Ναυτιλία

Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά ξηρού φορτίου

  • Έλλη Πατέρα
ναυτιλία ναυλαγορά


Ήπια και σταθεροποιητικά κινήθηκε η ναυλαγορά στην πλειονότητα των πλοίων ξηρού φορτίου την εβδομάδα 7-11 Μαΐου 2018, με εξαίρεση τα Capes που συνέχισαν την ανοδική τους πορεία.

Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, ανοδικά συνέχισε να κινείται η ναυλαγορά στα πλοία τύπου Capesize κατά την διάρκεια της εβδομάδας που πέρασε με τον δείκτη BCI την Παρασκευή (11/5) να κλείνει στις 2,630 μονάδες και με τον μέσο όρο στις πέντε βασικές διαδρομές χρονοναύλωσης να ενισχύεται στα $ 20,684 ημερησίως.

Αισιόδοξα ξεκίνησε η εβδομάδα ενώ το θετικό κλίμα της αγοράς ήταν πιο έντονο στην Άπω Ανατολή με τους ναύλους στην διαδρομή από την Δυτική Αυστραλία προς το Qingdao (C5) να πλησιάζουν τα $ 8.00 ανά τόνο ενώ στην διαδρομή από την Βραζιλία προς την Κίνα (C3) κινήθηκαν σε σταθερά επίπεδα σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα μεταξύ χαμηλών και υψηλών επιπέδων των $ 18.00 ανά τόνο.

Έτσι, παρά τα σημάδια ύφεσης που παρουσίασαν οι ναύλοι την Πέμπτη στην διαδρομή (C5) από την Δυτική Αυστραλία προς την Κίνα στο κλείσιμο ανάκαμψαν και διαμορφώθηκαν στα $ 8.41 ανά τόνο ενώ στην διαδρομή (C3) από την Βραζιλία προς την Κίνα στα $ 19.01 ανά τόνο.

Επιπροσθέτως, στα fronthaul ταξίδια ενισχύθηκαν από την Τετάρτη καθώς οι ναυλωτές προκειμένου να πείσουν τους πλοιοκτήτες να δεχτούν ταξίδια προς την Άπω Ανατολή έπρεπε να διαπραγματευτούν σε υψηλότερα επίπεδα με αποτέλεσμα μέχρι και το κλείσιμο να κυμανθούν περίπου στα $ 36,000 ημερησίως.

Στην αγορά της Νοτίου Αφρικής ο δείκτης (C17) από το Saldanha Bay προς το Qingdao κινήθηκε ανοδικά κλείνοντας στα $ 14.37 ανά τόνο με κέρδη της τάξεως των $ 0.47 ανά τόνο σε σχέση με το αντίστοιχο προηγούμενο κλείσιμο.

Τέλος, στις χρονοναυλώσεις περιόδου, ενδεικτική συμφωνία που αναφέρθηκε ήταν σε πλοίο χωρητικότητας 180,193 dwt/2015 με παράδοση στο Dalian για περίοδο 9-11 μηνών και επαναπαράδοση ανά τον κόσμο στα $ 21,750 ημερησίως.

 

Έλλη Πατέρα
Έλλη Πατέρα

Panamax

Στον Βόρειο Ατλαντικό οι ναύλοι συνέχισαν να υποχωρούν και ενώ υπήρξε εύλογος αριθμός νέων φορτίων φαίνεται να μην ήταν επαρκής έτσι ώστε να απορροφηθούν όλα τα διαθέσιμα πλοία.

Επιπροσθέτως, τα φορτία άνθρακα από την Ευρώπη παρέμειναν σε έλλειψη με την εικόνα να μην αναμένεται να αλλάξει ενώ τα φορτία ορυκτών ήταν πολύ λίγα και η διαθεσιμότητα σε τονάζ διευρυμένη με αποτέλεσμα οι ναύλοι σε κυκλικά υπερατλαντικά ταξίδια να υποχωρήσουν και σε πλοία τύπου Kamsarmax να κυμανθούν με παράδοση/επαναπαράδοση στο Γιβραλτάρ κοντά στα $8Κ.

