεδέχθη πρόταση της «STRIX Holdings L.P.», ομολογιούχο – κάτοχο του συνόλου των ομολογιών α) του από 14.05.2021 κοινού ομολογιακού δανείου έκδοσης της MIG και β) του από 31.07.2017 μετατρέψιμου ομολογιακού δανείου έκδοσης της MIG, για την ανταλλαγή του συνόλου των ως άνω ομολογιών κυριότητός της και έκδοσης της MIG, με το σύνολο της άμεσης και έμμεσης συμμετοχής της MIG στην Εταιρεία, ήτοι 171.313.683 μετοχών που αντιστοιχούν σε ποσοστό 79,38% του μετοχικού κεφαλαίου της Εταιρείας. Η μετ’ αναβολής Επαναληπτική Έκτακτη Γενική Συνέλευση των μετόχων της MIG που πραγματοποιήθηκε την 03.03.2023 ενέκρινε τη διάθεση της συνολικής (άμεσης και έμμεσης) συμμετοχής της MIG στην ATTICA προς την «STRIX Holdings L.P.» με αντάλλαγμα τη μεταβίβαση προς την MIG του συνόλου των ομολογιακών δανείων εκδόσεώς της (ανεξόφλητου υπολοίπου €443,8 εκατ.), σύμφωνα με το άρθρο 23 του Ν. 4706/2020”.

    Σύμφωνα με το Πληροφοριακό Δελτίο της Δημόσιας Πρότασης, μετά την επιτυχή ολοκλήρωση της συναλλαγής, η «STRIX Holdings L.P.» θα καταστεί υπόχρεη σύμφωνα με τον Νόμο προς υποβολή υποχρεωτικής δημόσιας πρότασης για την απόκτηση του συνόλου των μετοχών της Εταιρείας.

    Οι Μινωικές Γραμμές και ο όμιλος του Εμανουέλε Γκριμάλντι

    Ο όμιλος του Εμανουέλε Γκριμάλντι, με την θυγατρική εταιρεία «Μινωικές Γραμμές» υλοποιεί το πλάνο του με μεθοδικότητα για την επέκταση των δραστηριοτήτων του στην Ελλάδα. Ήδη, απόκτησε το 67% των μετοχών του Οργανισμού Λιμένος Ηγουμενίτσας και διεκδικεί και τον Οργανισμό Λιμένος Ηρακλείου. Από τα δύο αυτά λιμάνια ο όμιλος Γκριμάλντι εκκινεί τα πλοία του προς τα λιμάνια της Αδριατικής και προς τον Πειραιά με ενδιάμεσες προσεγγίσεις.

    Οι Μινωικές Γραμμές από τον προσεχή Ιούνιο έχουν σχεδιάσει να δρομολογήσουν το σύγχρονο πλοίο ro-pax Kydon Palace από το Μπρίντιζι για την Κέρκυρα και την Ηγουμενίτσα. Το πλοίο δύναται να φιλοξενήσει 1.700 επιβάτες και να μεταφέρει 765 αυτοκίνητα.

    Το Kydon Palace, το οποίο εκτελούσε το δρομολόγιο Πειραιάς – Χανιά, έχει μήκος 214 μέτρα και πλάτος 26 μέτρα, ταχύτητα πλεύσης 29 κόμβων και διαθέτει ένα ιδιαίτερα μεγάλο γκαράζ.

    Μεταφέρει 1.700 επιβάτες, διαθέτει 231 καμπίνες, εστιατόριο, μπαρ, καταστήματα, πισίνα. Το πλοίο μπορεί επίσης να μεταφέρει 765 αυτοκίνητα ρυμουλκούμενα ή εναλλακτικά έως 115 φορτηγά και 100 αυτοκίνητα.

    Το πλοίο θα αναχωρεί καθημερινά από το Μπρίντιζι στις 22.00 για Ηγουμενίτσα, όπου θα φτάνει στις 6.00 το πρωί της επομένης.

    Από το λιμάνι της Ηγουμενίτσας, οι αναχωρήσεις είναι προγραμματισμένες στις 14.00 με άφιξη στις 20.00 στο λιμάνι του Μπρίντιζι.

