• Ναυτιλία

    Στα 6.550 από 1.900 δολάρια το κοντέινερ που φτάνει στον Πειραιά


    Στα ύψη εκτινάσσεται το κόστος μεταφοράς των ηλεκτρονικών υπολογιστών, των κινητών τηλεφώνων, των υποδημάτων και του ιματισμού, επίπλων και άλλων αντικειμένων, εξαιτίας της παράκαμψης των πλοίων από τη Διώρυγα του Σουέζ.

    Όπως ανέφερε πριν από λίγο σε τηλεοπτικό κανάλι, ο πρόεδρος του Εμπορικού Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά, Βασίλης Κορκίδης, η κίνηση των κοντέινερ στο λιμάνι του Πειραιά από την αρχή του έτους έως και σήμερα μειώθηκε κατά 45%, ενώ των εξαγωγών κατά 14% και της μεταφόρτωσης κατά 20%.

    Επίσης, τόνισε ότι για ένα κοντέινερ 40 ποδών, που το ερχόταν στον Πειραιά πληρώναμε 1.850 -1.900 δολάρια, τώρα καλούμαστε να καταβάλλουμε το ποσό των 6.550 δολάρια.

    Εν τω μεταξύ, σύμφωνα με το Drewry Supply Chain Advisors, οι τιμές των εμπορευματοκιβωτίων αυξήθηκαν δραματικά αυτή την εβδομάδα.

    Ο σύνθετος Παγκόσμιος Δείκτης Εμπορευματοκιβωτίων τους αυξήθηκε κατά 23% και διαμορφώθηκε στα 3.777 δολάρια ανά κοντέινερ 40 ποδών και είναι 82% υψηλότερος από την ίδια εβδομάδα του 2023.

    Οι ναύλοι από το Ρότερνταμ προς τη Σαγκάη αυξήθηκαν κατά 50% ή 323 δολάρια και διαμορφώθηκαν σε 975 δολάρια, ανά κοντέινερ 40 ποδιών.

    Οι τιμές από τη Σαγκάη προς το Λος Άντζελες αυξήθηκαν κατά 38% ή 1.070 δολάρια και διαμορφώθηκαν σε 3.860 δολάρια ανά FEU.

    Εξάλλου, οι τιμές από τη Σαγκάη προς τη Νέα Υόρκη αυξήθηκαν κατά 35% ή 1.474 δολάρια σε 5.644 δολάρια ανά εμπορευματοκιβώτιο 40 ποδών.

    Ομοίως, οι τιμές από τη Σαγκάη προς τη Γένοβα αυξήθηκαν κατά 21% ή 1.069 δολάρια σε 6.282 δολάρια ανά FEU.

    Οι τιμές από τη Σαγκάη προς το Ρότερνταμ αυξήθηκαν κατά 12% ή 545 δολάρια σε 4.951 δολάρια ανά κοντέινερ 40 ποδών.

    Επίσης, οι τιμές από τη Νέα Υόρκη προς το Ρότερνταμ αυξήθηκαν κατά 2% ή 9 δολάρια σε 608 δολάρια ανά κοντέινερ 40 ποδών.

    Ωστόσο, οι τιμές από το Λος Άντζελες προς τη Σαγκάη μειώθηκαν κατά 1% ή 4 δολάρια σε 762 δολάρια.

    Οι τιμές μεταξύ Ρότερνταμ προς Νέα Υόρκη παρέμειναν σταθερές.

    Ο οίκος Drewry αναμένει ότι οι ναύλοι spot Ανατολής-Δύσης θα αυξηθούν τις επόμενες εβδομάδες, λόγω της κατάστασης στην Ερυθρά Θάλασσα και στο Σουέζ.

    Διαβάστε επίσης:

    Empire Navigation: Ελεύθερος ο Έλληνας ναυτικός του τάνκερ «St. Nikolas» – Επιστρέφει στην Ελλάδα

    Νέα επίθεση των Χούθι εναντίον αμερικανικού δεξαμενόπλοιου που διαχειρίζεται ελληνική ναυτιλιακή εταιρεία

    Παναγιώτης Γιγής (ΠΕΠΕΝ): Να διασφαλίσουμε τη ναυτιλία μας και να περάσει ακέραια στην επόμενη γενιά



    ΣΧΟΛΙΑ