Ναυτιλία

Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά ξηρού φορτίου


Πτωτικά κινήθηκε η ναυλαγορά των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου την εβδομάδα 2-4 Απριλίου 2018.

Αναλυτικά, σύμφωνα με ναυτιλιακές πηγές, πτωτικά κινήθηκε η ναυλαγορά στα πλοία τύπου Capesize την εβδομάδα που πέρασε με τον δείκτη BCI την Παρασκευή (6/4) να διαμορφώνεται στις 824 μονάδες με απώλειες της τάξεως των 186 μονάδων σε σχέση με το κλείσιμο της προηγούμενης εβδομάδας. Παράλληλα ο μέσος όρος στις πέντε βασικές διαδρομές χρονοναύλωσης έκλεισε στα $ 7,156 ημερησίως με εβδομαδιαίες συνολικές απώλειες της τάξεως των $ 1,183.

Συγκεκριμένα, στον Ατλαντικό οι εξαγωγές σιδηρομεταλλευμάτων από την Βραζιλία τον Μάρτιο παρουσίασε πτώση της τάξεως του 18% κάτι που δικαιολογεί και την χαμηλή κινητικότητα και τις υποτονικές τάσεις της αγοράς τις τελευταίες εβδομάδες.

Από την άλλη, την εβδομάδα που πέρασε υπήρξαν κι άλλοι σημαντικοί παράγοντες που επηρέασαν αρνητικά το κλίμα όπως για παράδειγμα οι διακοπές στην Ασία όπως επίσης και ο κυκλώνας που έπληξε τις ανατολικές ακτές της Αυστραλίας κλείνοντας σημαντικά λιμάνια.

Έτσι, στην διαδρομή από την Δυτική Αυστραλία προς την Κίνα οι ναύλοι στο κλείσιμο διαμορφώθηκαν από τα $ 5.76 ανά τόνο της προηγούμενης εβδομάδας στα $ 5.22 ανά τόνο και στην διαδρομή από την Βραζιλία προς την Κίνα από τα $ 14.10 ανά τόνο στα $ 12.71 ανά τόνο.

Στην αγορά της Νότιας Αφρικής αναφέρθηκε ναύλωση σε φορτίο από το Richards Bay προς το Gangavaram με ημερομηνίες Απριλίου στα $ 8.45 ανά τόνο, ενώ το δείκτης (C17) έκλεισε στα $ 11.34 ανά τόνο με απώλειες της τάξεως των $ 0.77 ανά τόνο σε σχέση με το αντίστοιχο προηγούμενο κλείσιμο.

Επιπροσθέτως, στις χρονοναυλώσεις περιόδου αναφορά έγινε σε πλοίο χωρητικότητας 206,000 dwt/2016 που ναυλώθηκε με παράδοση στο Kwangyang για 11/13 μήνες και επαναπαράδοση ανά τον κόσμο στα $ 19,150 ημερησίως.

 

Έλλη Πατέρα
Έλλη Πατέρα

Panamax

Υποτονικά κινήθηκε η αγορά την εβδομάδα που πέρασε, καθώς ύστερα από τις διακοπές του Καθολικού Πάσχα ξεκίνησαν οι διακοπές του Ορθόδοξου.

Παρόλα αυτά, η κινητικότητα βελτιώθηκε κατά την διάρκεια της εβδομάδας καθώς κάποιες απαιτήσεις σε σύντομο χρονικό διάστημα έπρεπε να καλυφθούν.

Στον Ατλαντικό, τα φορτία άνθρακα από τις ανατολικές ακτές της Αμερικής απορροφήθηκαν κατά την διάρκεια της εβδομάδας ενώ παρέμειναν λίγα φορτία σιτηρών με αποτέλεσμα η προσφορά του διαθέσιμου τονάζ να υπερισχύσει σε σχέση με τα αντίστοιχα φορτία.

Στα κυκλικά ταξίδια Ατλαντικού οι ναύλοι παρουσίασαν διόρθωση στα επίπεδα των $ 10,500-11,000 ημερησίως ανάλογα με την διάρκεια του ταξιδιού και την επαναπαράδοση.
Επίσης, υπερπροσφορά διαθέσιμων πλοίων παρατηρήθηκε στην Βόρεια Ευρώπη αφού παρατηρήθηκε έλλειψη φορτίων ορυκτών έτσι ώστε να απορροφηθούν.

Παράλληλα, αύξηση της διαθεσιμότητας σε τονάζ για το δεύτερο δεκαπενθήμερο Απριλίου παρουσίασε και η αγορά των ανατολικών ακτών της Νοτίου Αμερικής, με αποτέλεσμα οι ναύλοι να διαμορφωθούν στα επίπεδα των $ 14,500 ημερησίως σε πλοία τύπου LME(large modern eco) και στα $ 15,500 ημερησίως σε πλοία τύπου Kamsarmax.

Στον Ειρηνικό η αγορά κατά την διάρκεια της εβδομάδας κύλισε σε ήπιους τόνους ενώ στο ξεκίνημα της εβδομάδας παρατηρήθηκε έλλειψη φορτίων με λίγα μόνο νέα φορτία να τροφοδοτούν την αγορά προς το κλείσιμο με αποτέλεσμα σε συνδυασμό με την αποχή της Κίνας την Πέμπτη λόγω διακοπών και των καινούργιων κινεζικών δασμών, οι ναύλοι να οδηγηθούν σε σημαντική πτώση.

Παρόλα αυτά, τα πλοία που ήταν διαθέσιμα στον Βόρειο Ειρηνικό επηρεάστηκαν λιγότερο από την πτώση των ναύλων σε σχέση με τα υπόλοιπα της ευρύτερης περιοχής λόγω των νέων απαιτήσεων που μπήκαν στην αγορά.