    Από τον Ιούνιο, σε συνδυασμό με την 37η διοργάνωση της ιστιοπλοϊκής ρεγκάτα Μπρίντιζι-Κέρκυρα, το Kydon Palace θα προσφέρει αναχωρήσεις κάθε Πέμπτη, Παρασκευή και Σάββατο από το Μπρίντιζι για το νησί της Κέρκυρας, επιστρέφοντας τις επόμενες ημέρες (Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή). , αποκαθιστώντας μια σύνδεση που περίμεναν εδώ και καιρό οι ταξιδιώτες.

    Επισημαίνεται στη γραμμή Μπρίντιζι – Ελλάδα διακινούνται πάνω από 300.000 επισκέπτες ετησίως.

    Ο Guido Grimaldi, Εμπορικός Διευθυντής του Grimaldi Group, σχολιάζοντας την νέα επιχειρηματική κίνηση του ομίλου, σχολίασε: «Ο όμιλος Grimaldi προωθεί και ενθαρρύνει τη θαλάσσια διατροπικότητα με συγκεκριμένες ενέργειες και, σε αυτό το πλαίσιο, οι διεθνείς και εθνικές γραμμές που προσφέρει η εταιρεία μας στην Αδριατική αντιπροσωπεύουν μια πραγματική γέφυρα μεταξύ Ιταλίας και Ελλάδας. Για εμάς, η προσθήκη του Kydon Palace σε αυτές τις διαδρομές αντιπροσωπεύει μια περαιτέρω επένδυση, η οποία προσθέτει στις πρόσφατες αναβαθμίσεις των γραμμών, γεγονός που δείχνει αποτελεσματικά πόσο πολύ πιστεύει η εταιρεία μας στην ανάπτυξη της στρατηγικής που σίγουρα θα συμβάλει στο να κάνει το ταξίδι άνετο και ευχάριστο για τους τουρίστες, ταυτόχρονα βγάζοντας εκατοντάδες οχήματα από τους δρόμους».
    Επισημαίνεται, ότι πρόσφατα ο όμιλος Grimaldi ενίσχυσε την παρουσία του στο λιμάνι του Μπρίντιζι με το άνοιγμα του νέου ναυτιλιακού πρακτορείου Grimaldi Brindisi.

    Ο Μάριος Ηλιόπουλος και η SeaJets

    Ο Μάριος Ηλιόπουλος, ο οποίος κατέχει την μεγαλύτερη ιδιωτική ελληνική ακτοπλοϊκή εταιρεία, την Seajets, προχωρά με ταχύτατους ρυθμούς στην διεύρυνση του στόλου του, τόσο με ταχύπλοα πλοία όσο και με συμβατικά πλοία. Ήδη διαθέτει 23 πλοία και σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές, εκτός από την αγορά του ταχύπλοου, Color Viking που αναμένεται μέσα στις επόμενες ημέρες στον Πειραιά, έχει κλείσει άλλο ένα ταχύπλοο σκάφος, λέγεται ότι είναι το Cotlandia, καθώς και ένα συμβατικό επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο, το οποίο ενδέχεται να δρομολογηθεί στη γραμμή Χανιά -Πειραιάς, για να καλύψει το κενό που δημιούργησε η απόσυρση του Kydon Palace των Μινωικών Γραμμών. Η γραμμή τώρα καλύπτεται από την Κοινοπραξία ΑΝΕΚ – Blue Star Ferries.

    Το Color Viking, το οποίο θα μετονομαστεί σε Super Star II, ναυπηγήθηκε το 1999 στα Ναυπηγεία Alstom Leroux Naval Shipyard, στο St. Malo, της Γαλλίας και το μήκος του είναι 112,50 μέτρα και πλάτος του είναι 15,70 μέτρα, ενώ το βύθισμα είναι 2,55 μέτρα

    Η Golden Star Ferries των αδελφών Δημήτρη και Γιώργου Στεφάνου

    Στην αγορά ενός πλοίου προχώρησε και η εταιρεία Golden Star Ferries των αδελφών Δημήτρη και Γιώργου Στεφάνου, οι οποίοι μετά την πώληση τεσσάρων πλοίων στον Μάριο Ηλιόπουλο επανασχεδιάζουν το μέλλον τους στις εσωτερικές θαλάσσιες μεταφορές. Ήδη διαθέτουν τέσσερα πλοία.

    Εκτός από το Gotlandia ΙΙ, η εταιρεία επισκευάζει το επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο Andros Queen, το οποίο αποκτήθηκε το 2022 και έχει υποστεί εκτεταμένες επισκευές στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη του Περάματος.

