Ναυτιλία

Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά ξηρού φορτίου

ναυλαγορά ναυτιλία


Μεικτές ήταν οι τάσεις της ναυλαγοράς στην πλειονότητα των πλοίων ξηρού φορτίου την εβδομάδα 12-16 Μαρτίου με εξαίρεση στα Capesizes που παρουσίασαν για άλλη μια φορά σημαντική πτώση.

Αναλυτικότερα πτωτικά κινήθηκε η ναυλαγορά, σύμφωνα με ναυτιλιακές πηγές, κατά την διάρκεια της εβδομάδας που πέρασε στα πλοία τύπου Capesize, με τον δείκτη BCI την Παρασκευή (16/3) να διαμορφώνεται στις 1203 μονάδες με απώλειες της τάξεως των 276 μονάδων σε σχέση με το αντίστοιχο κλείσιμο της προηγούμενης εβδομάδας. Παράλληλα ο μέσος όρος στις πέντε βασικές διαδρομές χρονοναύλωσης έκλεισε στα $ 9,600 ημερησίως με εβδομαδιαίες συνολικές απώλειες της τάξεως των $ 1,954.

Η αγορά κατά το ξεκίνημα της εβδομάδας κινήθηκε υποτονικά με τα επίπεδα της κινητικότητας σε ταξίδια από την Βραζιλία και τον Βόρειο Ατλαντικό να έχουν περιοριστεί σημαντικά.

Επίσης, παρόλο που τις επόμενες μέρες παρατηρήθηκε κάποια βελτίωση της κινητικότητας, οι τιμές των ναύλων σε όλες τις περιοχές συνέχισαν να υποχωρούν με αποτέλεσμα το κλίμα της αγοράς να παραμείνει αρνητικό.

Έτσι, στην διαδρομή από την Δυτική Αυστραλία προς την Κίνα παρά το γεγονός ότι οι απώλειες μέχρι την Πέμπτη είχαν κάπως περιοριστεί στην συνέχεια δεν υπήρξε βελτίωση και έτσι στο κλείσιμο διαμορφώθηκαν στα $ 6.11 ανά τόνο ενώ παράλληλα, η τιμή στην διαδρομή από την Βραζιλία προς την Κίνα υποχώρησε κατά $ 0.47 ανά τόνο σε σχέση με το προηγούμενο αντίστοιχο κλείσιμο στα $ 14.98 ανά τόνο.

Ενδεικτική συμφωνία του Ειρηνικού που αναφέρθηκε στην διαδρομή από το Dampier προς την Κίνα ήταν σε φορτίο 170,000 τόνους 10% με ημερομηνίες 30 Μαρτίου- 2 Απριλίου στα $ 6.10 ανά τόνο.

Στον Ατλαντικό στην διαδρομή από το Tubarao προς το Qingdao αναφέρθηκε ναύλος της τάξεως των $ 15.10 ανά τόνο με ημερομηνίες 1-10 Απριλίου ενώ αργότερα αναφέρθηκε άλλη συμφωνία της τάξεως των $ 14.90 ανά τόνο με ημερομηνίες λίγο πιο έπειτα.
Επιπροσθέτως, άλλη ναύλωση του Ατλαντικού ήταν σε φορτίο 173,000 τόνους 10% από το Ponta da Madeira προς το Dunkirk (ανατολικά και δυτικά) με ημερομηνίες 25 Μαρτίου-8 Απριλίου στα $ 6.50 ανά τόνο.

Τέλος, ενδεικτική συμφωνία σε χρονοναύλωση που αναφέρθηκε στην περιοχή του Ειρηνικού ήταν σε πλοίο χωρητικότητας 172,300dwt/2003 με παράδοση στο Zhoushan για ταξίδι μέσω της δυτικής Αυστραλίας και με επαναπαράδοση νότια του CJK στα $ 11,650 ημερησίως με option βόρεια του CJK στα $ 12,150 ημερησίως.

 

Έλλη Πατέρα
Έλλη Πατέρα

Panamax

Υποτονικό ήταν το κλίμα της αγοράς του Ατλαντικού την εβδομάδα που πέρασε παρόλα αυτά υπήρξε κάποια αύξηση στον αριθμό των ναυλώσεων σε επίπεδα πιο ενισχυμένα συγκριτικά με εκείνα των τελευταίων αντίστοιχων συμφωνιών.

