• Ναυτιλία

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά ξηρού φορτίου

    Capesize bulker

    Capesize bulker


    H κινητικότητα της ναυλαγοράς, για την πλειονότητα των πλοίων ξηρού φορτίου, παρουσίασε επιβράδυνση την εβδομάδα 3-7 Δεκεμβρίου 2018.

    Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, δραστήρια παρέμεινε η αγορά του Ειρηνικού των πλοίων τύπου CAPESIZE μέχρι και το κλείσιμο της εβδομάδας που πέρασε, με τις ναυλώσεις στην διαδρομή C5 από την Δυτική Αυστραλία προς την Κίνα στο ξεκίνημα, να κυμαίνονται μεταξύ $8.60-8.70 ανά τόνο.

    Επιπροσθέτως, παρατηρήθηκε αύξηση των φορτίων άνθρακα από την Ανατολική Αυστραλία ενώ η διαθέσιμη χωρητικότητα επηρεάστηκε από τις άσχημες καιρικές συνθήκες στην Κίνα καθώς δημιούργησε προβλήματα στα χρονοδιαγράμματα της ναυσιπλοΐας. Ενδεικτικά, στα κυκλικά ταξίδια Ειρηνικού οι ναύλοι κινήθηκαν περίπου στα $7Κ ημερησίως, επίπεδα υψηλότερα από τα αντίστοιχα της Βραζιλίας.

    Ως εκ τούτου οι πλοιοκτήτες επικεντρώθηκαν στα κυκλικά ταξίδια Ειρηνικού, κάτι που ενδεχομένως να διευρύνει και το χάσμα μεταξύ των δυο περιοχών στα επίπεδα των ναύλων. Από την άλλη, η αγορά της Βραζιλίας κινήθηκε ανοδικά αφού επηρεάστηκε από το θετικό κλίμα της αγοράς του Ειρηνικού. Παρόλα αυτά, οι ναύλοι μέσα στον Δεκέμβριο αναμένεται να συνεχίσουν να δέχονται πτωτικές πιέσεις καθώς ο αριθμός των διαθέσιμων πλοίων με έρμα προς την περιοχή μέχρι και τις 20 Δεκεμβρίου παραμένει μεγάλος.

    Από την άλλη, λόγω των καλύτερων αποδόσεων της αγοράς του Ειρηνικού, παρατηρήθηκε μείωση του τονάζ με έρμα με ημερομηνίες άφιξης στις αρχές Ιανουαρίου κάτι που ενδεχομένως να ωθήσει και την αγορά σε υψηλότερα επίπεδα. Ενδεικτικά, ο δείκτης στην διαδρομή C3 από την Βραζιλία προς την Κίνα την Παρασκευή 7/12/18 έκλεισε ανοδικά στα $16.25 ανά τόνο και στην διαδρομή C5 από την Δυτική Αυστραλία προς την Κίνα ενισχύθηκε στα $9.01 ανά τόνο

    PANAMAXES/KAMSARMAXES

    Έλλη Πατέρα
    Έλλη Πατέρα

    Στο Bόρειο Ατλαντικό, ο αριθμός των νέων φορτίων δεν ήταν επαρκής για να απορροφηθεί το διαθέσιμο τονάζ ειδικά σε πλοία που επιδίωκαν να ναυλωθούν μέχρι το τέλος της εβδομάδας.

    Επιπροσθέτως, καθώς οι πλοιοκτήτες βιάζονται να ναυλώσουν τα πλοία τους πριν τα Χριστούγεννα οι πιθανότητες τα επίπεδα των ναύλων να μεταβληθούν υπέρ τους έχουν μειωθεί αφού η διαθέσιμη χωρητικότητα δεν έχει περιοριστεί.

    Ενδεικτικά, σε υπερατλαντικά ταξίδια μερικά πλοία ήταν διατεθειμένα να διαπραγματευτούν, ανάλογα με την θέση και της προδιαγραφές, σε επίπεδα μεταξύ $13.5-14Κ ημερησίως όμως οι ναυλωτές δεν έδειχναν να βιάζονται να ολοκληρώσουν συμφωνίες.

    Παράλληλα, στην αγορά του Nότιου Ατλαντικού, παρόλο που σταθεροποιήθηκε με περισσότερες νέες απαιτήσεις, οι ναυλωτές και εδώ δεν έδειχναν να βιάζονται να ολοκληρώσουν συμφωνίες ενώ οι προτεινόμενοι ναύλοι από τους πλοιοκτήτες παρέμειναν σχετικά αμετάβλητοι με κάποιες μικρές εξαιρέσεις όπου ήταν οριακά υψηλότεροι.