Νοτιότερα, οι απαιτήσεις από την Ινδονησία ήταν περιορισμένες με τις διακοπές της Κίνας την Πέμπτη να μην βοηθούν την κατάσταση ενώ παράλληλα στην κατηγορία των Post-Panamaxes οι ναύλοι συγκριτικά με την προηγούμενη εβδομάδα επίσης υποχώρησαν με αναφορά σε πλοίο διαθέσιμο στην Ιαπωνία που ναυλώθηκε για ταξίδι μέσω της βόρειας Αυστραλίας προς την Κίνα στα μεσαία επίπεδα των $ 11,000 ημερησίως.

Τέλος, στις χρονοναυλώσεις περιόδου η αγορά ήταν ανενεργή κυρίως λόγω της αβέβαιης spot αγοράς και της πτώσης στις τιμές των FFAs.

Supramax/Ultramax

Η κινητικότητα της αγοράς ήταν περιορισμένη την εβδομάδα που πέρασε κυρίως λόγω των διακοπών στην Ευρώπη, το Χονγκ Κονγκ και την Κίνα.

Παρόλα αυτά, η αγορά του Βόρειου Ειρηνικού ήταν ενεργή, με περισσότερα νέα φορτία κατά την διάρκεια της εβδομάδας καθώς επίσης και φορτία χάλυβα από την Κίνα.

Επιπροσθέτως, οι ναύλοι σε backhaul ταξίδια προς την Μεσόγειο/Ευρώπη σε πλοία τύπου Supramax κυμάνθηκαν μεταξύ $ 7-8,000 ημερησίως ενώ οι ναύλοι του Βόρειου Ειρηνικού σε πλοία τύπου Ultramax με παράδοση στην Ιαπωνία παρέμειναν στα επίπεδα των $ 13,000 ημερησίως.

Παράλληλα, η αγορά του Ατλαντικού ήταν υποτονική με τους ναύλους σε όλες τις περιοχές να υποχωρούν.

Στην αγορά της Μαύρης Θάλασσας η εικόνα παρέμεινε παρόμοια με την προηγούμενη εβδομάδα καθώς οι απαιτήσεις συνέχισαν να μειώνονται και η προσφορά του διαθέσιμου τονάζ να αυξάνεται με αποτέλεσμα οι ναύλοι να βρεθούν υπό πίεση.

Επιπροσθέτως, απώλειες παρουσίασαν και τα fronthaul ταξίδια με τα πλοία βάσει του δείκτη (index type) να ναυλώνονται περίπου στα $ 17,000 ημερησίως. Σύμφωνα με την άποψη των αναλυτών, αν η αγορά δεν τροφοδοτηθεί με νέα φορτία, η αγορά τις επόμενες εβδομάδες αναμένεται να παρουσιάσει περαιτέρω πτώση.

Στο μεταξύ, πτωτικά κινήθηκαν οι ναύλοι και από τον κόλπο της Αμερικής με πληροφορίες για fronthaul ταξίδι σε πλοίο τύπου Ultramax που ναυλώθηκε στα $ 17,000 ημερησίως + $ 400Κ με φορτίο σιτηρών προς την Άπω Ανατολή ενώ στα υπερατλαντικά ταξίδια, πληροφορίες θέλουν άλλο πλοίο χωρητικότητας 54,000 dwt να ναυλώθηκε από τις βόρειες ακτές της Νοτίου Αμερικής προς την Βόρεια Θάλασσα στα επίπεδα των $ 13,000 ημερησίως.

Παράλληλα, πτωτική πορεία παρουσίασε και η αγορά των ανατολικών ακτών της Νοτίου Αμερικής με τα πλοία τύπου Ultramax να διαπραγματεύονται κοντά στα $ 15,000 ημερησίως + $ 450,000ΒΒ προς την Άπω Ανατολή, ενώ ύφεση παρουσίασαν οι ναύλοι και στα υπερατλαντικά ταξίδια.

Στην κατηγορία των Handysize, η αγορά κινήθηκε σε ήπιους τόνους με την κινητικότητα στον Ειρηνικό λόγω των διακοπών της Κίνας να περιορίζεται.

Επίσης, η αγορά του κόλπου της Αμερικής παρουσίασε σημάδια ύφεσης με τα μικρότερης χωρητικότητας πλοία για ταξίδια προς το Ισραήλ να ναυλώνονται λίγο πιο πάνω από τα $ 10,000 ημερησίως ενώ τα μεγαλύτερα σε ταξίδια προς το Μαρόκο στα μεσαία επίπεδα των $ 11,000 ημερησίως.

Από την άλλη, η εικόνα των ναύλων από τις ανατολικές ακτές της Νοτίου Αμερικής και της Μαύρης Θάλασσας παρέμεινε θετική.

Τέλος, στις χρονοναυλώσεις περιόδου ενδεικτική ναύλωση που αναφέρθηκε ήταν σε πλοίο χωρητικότητας 45,500 dwt/2014 από το Βιετνάμ για 5/7 μήνες στα $ 11,500 ημερησίως.

ναυλαγορά ναυτιλία

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:  Η ελληνική ναυτιλιακή που πρωταγωνιστεί στα καινοτόμα οικολογικά ποντοπόρα πλοία

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:  Κόλλησαν στα δικαστήρια οι αγωγές κατά τριών Ελλήνων εφοπλιστών για τα deals με την Kalani

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:  Γ. Οικονόμου: Πώς ο εφοπλιστής απέκτησε ποσοστό άνω του 70% στη Dryships