Η κινητικότητα της αγοράς σε όλες τις διαδρομές κατά την διάρκεια της εβδομάδας ήταν αυξημένη με υγιή αριθμό διαθέσιμων φορτίων στην αγορά που σε σχέση με την προσφορά των αντίστοιχων πλοίων έδειχναν σχετικά ισορροπημένα.

Επίσης, οι τιμές των ναύλων στα υπερατλαντικά ταξίδια σε φορτία μεταλλευμάτων με παράδοση στην περιοχή του Skaw-Γιβραλτάρ κυμάνθηκαν μεταξύ των $ 15,000-16,000 ημερησίως ενώ αντίθετα στην αγορά της Μαύρης Θάλασσας παρατηρήθηκε έλλειψη απαιτήσεων σε ταξίδια προς την Ευρώπη και με μόνο μικρό αριθμό σε φορτία σιτηρών προς την Μεσόγειο.

Παράλληλα, στην αγορά των ανατολικών ακτών της  Nοτίου Αμερικής η ζήτηση επιβράδυνε κάπως κάτι το οποίο ήταν αναμενόμενο μετά την δραστηριότητα της προηγούμενης εβδομάδας ενώ τα επίπεδα των ναύλων κυμάνθηκαν ανάλογα με τις ημερομηνίες των πλοίων/φορτίων.

Από την άλλη, η κινητικότητα της αγοράς του Ειρηνικού ήταν αυξημένη με σταθερή ροή νέων φορτίων άνθρακα από την Ινδονησία και την Αυστραλία καθώς και φορτία σιτηρών από τα βόρεια του Ειρηνικού με αποτέλεσμα οι ναυλώσεις να κυμανθούν σε υψηλότερα επίπεδα σε σχέση με τις τελευταίες αντίστοιχες συμφωνίες.

Έτσι, για παράδειγμα αναφορά προς το κλείσιμο της εβδομάδας έγινε σε πλοίο Ιαπωνέζικης κατασκευής τύπου Kamsarmax το οποίο ναυλώθηκε με παράδοση στην Ιαπωνία για ταξίδι προς τις Φιλιππίνες στα υψηλά επίπεδα των $ 14,000 ημερησίως ενώ παράλληλα άλλο πλοίο τύπου LME (large modern eco) από την νότιο Κίνα συμφώνησε για ταξίδι προς την Ιαπωνία στα χαμηλά επίπεδα των $ 13,000 ημερησίως.

Στα Post-Panamaxes , οι τιμές των ναύλων κινήθηκαν σε υψηλότερα επίπεδα σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα. Παρόλα αυτά δεν κατάφεραν συγκριτικά με τα eco Kamsarmaxes να επωφεληθούν το ίδιο από την ροή των νέων απαιτήσεων καθώς τα φορτία σε αυτή την κατηγορία ήταν πιο περιορισμένα.

Τέλος, στις χρονοναυλώσεις περιόδου το ενδιαφέρον παρέμεινε υψηλό. Παρόλα αυτά οι ναυλώσεις ήταν λιγότερες καθώς με την άνοδο της spot αγοράς τις τελευταίες εβδομάδες η διαφορά των spot ναύλων συγκριτικά με εκείνες των χρονοναυλώσεων περιορίστηκε σημαντικά.

Ενδεικτικά, στις χρονοναυλώσεις μικρής περιόδου αναφέρθηκε ναύλωση σε πλοίο χωρητικότητας 75,000 dwt στην νότιο Κίνα για 4-7 μήνες στα $ 13,500 ημερησίως ενώ παράλληλα άλλο πλοίο Ιαπωνέζικης κατασκευής και χωρητικότητας 82,000 dwt επίσης στην νότιο Κίνα ναυλώθηκε για 5-8 μήνες στα $ 15,000 ημερησίως.

Supramax/Ultramax

Η αγορά του Ειρηνικού παρέμεινε ενεργή την εβδομάδα που πέρασε με περισσότερα νέα φορτία από την Βόρειο Κίνα και τον βόρειο Ειρηνικό με αποτέλεσμα οι τιμές spot των ναύλων να διατηρήσουν την δυναμική τους.

Έτσι, ενδεικτικά σε πλοία τύπου Ultramax διαθέσιμα στην Βόρεια Κίνα οι ναύλοι σε κυκλικά ταξίδια Βόρειου Ειρηνικού κυμάνθηκαν κοντά στα μεσαία με υψηλά επίπεδα των $ 13,000 ημερησίως ενώ παράλληλα παρόμοιου τύπου πλοίο διαθέσιμο στην Ιαπωνία σε αντίστοιχο ταξίδι ναυλώθηκε κοντά στα $ 14,000 ημερησίως.