    Από την άλλη, στην αγορά των ανατολικών ακτών της Nοτίου Αμερικής παρατηρήθηκε μικρή αύξηση των νέων φορτίων όμως το χάσμα των διαπραγματευόμενων επίπεδων στους ναύλους παρέμεινε μεγάλο. Ενδεικτικά, σε fronthaul ταξίδια προς την Nοτιοανατολική Ασία οι ναύλοι στα kamsarmaxes διατηρήθηκαν στα επίπεδα των $15,250+$525Κ (ballast bonus).

    Tην ίδια ώρα, η αγορά του Βόρειου Ειρηνικού βρέθηκε υπό πίεση καθώς παρατηρήθηκε έλλειψη φορτίων. Ενδεικτικά, στα kamsarmaxes διαθέσιμα στη Βόρεια Κίνα οι ναύλοι παρέμειναν στα $10-10.5Κ ημερησίως ενώ οι άσχημες καιρικές συνθήκες στην Κίνα επηρέασαν τα χρονοδιαγράμματα ναυσιπλοΐας και σε κάποιες περιπτώσεις δημιούργησαν ακόμη και συνωστισμό σε διάφορα λιμάνια.

    Παρόλα αυτά, η διαθέσιμη χωρητικότητα συνέχισε να αυξάνεται καθώς αρκετοί πλοιοκτήτες είχαν ναυλώσει τα πλοία τους σε μικρής διάρκειας ταξίδια μόλις πριν από μερικές εβδομάδες. Αντίθετα, η αγορά της Νοτιοανατολικής Ασίας παρουσίασε βελτίωση λόγω του αυξημένου αριθμού φορτίων άνθρακα από την Ινδονησία και την Αυστραλία με την πλειονότητα όμως να προορίζεται προς την Νοτιοανατολική Ασία και την Ινδία.

    Ενδεικτικά, σε κυκλικά ταξίδια Ινδονησίας ή Αυστραλίας οι ναύλοι στα kamsarmaxes κυμάνθηκαν μεταξύ $10-11Κ ημερησίως. Ο δείκτης BPI την Παρασκευή 7/12/2018 έκλεισε πτωτικά στις 1,469 μονάδες .

    SUPRAMAXES/ULTRAMAXES

    Περιορισμένη κινητικότητα παρουσίασε η αγορά του Νότιου Ατλαντικού την εβδομάδα που πέρασε αν και οι πλοιοκτήτες παρέμειναν αισιόδοξοι σε σχέση με τα fronthaul ταξίδια με τους προτεινόμενους ναύλους στα ultramaxes να παραμένουν περίπου στα $15Κ+$500Κ (ballast bonus), επίπεδα που σύμφωνα με πληροφορίες οι ναυλωτές θεώρησαν υψηλά δίνοντας έτσι και κάποια εξήγηση σε σχέση με την στασιμότητα της αγοράς.

    Από την άλλη, παρατηρήθηκε αυξημένος αριθμός φορτίων μαγνησίου από τη Δυτική Αφρική αν και η εικόνα της αγοράς στο Νότιο Ατλαντικό ενδέχεται να αλλοιωθεί αρνητικά στο προσεχές διάστημα αφού το διαθέσιμο τονάζ καθώς και εκείνο με έρμα συνέχισε να αυξάνεται.

    Στο μεταξύ, στον Κόλπο της Αμερικής οι ναύλοι διατήρησαν την δυναμική τους με αναφορές κυρίως σε ναυλώσεις υπερατλαντικών ταξιδιών όμως κατά την διάρκεια της εβδομάδας η αγορά παρουσίασε επιβράδυνση.

    Ενδεικτικά, αναφέρθηκε ναύλωση πλοίου χωρητικότητας 56,000 dwt για ταξίδι προς το Μαρόκο στα $26Κ ημερησίως ενώ άλλο παρόμοιου τύπου ναυλώθηκε με φορτίο petcoke για την Ευρώπη $1,000 ημερησίως λιγότερα.

    Παράλληλα, στην Μεσόγειο η αγορά συνέχισε να παρουσιάζει απώλειες ειδικά σε fronthaul ταξίδια από την Μαύρη Θάλασσα προς την Άπω Ανατολή αφού οι απαιτήσεις ήταν περιορισμένες με αποτέλεσμα και οι ναύλοι σε supramaxes διαθέσιμα στην Ανατολική Μεσόγειο να κυμανθούν περίπου στα $22.5Κ ημερησίως ενώ σε πλοία διαθέσιμα στην Δυτική Μεσόγειο κοντά στα $20Κ ημερησίως.

