Ναυτιλία

Θανάσης Μαρτίνος: Οι δύο κερδοφόρες κινήσεις της Eastmed στην αγορά των τάνκερ

  • Newsroom

Θανάσης Μαρτίνος, εφοπλιστής


Στον χορό των αγοραπωλησιών μεγάλων τάνκερ που παρατηρείται το τελευταίο διάστημα εισήλθε και η ναυτιλιακή Eastern Mediterranean Maritime (Eastmed), συμφερόντων του εφοπλιστή Θανάση Μαρτίνου, καθώς σύμφωνα με ναυλομεσίτες έχει προχωρήσει στην πώληση δύο VLCC του στόλου της.

Ειδικότερα, όπως είχε αναφέρει την περασμένη εβδομάδα η VesselsValue και καταγράφει και η Allied Shipbroking στο τελευταίο της report, η εταιρεία πούλησε το χωρητικότητας 298,677 dwt τάνκερ Lucky Trader, κατασκευής 2000 στο ιαπωνικό ναυπηγείο Hitachi, έναντι 30 εκατ. δολαρίων, στην Onex DMCC, με έδρα τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.

Η τιμή πώλησης κρίνεται συμφέρουσα καθώς σύμφωνα με την VesselsValue, η αξία του πλοίου εκτιμάται στα 26,01 εκατ. δολάρια.

Παράλληλα, σύμφωνα με την Allied Shipbroking, η Eastmed πούλησε το χωρητικότητας 299,997 dwt δεξαμενόπλοιο Grand Lady, κατασκευής 2002, στον όμιλο Qaiwan Group που δραστηριοποιείται στη Μέση Ανατολή. Η τιμή πώλησης ανήλθε στα 34 εκατ. δολάρια και θεωρείται υψηλή, δεδομένου ότι η συναλλαγή τοποθετείται χρονικά σύμφωνα με πηγές στα τέλη Φεβρουαρίου, πριν ακόμη εκτιναχθούν οι τιμές στην αγορά μεταχειρισμένων τάνκερ.

Σύμφωνα με το Vesselfinder το πλοίο ονομάζεται πλέον Giessel και ταξιδεύει προς Σιγκαπούρη.

Πρόσφατα η Eastern Mediterranean Maritime (Eastmed) αποφάσισε μετά από σχεδόν 50 χρόνια να αλλάξει έδρα. Ιδρύθηκε το 1972 στο Λιχτενστάιν, και μετέφερε πλέον το μητρώο της στα Νησιά Μάρσαλ, επικαλούμενη γραφειοκρατικά προβλήματα.

Ο ισχυρός εφοπλιστής ήταν ο πρώτος από τα αδέλφια του που αποχώρησε από την οικογενειακή ναυτιλιακή Thenamaris πριν από πέντε δεκαετίες, χαράσσοντας την δική του, άκρως επιτυχημένη πορεία στο ναυτιλιακό κλάδο. Ωστόσο, μετά από την ίδρυση και την παραμονή της εταιρείας του επί 48 έτη στο Λιχτενστάιν έκρινε ότι πλέον το γνωστό πριγκιπάτο δεν ανταποκρίνεται στον χαρακτήρα της Eastmed.

Τα Νησιά Μάρσαλ έχουν προσελκύσει το ενδιαφέρον αρκετών εταιρειών, λόγω του νομικού κώδικα που καθιστά φιλικούς τους όρους χρηματοδότησης των ναυτιλιακών.

Όπως αναφέρει στη νέα της ιστοσελίδα, η ναυτιλιακή διαχειρίζεται στόλο 80 πλοίων, και απασχολεί πάνω από 200 άτομα προσωπικό στην ξηρά και περισσότερους από 3.000 ναυτικούς. Δραστηριοποιείται σε όλους του κλάδους της ναυτιλίας, καθώς διαθέτει δεξαμενόπλοια, φορτηγά πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου και containerships.

 


ΣΧΟΛΙΑ