Στον Ατλαντικό η αυξημένη κινητικότητα της αγοράς ειδικά από τον κόλπο της Αμερικής ώθησε τους ναύλους σε υψηλότερα επίπεδα όπως για παράδειγμα σε πλοίο χωρητικότητας 53,400 dwt που ναυλώθηκε σε fronthaul ταξίδι στα μεσαία επίπεδα των $ 20,000 ημερησίως ενώ παράλληλα άλλο πλοίο τύπου Ultramax σε παρόμοιο ταξίδι συμφώνησε κοντά στα $ 27,000 ημερησίως.

Επίσης, παρατηρήθηκε αυξημένος αριθμός απαιτήσεων σε φορτία scrap από την Βόρεια Θάλασσα και την Βαλτική ενώ παράλληλα βελτιωμένες ήταν οι τιμές των ναύλων στις αγορές της Μαύρης Θάλασσας και της Μεσογείου παρά την αυξημένη προσφορά διαθέσιμων πλοίων στις παραπάνω περιοχές κυρίως λόγω της συνεχής ροής νέων φορτίων.

Ενδεικτικά, οι ναύλοι σε ταξίδια από την Μαύρη Θάλασσα προς την Άπω Ανατολή σε πλοία τύπου Supramax κυμάνθηκαν κοντά στα $ 21,000 ημερησίως ενώ στα Ultramaxes στα χαμηλά με μεσαία επίπεδα των $ 20,000 ημερησίως.

Τέλος, οι ναύλοι στις χρονοναυλώσεις περιόδου κράτησαν την δυναμική τους και στις δυο περιοχές.

Ενδεικτικά συμφωνία που αναφέρθηκε ήταν σε πλοίο τύπου Tess 58 για περίοδο 4-6 μηνών με παράδοση στο Χιούστον και επαναπαράδοση στον Ατλαντικό στα χαμηλά επίπεδα των $ 16,000 ημερησίως ενώ παράλληλα άλλο πλοίο χωρητικότητας 58,000 dwt ναυλώθηκε από την βόρεια Κίνα (dop basis) για περίοδο 6-8 μήνες στα $ 12,750 ημερησίως, ναύλος βελτιωμένος κατά περίπου $ 750 ημερησίως συγκριτικά με την τελευταία αντίστοιχη συμφωνία.

Στα Handysize, η εβδομάδα σε γενικές γραμμές κύλισε σε ήσυχους τόνους με λίγες αναφορές.

Στην αγορά των ανατολικών ακτών της Νοτίου Αμερικής η κινητικότητα ήταν στο χαμηλότερο επίπεδο και οι τιμές των ναύλων παρουσίασαν ύφεση.

Από την άλλη, η αγορά του κόλπου της Αμερικής βελτιώθηκε και πάλι παρόλα αυτά η διαφορά μεταξύ πλοιοκτητών και ναυλωτών μέχρι το κλείσιμο της εβδομάδας έδειχνε να έχει διαπλατυνθεί.

Αντίθετα, στον Ειρηνικό οι ναύλοι συνέχισαν την ανοδική τους πορεία χωρίς σημάδια αποδυνάμωσης με ενδεικτική αναφορά σε πλοίο χωρητικότητας 39,000 dwt διαθέσιμο στην νότιο Κίνα το οποίο ναυλώθηκε για ταξίδι μέσω της Ινδονησίας προς την Κίνα στα $ 10,750 ημερησίως.

Επίσης, στις χρονοναυλώσεις περιόδου αναφέρθηκε συμφωνία σε πλοίο χωρητικότητας 38,850 dwt/2017 διαθέσιμο στο Μπιλμπάο για περίοδο ενός έτους και με επαναπαράδοση στον Ατλαντικό στα $ 11,500 ημερησίως.

ναυτιλία ναυλαγορά

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:  Ν. Τσάκος: Στα διαλυτήρια του Μπανγκλαντές το παλαιότερο πλοίο της TEN

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Χ. Βαφειάς: Νέα ναύλωση για πλοίο της Stealth Maritime

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Γ. Καραγεωργίου: Ναύλωση πλοίου σε τιμή-έκπληξη για τη ναυτιλιακή του Ιδρύματος Ωνάση