• Ναυτιλία

    Πτώση των τιμών στα νεότευκτα πλοία LNG, στο ναδίρ οι νέες παραγγελίες

    • Εριέττα Κομνηνού


    Σημαντική πτώση σημειώνουν οι τιμές στα νεότευκτα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) αναφέρουν οι ναυλομεσίτες.

    Οι αναλυτές της Fearnleys μείωσαν την τιμή για τα πλοία LNG με δίχρονους κινητήρες χωρητικότητας 174,000 cbm, στα 185 εκατ. δολάρια, ενώ οι Clarksons διατηρούν τις εκτιμήσεις τους στα 186 εκατ. δολάρια.

    Οι τιμές για ορισμένα πλοία υψηλών προδιαγραφών ξεπερνούσαν τα 190 εκατ. δολάρια πέρυσι, χρονική περίοδο κατά την οποία οι νέες παραγγελίες στον κλάδο LNG σημείωναν άνθηση. Η σημερινή εικόνα χαρακτηρίζεται από τους ναυλομεσίτες ως “πρόκληση”.

    Συγκεκριμένα, επισημαίνουν ότι είναι δύσκολο να γίνει εξ αποστάσεως η διαπραγμάτευση για τα νέα συμβόλαια χωρίς ο υποψήφιος αγοραστής να επισκεφτεί την Κίνα ή τη Νότιο Κορέα και εκτιμούν ότι οι τιμές και οι νέες παραγγελίες θα παραμείνουν σε χαμηλά επίπεδα για το μεγαλύτερο μέρος του έτους.

    Το ξεκίνημα του 2020 δεν θύμιζε σε τίποτε την αντίστοιχη περίοδο του 2019. Μόνο δύο μεσαίου μεγέθους, τέσσερα μεγαλύτερου και ένα μικρό πλοίο μεταφοράς LNG έχουν καταγραφεί ως τα νέα συμβόλαια του πρώτου τριμήνου, έναντι 20 νέων παραγγελιών το πρώτο τρίμηνο του 2019 και 60 συμβολαίων όλη την προηγούμενη χρονιά.

    Μέσα στο αβέβαιο αυτό κλίμα που επικρατεί, οι ναυλομεσίτες αναφέρουν ότι οι εταιρείες του κλάδου ενέργειας βάζουν φρένο στα επενδυτικά τους σχέδια και δεν χρειάζονται άμεσα πλοία.

    Πηγές της αγοράς αναφέρουν ως παράδειγμα το Κατάρ, που είχε δηλώσει ότι χρειάζεται μεγάλο αριθμό πλοίων και οι προκριθέντες πλοιοκτήτες περιμένουν ακόμη τα έγγραφα που θα έπρεπε να έχουν λάβει από τα τέλη Ιανουαρίου προκειμένου να προχωρήσει η συνεργασία.

    Κάτι ανάλογο ισχύει και για το project LNG της Μοζαμβίκης, όπου συμμετέχει η Total. Σύμφωνα με το tradewinds, δεν έχει γίνει ακόμη η τελική επιλογή των πλοιοκτητών για τα 17 πλοία που θα χρειαστούν στο πρόγραμμα, ενώ ορισμένοι αμφισβητούν αν τελικά θα θα υπογραφούν συμβόλαια για νέες κατασκευές μέσα σε αυτό το αβέβαιο περιβάλλον.

    Η Bahri, ο ναυτιλιακός βραχίονας της Saudi Aramco, αναμένονταν να ολοκληρώσει την προεπιλογή των ναυτιλιακών που θα συνεργαστεί για τα 12 πλοία LNG που χρειάζεται, μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου. Ωστόσο πλοιοκτήτες και ναυλομεσίτες επισημαίνουν ότι δεν θα τους εκπλήξει το γεγονός ότι μπορεί να υπάρξει καθυστέρηση και το θέμα να “παγώσει” για αρκετές εβδομάδες.

     



    ΣΧΟΛΙΑ