    Το  Gotlandia II είναι ένα ταχύπλοο που έχει ναυπηγηθεί το 2006. Η χωρητικότητα του πλοίου είναι 6554 Gross Tonnage και το βύθισμά του είναι 3,3 μέτρα. Το ολικό μήκος του (LOA) είναι 122 μέτρα και το πλάτος του είναι 16,65 μέτρα.  Δύναται να μεταφέρει μέχρι 780 επιβάτες και 160 ΙΧ. και αναπτύσσει ταχύτητα 35 κόμβων.

    Ήδη, το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών ενέκρινε το αίτημα της Golden Star Ferries για την δρομολόγηση του πλοίου Andros Queen στην γραμμή Ραφήνα, Άνδρος, Τήνος, Μύκονος από 1 Ιουνίου 2023 έως 30 Σεπτεμβρίου 2023.

    Επισημαίνεται ότι με την απόκτηση του  Gotlandia II οι αδελφοί Στεφάνου υπογραμμίζουν την διάθεση τους να συνεχίζουν να επενδύουν στην ελληνική ακτοπλοΐα.

    Η Golden Star Ferries ξεκίνησε τις δραστηριότητες της στην ελληνική ακτοπλοΐα το 2011, στη γραμμή Ραφήνα, Άνδρο, Τήνο και Μύκονο, πραγματοποιώντας καθημερινές αναχωρήσεις και συνεχίζει έως και σήμερα, προσφέροντας υψηλού επιπέδου υπηρεσίες και συμβάλλοντας στην γενικότερη ανάπτυξη των νησιών του Αιγαίου.

    Με αφετήριο λιμένα την Ραφήνα, τα τρία πλοία της εταιρείας θα έχουν καθημερινά δρομολόγια προς Τήνο, Μύκονο, Πάρο, Νάξο, Ίο και Σαντορίνη, με το συμβατικό Superferry, το ταχύπλοο Super Express, το Andros Queen και μετά το καλοκαίρι με το ταχύπλοο Gotlandia II .

    Η εταιρεία του Δημήτρη και Γιώργου Στεφάνου με ανακοίνωση της τονίζει ότι «με υπευθυνότητα και πίστη στο δημιουργικό μας έργο και αφουγκραζόμενοι την ανάγκη για ταχύτητα στις μεταφορές ειδικά τη θερινή περίοδο», προχώρησε στην αγορά του «HSC Gotlandia II», ενός ταχύπλοου Monohull, το οποίο κατασκευάστηκε στα φημισμένα ιταλικά Ναυπηγεία της Fincantieri το 2006, εναρμονίζεται με τον τελευταίο κώδικα ταχυπλόων του 2000 και χαρακτηρίζεται από περιβαλλοντικό προφίλ κατηγορίας Α στο GreenHouse Gas (GHG) Rating. Διαθέτει ολικό μήκος 122μ., μέγιστο πλάτος 16,65., βύθισμα 3,2μ., δυνατότητα μεταφοράς 220 ΙΧ και ταχύτητας 35 κόμβων.

    Το νέο απόκτημα αποτελεί το νεότερο επιβατηγό οχηματαγωγό ταχύπλοο που θα δρομολογηθεί στο Αιγαίο και ένα από τα νεότερα ταχύπλοα που δραστηριοποιούνται στις ελληνικές θάλασσες. Αναμένεται να εναρμονιστεί με τις προδιαγραφές της εταιρείας μας και κατόπιν τούτου θα μπορεί να μεταφέρει 1.200 επιβάτες σε ένα ευχάριστο και πολυτελές περιβάλλον, δημιουργώντας παράλληλα συνθήκες για ένα ασφαλές, γρήγορο και άνετο ταξίδι.

    «Θέλουμε για ακόμα μία φορά να ευχαριστήσουμε το επιβατηγό κοινό και όλους τους συνεργάτες μας για την υποστήριξη και την αγάπη προς τα πλοία της εταιρείας μας και να διαβεβαιώσουμε για τη συνεχή προσπάθεια βελτίωσης των ταξιδιωτικών και μεταφορικών υπηρεσιών που θα παρέχονται» δηλώνει η Golden Star Ferries”.



    ΣΧΟΛΙΑ