    Το προσεχές διάστημα και εν αναμονή των Χριστουγέννων δεν προβλέπεται ανοδική μεταβολή, αντίθετα, λόγω της αναμενόμενης αυξημένης διαθέσιμης χωρητικότητας η αγορά προβλέπεται να παρουσιάσει περαιτέρω πτώση. Επίσης, υποτονικά κινήθηκε και η αγορά της Ευρώπης με λίγες απαιτήσεις οι οποίες κυρίως είχαν προορισμό τον κόλπο της Αμερικής.

    Στην Άπω Ανατολή τώρα, η αγορά ήταν σχετικά υποτονική ενώ παράλληλα αντίστοιχη εικόνα παρουσίασε και η περιοχή του Βόρειου Ειρηνικού με τα επίπεδα των ναύλων να παραμένουν παρόμοια με εκείνα της προηγούμενης εβδομάδας.

    Επιπροσθέτως, η έλλειψη νέων φορτίων συνέχισε να μεγαλώνει το χάσμα μεταξύ του αριθμού των διαθέσιμων πλοίων και των φορτίων που πλέον δείχνει δύσκολο γεφυρωθεί οπότε δεν υπάρχει ακόμη καθαρή εικόνα σχετικά με την κατεύθυνση της αγοράς μέχρι το τέλος της χρονιάς. Ο δείκτης BSI την Παρασκευή 7/12/2018 έκλεισε ανοδικά στις 953 μονάδες .

    HANDYSIZE

    Υποτονικά κινήθηκε η αγορά των ανατολικών ακτών της Νοτίου Αμερικής έπειτα από τις ανοδικές τάσεις της προηγούμενης εβδομάδας. Επιπροσθέτως, τα παράκτια ταξίδια ήταν σε έλλειψη ενώ αντίθετα παρατηρήθηκαν διάφορες απαιτήσεις σε ημερομηνίες στα μέσα Δεκεμβρίου από την Βόρεια Βραζιλία με προορισμό τον κόλπο της Αμερικής όπου και οι ναύλοι στα μεγαλύτερης χωρητικότητας πλοία κινήθηκαν βάσει aps στα επίπεδα των $14Κ ημερησίως.

    Παράλληλα. παρόμοια εικόνα παρουσίασε και η αγορά της Ευρώπης όπου ενδεικτικά, σε ταξίδια από την Βαλτική προς την περιοχή του κόλπου της Αμερικής-ανατολικών ακτών της Νοτίου Αμερικής με φορτία λιπασμάτων οι ναύλοι στα μεγαλύτερης χωρητικότητας πλοία κυμάνθηκαν περίπου στα $10Κ ημερησίως.

    Επίσης, πιο υποτονική σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα ήταν και η αγορά της Μεσογείου, με αποτέλεσμα και τα επίπεδα των ναύλων να παρουσιάσουν οριακή πτώση. Ενδεικτικά, σε πλοία χωρητικότητας 34,000 dwt οι ναύλοι σε ταξίδια από το Τσανακαλέ προς την Δυτική Μεσόγειο κυμάνθηκαν περίπου στα $12.5/13Κ ημερησίως ενώ προς την Ευρώπη κοντά στα $11/12Κ ημερησίως.

    Τέλος, η αγορά του Κόλπου της Αμερικής παρέμεινε αμετάβλητη με λίγες αναφορές σε σχετικές ναυλώσεις. Παρόλα αυτά, τα μεγαλύτερης χωρητικότητας πλοία συνέχισαν να ναυλώνονται σε καλύτερα επίπεδα σε σχέση με τα μικρότερης χωρητικότητας, τα όποια και δυσκολεύτηκαν περισσότερο να βρουν κατάλληλη απασχόληση.

    Ενδεικτικά, αναφέρθηκε ναύλωση πλοίου χωρητικότητας 32,000 dwt από τον κόλπο της Αμερικής προς τις ανατολικές ακτές του Μεξικού με φορτίο σιτηρών περίπου στα $12,750 ημερησίως ενώ άλλο χωρητικότητας 35,000 dwt σε ταξίδι προς την Μεσόγειο στα $14Κ ημερησίως. Ο δείκτης BΗSI την Παρασκευή 7/12/2018 δεν παρουσίασε μεταβολή και έκλεισε στις 625 μονάδες.

    To capesize bulker Cape Agamemnon (χωρητικότητας 179.221-dwt και κατασκευής 2011)

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Γ. Αγγελικούσης: Ένα ακόμη νεότευκτο για τη Maran Gas. Στα 10 ανέρχονται τα υπό κατασκευή πλοία της

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:  Β. Μαρινάκης: Γιατί οι αναλυτές συστήνουν «αγορά» των μετοχών της Capital Product Partners

    MH ΧΑΣΕΤΕ:  Έλληνες Εφοπλιστές: Ικανοποίηση για την απόφαση του IMO για τα ναυτιλιακά καύσιμα



    ΣΧΟΛΙΑ