• Ναυτιλία

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά των containerships

    Εμπορευματοκιβώτια

    Εμπορευματοκιβώτια


    Μικτές τάσεις παρουσίασε η ναυλαγορά των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων την εβδομάδα 22-26 Οκτωβρίου 2018.

    Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, παρόλο που η κινητικότητα της αγοράς των Containerships τις τελευταίες δυο εβδομάδες ήταν ενισχυμένη και οι περισσότερες κατηγορίες πλοίων επωφελήθηκαν συμπεριλαμβανομένων των πλοίων χωρητικότητας 7500-11000 TEU όπως επίσης και των 5300-7,499 TEU, δεν φαίνεται να ήταν αρκετό έτσι ώστε να καλυφθεί η υπερπροσφορά του τονάζ που σταδιακά έχει δημιουργηθεί ειδικά στα κλασικά Panamaxes αλλά και στα μικρότερης χωρητικότητας πλοία κάτω των 1900 TEU υποθάλποντας τους ναύλους που παραμένουν σε πτωτική τροχιά.

    Ως εκ τούτου, προκειμένου η υπερπροσφορά αυτή να απορροφηθεί η αγορά χρειάζεται σημαντική αύξηση της ζήτησης έτσι ώστε και οι ναύλοι να ενισχυθούν.

    Συγκεκριμένα, στην κατηγορία των Post-Panamaxes, η ζήτηση σε πλοία χωρητικότητας των 8000-8500 TEU αυξήθηκε με τις ναυλώσεις να έχουν κυμανθεί σε παρόμοια επίπεδα με προηγούμενες αντίστοιχες συμφωνίες αφήνοντας έτσι και τον αριθμό των διαθέσιμων πλοίων με ημερομηνίες Νοεμβρίου περιορισμένο.

    Επίσης, στα πλοία των 6500-7000 TEU η αγορά ήταν δραστήρια ενώ προβλέπεται εφόσον τα τρέχοντα επίπεδα ζήτησης διατηρηθούν και τα μικρότερης χωρητικότητας πλοία των 5500-6000 TEU σύντομα να επωφεληθούν, παρόλο που μάλλον δεν θα είναι σε ευνοϊκότερους όρους.

    Έλλη Πατέρα
    Έλλη Πατέρα

    Στην κατηγορία των Panamaxes, φαίνεται ότι υπήρξαν αρκετές συμφωνίες αλλά και διαπραγματεύσεις κυρίως σε επεκτάσεις παρόντων ναυλώσεων σε επίπεδα μεταξύ $10,300-10,500 ημερησίως και για μεσαίες χρονικές περιόδους ενώ στην κατηγορία των πλοίων χωρητικότητας των 3500 TEU, οι ναυλώσεις που πραγματοποιήθηκαν κυρίως στην Άπω Ανατολή ολοκληρώθηκαν σε διάφορα επίπεδα αν και η αγορά δείχνει να παραμένει κοντά στα $11Κ ημερησίως με τους ναυλωτές να προσπαθούν να καλύψουν τις απαιτήσεις τους σε ευέλικτες χρονικής διάρκειας περιόδους.

    Από την άλλη, υπό πίεση βρέθηκαν οι πλοιοκτήτες της κατηγορίας των 2800 TEU, ειδικά με διαθέσιμα πλοία στην Ασία, ενώ τα επίπεδα των ναύλων σε τύπους Mipo παρέμειναν μεταξύ $10,300-10,800 ημερησίως. Tα Aker CS 2700 συνέχισαν να ναυλώνονται λίγο πιο πάνω από τα $11Κ ημερησίως.

    Παράλληλα, στην γειτονική κατηγορία των 2500 TEU, η κινητικότητα και στα δυο ημισφαίρια παρουσίασε περαιτέρω επιβράδυνση, καθώς παρατηρήθηκε έλλειψη απαιτήσεων με αποτέλεσμα και η τρέχουσα πτωτική τάση της αγοράς να μην έχει μέχρι στιγμής βρει ισορροπία και με τους ναύλους στην Ασία να κυμαίνονται κοντά στα $10Κ ημερησίως και στον Ατλαντικό περίπου στα $12Κ ημερησίως.

    Παράλληλα, στην κατηγορία των πλοίων χωρητικότητας 1700 TEU, η κατάσταση της αγοράς σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα παρέμεινε σχετικά αμετάβλητη με τα επίπεδα της κινητικότητας χαμηλά κάτι που είχε και ως αποτέλεσμα πολλά διαθέσιμα πλοία παγκοσμίως να παραμένουν σε θέσεις spot.

    Εντούτοις, η αγορά του Ατλαντικού φαίνεται να κινήθηκε σε πιο υγιή επίπεδα σε σχέση με εκείνα της Ασίας, όπου και οι ναύλοι υποχώρησαν κοντά στα χαμηλά των $8Κ ημερησίως. Ενδεικτική ναύλωση που αναφέρθηκε ήταν σε πλοίο τύπου Wenchong διαθέσιμο στην Καραϊβική από την ZIM για περίοδο 3-6 μηνών στα $8,700 ημερησίως δηλαδή σε παρόμοια επίπεδα με αντίστοιχες προηγούμενες συμφωνίες.

    Επίσης, στα μικρότερης χωρητικότητας πλοία των 1100-700 TEU η εικόνα της αγοράς επιδεινώθηκε λόγω της γενικότερης υποτονικότητας αλλά και της αυξημένης προσφοράς σε τονάζ, ενώ σύμφωνα με σχετικές αναφορές τα επίπεδα των ναύλων σε πλοία τύπου CV 1100 κυμάνθηκαν κοντά στα μεσαία των $6Κ ημερησίως.

    Τέλος, παρόμοια εικόνα παρουσίασε και η αγορά στα μικρότερης χωρητικότητας πλοία των 700 TEU παρόλο που η κινητικότητα ειδικά της αγοράς του Ατλαντικού τις τελευταίες εβδομάδες ήταν σε ικανοποιητικά επίπεδα, ενώ οι συμφωνίες που ολοκληρώθηκαν ήταν κυρίως σε επεκτάσεις παρόντων ναυλώσεων με μικτή την εικόνα των ναύλων δηλαδή κάποιες συμφωνίες κινήθηκαν σε χαμηλότερα επίπεδα από άλλες.

     

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Eλληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές στο μικροσκόπιο της Shell. Οι υποψήφιοι

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Γ. Αγγελικούσης: Γιατί άλλαξε το όνομα της Anangel Maritime Services

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:  Α. Μαρτίνος: Η νέα κίνηση της Μinerva Marine στην αγορά LNG

     

     



    ΣΧΟΛΙΑ