Παράλληλα, καθώς οι προσφορές των ναυλωτών σε fronthaul ταξίδια κινήθηκαν σε χαμηλά επίπεδα, αρκετά διαθέσιμα πλοία ήταν διατεθειμένα να παραμείνουν είτε αδρανής για λίγες μέρες είτε να ναυλωθούν σε μικρά κυκλικά ταξίδια Βαλτικής κοντά στα $10Κ σε περίπτωση που η αγορά βελτιωθεί αργότερα.

Από την άλλη, η κινητικότητα της αγοράς των ανατολικών ακτών της Nοτίου Αμερικής αυξήθηκε ελαφρώς στην αρχή της εβδομάδας καθώς κάποιοι πλοιοκτήτες ήταν διατεθειμένοι να ναυλώσουν τα πλοία τους σε χαμηλότερα επίπεδα.

Έτσι, οι ναύλοι σε πλοία τύπου Kamsarmax διαθέσιμα το δεύτερο δεκαπενθήμερο Μαΐου κυμάνθηκαν στα χαμηλά με μεσαία επίπεδα των $14Κ+χαμηλά/μεσαία $400Κ ενώ οι πλοιοκτήτες με πλοία διαθέσιμα αρχές Ιουνίου δείχνουν προς το παρόν να αντιστέκονται στις πτωτικές τάσεις της αγοράς.

Η αγορά του Ειρηνικού ήταν δραστήρια την εβδομάδα που πέρασε με ικανοποιητικό αριθμό νέων φορτίων από τον Βόρειο Ειρηνικό με αποτέλεσμα οι ναύλοι στα κυκλικά ταξίδια σε πλοία τύπου Kamsarmax από την Βόρεια Κίνα να ναυλώνονται στα χαμηλά επίπεδα των $12Κ.

Η αγορά από την Ινδονησία και Δυτική Αυστραλία κινήθηκε σε ικανοποιητικά επίπεδα οδηγώντας αρκετούς πλοιοκτήτες στην απόφαση να παραμείνουν στον Ειρηνικό παρά να ταξιδέψουν με έρμα προς τις ανατολικές ακτές της Νοτίου Αμερικής.

Έτσι, για παράδειγμα οι ναύλοι σε φορτία άνθρακα από την Ινδονησία προς την Κίνα και Ινδία σε πλοία τύπου Kamsarmax από την νότια Κίνα μέχρι το τέλος της εβδομάδας κυμαίνονταν κοντά στα $12Κ.

Παρόλα αυτά, η προσφορά σε φορτία άνθρακα ενδέχεται να περιοριστεί καθώς οι άσχημες καιρικές συνθήκες στην Ινδονησία αναμένεται να χειροτερέψουν.

Επίσης, αξίζει να σημειωθεί ότι οι ναύλοι σε κυκλικά ταξίδια των ανατολικών ακτών της Νοτίου Αμερικής με παράδοση στην Σιγκαπούρη κυμάνθηκαν κοντά στα $11Κ. Από την άλλη, η αγορά στην κατηγορία των Post-Panamax ενισχύθηκε με τις ναυλώσεις να ολοκληρώνονται σε υψηλότερα επίπεδα σε σχέση με τις προηγούμενες.

Ενδεικτικά, αναφέρθηκε πλοίο χωρητικότητας 93,000 dwt διαθέσιμο στην βόρεια Κίνα που ναυλώθηκε για κυκλικό ταξίδι Αυστραλίας στα υψηλά επίπεδα των $11Κ.

Supramax/Ultramax

Στον Βόρειο Ειρηνικό η αγορά παρέμεινε ενεργή με αυξημένη κινητικότητα καθώς ένας αριθμός νέων φορτίων μπήκε στην αγορά με αποτέλεσμα οι ναύλοι σε eco τύπου πλοία με παράδοση στην Νότιο Κορέα με φορτία άνθρακα να κυμαίνονται στα υψηλά επίπεδα των $11Κ με $12Κ ενώ παράλληλα σε πλοία τύπου Ultramax κοντά στα $13Κ.

Επίσης, παρατηρήθηκαν μερικά φορτία χάλυβα όπως επίσης και νικελίου που σε συνδυασμό με εκείνα του Βόρειου Ειρηνικού βοήθησαν την ψυχολογία της αγοράς ενώ παράλληλα στα backhaul ταξίδια οι ναύλοι κυμάνθηκαν σε πολύ καλά επίπεδα μεταξύ $ 7-8Κ ανάλογα με την περιοχή επαναπαράδοσης.

