• Ναυτιλία

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά των containerships

    Εμπορευματοκιβώτια

    Εμπορευματοκιβώτια


    Mικτές ήταν οι τάσεις της ναυλαγοράς στην πλειονότητα των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων την εβδομάδα 27-31 Αυγούστου 2018.

    Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές σε αναμενόμενα επίπεδα κινήθηκε η ζήτηση αλλά και η κινητικότητα της αγοράς γενικότερα στον κλάδο των containerships με το 60% των ναυλώσεων να περιλαμβάνει νέες απασχολήσεις. Επίσης, οι πτωτικές τάσεις της αγοράς περιορίστηκαν αρκετά όμως οι ναύλοι υποχώρησαν κατά μέσο όρο μόλις 1% ανά εβδομάδα ενώ η ύφεση των ναύλων την εβδομάδα που πέρασε περιορίστηκε κυρίως σε κατηγορίες άνω των 2000 TEU με μεικτά όμως σημάδια, καθώς τα παραδοσιακά panamaxes κατάφεραν να διατηρήσουν τα οριακά κέρδη της προηγούμενης εβδομάδας.

    Συγκεκριμένα, στην κατηγορία των Post-Panamaxes, η αίσθηση της αγοράς γενικά ήταν ότι ενισχύεται ξανά καθώς ένας αριθμός πλοίων βρίσκεται υπό διαπραγμάτευση. H ζήτηση σε πλοία ευρέως πλάτους και χωρητικότητας 5500 TEU ήταν ικανοποιητική γεγονός που εκτιμάται ότι προς το παρόν τουλάχιστον, μπορεί να βοηθήσει τους ναύλους να διατηρήσουν την δυναμική τους. Ενδεικτική ναύλωση που αναφέρθηκε στην Άπω Ανατολή ήταν σε πλοίο τύπου Samjin 4600 W για περίοδο μέχρι και την άνοιξη του 2019, στα $15,500 ημερησίως.

    Έλλη Πατέρα
    Έλλη Πατέρα

    Από την άλλη, στην κατηγορία των Panamaxes, η αίσθηση ήταν ότι η αγορά ήταν πιο υποτονική σε σχέση με τις προηγούμενες εβδομάδες με λίγες αναφορές σε σχετικές ναυλώσεις, ενώ τα επίπεδα των ναύλων στην Ασία κυμάνθηκαν στα χαμηλά με μεσαία των $12Κ και στον Ατλαντικό ήταν λίγο πιο ενισχυμένοι.

    Αντίθετα στην κατηγορία των πλοίων χωρητικότητας των 3500 TEU, η κινητικότητα της αγοράς στην Άπω Ανατολή ήταν πιο αυξημένη σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα, ενώ παράλληλα η προσφορά του διαθέσιμου τονάζ παρουσίασε παρόμοια στενότητα με εκείνη του Ατλαντικού, κάτι που μπορεί να σημαίνει ότι και οι ναύλοι έφτασαν πλέον στα χαμηλότερα επίπεδα οπότε και προβλέπεται βελτίωση το προσεχές διάστημα.

    Στην κατηγορία των 2800 TEU τώρα, η ζήτηση της αγοράς στον Ατλαντικό αλλά και στην Άπω Ανατολή ήταν περιορισμένη και το κλίμα υποτονικό ενώ από την άλλη στην γειτονική κατηγορία των 2500 TEU, η αγορά της Άπω Ανατολής ήταν πιο δραστήρια με τα επίπεδα των ναύλων να κινούνται κοντά στα $10Κ ημερησίως ενώ εκτιμάται ότι δεν θα παρουσιάσουν περαιτέρω πτώση.

    Στην κατηγορία των πλοίων χωρητικότητας 1700 TEU, η κινητικότητα της αγοράς στην Άπω Ανατολή ήταν ενισχυμένη καθώς λόγω των καθυστερήσεων από τους τυφώνες η ζήτηση για πλοία με prompt ημερομηνίες ήταν αυξημένη και με τα επίπεδα των ναύλων σε πλοία τύπου Wenchong 1700 να παραμένουν κοντά στα μεσαία των $9Κ ημερησίως. Παράλληλα τα μοντέρνα πλοία τύπου eco Bangkokmaxes έγιναν ανάρπαστα από διάφορους ναυλωτές με το φράγμα των $12Κ επανειλημμένα να αμφισβητείται..

    Τέλος, στην Νοτιοανατολική Ασία η κατηγορία των πλοίων χωρητικότητας 1100 TEU, επηρεάστηκε καθώς λόγω της εποχής των Μουσώνων σε συνδυασμό με τους τυφώνες, δημιουργήθηκαν σοβαρά προβλήματα στην ομαλή λειτουργία βασικών λιμανιών και κατ’επέκταση στα χρονοδιαγράμματα των operators. Από την άλλη όμως, λόγω της κατάστασης οι απαιτήσεις αυξήθηκαν και έτσι τα επίπεδα των ναύλων σε πλοία τύπου CV 1100 με prompt ημερομηνίες κυμάνθηκαν κοντά στα μεσαία των $7Κ ημερησίως.

    Παράλληλα, οι αγορές της Ευρώπης/Μεσογείου βρίσκονται εν’ αναμονή της μετά-καλοκαιριού ανάκαμψης, όμως προς το παρόν οι πλοιοκτήτες είναι ακόμη υπό πίεση καθώς με κάθε υποψήφια επέκταση υπάρχουσας ναύλωσης οι ναυλωτές βρίσκονται σε κλοιό πιέσεων από άλλα ενδιαφερόμενα πλοία.

    ναυτιλία ναυλαγορά

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:   Φ. Εμπειρίκος: Δυναμική παρουσία στα VLCC. Η νέα κίνηση του εφοπλιστή

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:   Και εγένετο Century Bulk Carriers Management: Η νέα διαχειρίστρια εταιρεία των bulkers της Chandris

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:  Π. Παππάς: Συμφωνία έκπληξη από τη Star Bulk! Τα νέα πλοία που αγοράζει ο εφοπλιστής



    ΣΧΟΛΙΑ