• Ναυτιλία

    Θ. Βενιάμης: Η Golden Union αγοράζει capesize από τη Σιγκαπούρη


    Με την εξαγορά ενός capesize από εταιρεία της Σιγκαπούρης συνδέουν ναυλομεσίτες την ελληνική ναυτιλιακή Golden Union, συμφερόντων του εφοπλιστή Θεόδωρου Βενιάμη.

    Πρόκειται για το πλοίο Mineral Hokkaido (χωρητικότητας 180.000 dwt, κατασκευής 2008) της STC Shipping. Σύμφωνα με την Allied Shipbroking, το πλοίο πουλήθηκε στην τιμή των 16,5 εκατ. δολαρίων. Η Anchor Shipbroking τοποθετεί την τιμή στα 16 εκατ. δολάρια. Στο εβδομαδιαίο της report, η Lion Shipbrokers αναφέρει ότι το πλοίο άλλαξε χέρια έναντι τιμήματος 16,75 εκατ. δολαρίων. Σημειώνεται ότι το πλοίο έχει κατασκευαστεί στα ναυπηγεία Imabari της Ιαπωνίας, που θεωρούνται από τα κορυφαία στον κόσμο, γεγονός που δικαιολογεί μία ελαφρώς αυξημένη τιμή αγοράς.

    Αν και η ταυτότητα του αγοραστή δεν έχει γνωστοποιηθεί, ναυλομεσίτες με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο αναφέρουν πως πίσω από την εξαγορά βρίσκεται η Golden Union, μόλις λίγες εβδομάδες αφού πούλησε ένα παρόμοιου μεγέθους πλοίο, που ήταν το παλαιότερο του στόλου της, προς διάλυση.

    Να σημειωθεί ότι τον περασμένο Οκτώβριο η Golden Union απέκτησε το panamax KM Imabari (χωρητικότητας 76.600 dwt, κατασκευής 2009), ενώ ένα μήνα αργότερα κυκλοφόρησε η φήμη ότι επρόκειτο να αγοράσει δύο post-panamaxes από την Noble Group, όμως οι σχετικές συμφωνίες δεν υλοποιήθηκαν ποτέ. Εν τω μεταξύ, η εταιρεία τον περασμένο μήνα πούλησε προς διάλυση το πλοίο Crassier (χωρητικότητας 172.000 dwt, κατασκευής 2000) έναντι 8,5 εκατ. δολαρίων, ενώ πιθανόν να πάρουν σειρά και άλλα παλιά capesizes της εταιρείας, όπως το Captain Veniamis (χωρητικότητας 171.000 dwt, κατασκευής 2001) και το CIC Pride (χωρητικότητας 171.000 dwt, κατασκευής 2002). Η εταιρεία διαθέτει σήμερα στόλο αποτελούμενο από περίπου 45 πλοία ξηρού φορτίου, εκ των οποίων τα 20 είναι capesizes.

    Εφόσον επιβεβαιωθεί η εξαγορά του Mineral Hokkaido, θα είναι μία από τις λίγες αγοραπωλησίες στην αγορά των μεταχειρισμένων πλοίων ξηρού φορτίου το τελευταίο διάστημα, και ειδικά όσον αφορά στα capesizes, εν μέρει λόγω του αδύναμου αγοραστικού ενδιαφέροντος εξαιτίας των χαμηλών τιμών ναύλωσης και της επιδημίας του κοροναϊού. Παράλληλα, πηγές της αγοράς που επικαλείται το TradeWinds αναφέρουν ότι και πιθανοί πωλητές τέτοιων πλοίων έχουν αποσύρει το πωλητήριο σε πολλά πλοία τους, αντιδρώντας στις εξαιρετικά χαμηλές τιμές, κατά τους ίδιους, που είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν οι υποψήφιοι αγοραστές.



    ΣΧΟΛΙΑ