Παράλληλα, η αγορά της Νοτιοανατολικής Ασίας ήταν εξίσου ενεργή κυρίως λόγω των φορτίων άνθρακα προς την Ινδία και της περιορισμένης διαθεσιμότητας σε prompt τονάζ.
Έτσι, σε κυκλικά ταξίδια Ινδονησίας οι ναύλοι σε πλοία τύπου Supramax κινήθηκαν κοντά στα $12Κ και προς την Ινδία κοντά στα $13Κ.

Παρόλα αυτά, υπάρχει ανησυχία ότι η κατάσταση μπορεί να αλλάξει καθώς ένας αριθμός πλοίων που αναμένεται να ελευθερωθεί στην ανατολική Ινδία θα ταξιδέψει με έρμα προς την Σιγκαπούρη λόγω της υποτονικής αγοράς της Nοτίου Αφρικής και του Ατλαντικού.

Στον Ατλαντικό τώρα, η αγορά του κόλπου της Αμερικής παρουσίασε περαιτέρω πτώση με έλλειψη φορτίων σε fronthaul ταξίδια ενώ οι ναύλοι στα υπερατλαντικά ταξίδια εξίσου υποχώρησαν με πληροφορίες για πλοίο χωρητικότητας 58,000 dwt που ναυλώθηκε με φορτίο petcoke για την Τουρκία στα $13.5Κ.

H αγορά των ανατολικών ακτών της Nοτίου Αμερικής παρέμεινε σταθερή με την διαθεσιμότητα του τονάζ να δείχνει πιο ισορροπημένη και με λίγα διαθέσιμα πλοία σε θέσεις spot/prompt.

Παρόλα αυτά, οι αναλυτές επισημαίνουν ότι για να βελτιωθούν τα επίπεδα των ναύλων χρειάζονται περισσότερα νέα φορτία στην αγορά.

Από την άλλη, η αγορά της Μεσογείου/Μαύρης Θάλασσας παρέμεινε σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα σχετικά αμετάβλητη και οι ναύλοι σε ταξίδια από το Τσανακαλέ προς την Μεσόγειο κυμάνθηκαν κοντά στα $10.5Κ, προς την Ευρώπη κοντά στα $8.5Κ και στα fronthaul στα $16.5Κ.

Επίσης, αναφέρθηκαν μερικά ταξίδια προς τον κόλπο της Αμερικής με φορτία τσιμέντου στα $6.5-7Κ ενώ σε πλοία τύπου Ultramax ο ναύλος μπορεί να ήταν $1Κ παραπάνω.

Τέλος, η αγορά της Ευρώπης παρέμεινε σταθερή με περιορισμένη κινητικότητα και με τους ναύλους σε φορτία scrap προς την Μεσόγειο να κυμαίνονται μεταξύ $14-15Κ. ενώ παράλληλα αναφέρθηκε ναύλωση πλοίου από την Βαλτική προς την δυτική Μεσόγειο με φορτίο άνθρακα στα $13Κ.

Στα Handysize, η πλειονότητα των διαδρομών παρουσίασε ύφεση με εξαίρεση της αγοράς των ανατολικών ακτών της Nοτίου Αμερικής όπου οι πλοιοκτήτες αντιστάθηκαν στις πτωτικές τάσεις της αγοράς ενώ παράλληλα η κινητικότητα της αγοράς του βόρειου Ειρηνικού ήταν περιορισμένη.

Επίσης η αγορά της νοτιοανατολικής Ασίας ήταν ηπιότερη λόγω του μειωμένου αριθμού φορτίων με τα πλοία χωρητικότητας μεταξύ 28-32,000 dwt παραδοτέα στην Σιγκαπούρη σε κυκλικά ταξίδια Ινδονησίας να ναυλώνονται κοντά στα $8-8.5Κ.

bulker ναυτιλία

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: To deal του Γ. Αγγελικούση με την Ecochlor για 36 πλοία

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Αιφνιδιάζει και πάλι ο Π. Παππάς! Άλλα 18 πλοία στο στόλο της Star Bulk. Τι προβλέπουν τα νέα deals

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Αγγ. Φράγκου: Αύξηση εσόδων και ισχυροποίηση του στόλου της Navios Holdings