• Ναυτιλία

    Παγκόσμια ανησυχία προκαλεί η συσσώρευση άδειων εμπορευματοκιβωτίων στα λιμάνια

    Νέα διοίκηση στην Ένωση Εργαζομένων Διακίνησης Εμπορευματοκιβωτίων


    Δύο σημαντικά συμπεράσματα προκύπτουν από τις αναφορές των διεθνών αναλυτών της ναυτιλίας:

    Πρώτο: Το ενδοασιατικό εμπόριο έχει δείξει αξιοσημείωτη ανθεκτικότητα, ξεπερνώντας το εμπόριο Ασίας-Ευρώπης και Ασίας-ΗΠΑ.

    Δεύτερο: Η μέση τιμή των εμπορευματοκιβωτίων στη διαδρομή Κίνα-Ρωσία σημείωσε πτώση 51%, δεδομένου ότι από τα 1.978 δολάρια, που ήταν τον Μάρτιο του 2022, διαμορφώθηκε στα 964 δολάρια τον Μάρτιο του 2023.

    Οι διεθνείς αναλυτές επισημαίνουν ότι, παρά τις προκλήσεις στις παγκόσμιες αγορές, οι εξαγωγές της Κίνας γνώρισαν αξιοσημείωτη ανάκαμψη το πρώτο τρίμηνο του 2023. Μετά από μια περίοδο πτώσης, οι εξαγωγές της Κίνας, τον μήνα Μάρτιο αυξήθηκαν εντυπωσιακά κατά 14,8% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, σύμφωνα με το Container xChange.

    Η Γενική Διοίκηση Τελωνείων της Κίνας ανέφερε επίσης ότι οι εξαγωγές για τους πρώτους τρεις μήνες του έτους έφτασαν τα 821,8 δισεκατομμύρια δολάρια, αντιπροσωπεύοντας αύξηση 0,5% σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2022. Είναι ενδιαφέρον ότι παρά την αύξηση του εμπορίου, οι ναυτιλιακές εταιρείες εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν το μείζον ζήτημα των άδειων κοντέινερ που συσσωρεύονται στα κινεζικά λιμάνια. Αυτή η κατάσταση είναι αινιγματική δεδομένης της συνολικής αύξησης των εξαγωγών. Η εξήγηση έγκειται στη φύση των εξαγόμενων εμπορευμάτων.

    Ο Δείκτης Διαθεσιμότητας Εμπορευματοκιβωτίων (CAx) στα κινεζικά λιμάνια παρουσιάζει μερικές ενδιαφέρουσες πληροφορίες για το πρόβλημα των άδειων εμπορευματοκιβωτίων στα λιμάνια της Κίνας, με CAx πάνω από το όριο 0,6 στη Σαγκάη και την Τιαντζίν.

    Η ανάκαμψη στις εξαγωγές της Κίνας μπορεί να αποδοθεί στα εργοστάσια που λειτουργούν με πλήρη δυναμικότητα για την εκπλήρωση συσσωρευμένων παραγγελιών. Μετά το ξέσπασμα του COVID-19 της Κίνας, τα αποθέματα εξαντλήθηκαν, αλλά τώρα το εξαγωγικό εμπόριο επιδεικνύει ανθεκτικότητα. Ο δείκτης εμπορευματοκιβωτίων της Σαγκάης αυξήθηκε επίσης για τρεις συνεχόμενες εβδομάδες τον Απρίλιο, μια τάση που δεν έχει παρατηρηθεί από τον Ιούνιο του 2022.

    Επιπλέον, υπήρξε μεγάλη ζήτηση για νέα και εναλλακτικά οχήματα ενέργειας, μπαταρίες λιθίου και ηλιακές κυψέλες, τα οποία συχνά μεταφέρονται μέσω εξειδικευμένων σκαφών γνωστών ως roll-on/roll-off και όχι μέσω πλοίων εμπορευματοκιβωτίων.

    «Παρά αυτούς τους θετικούς δείκτες, εξακολουθούν να υπάρχουν προκλήσεις στη ναυτιλιακή βιομηχανία. Η αστάθεια στις τιμές των εμπορευματοκιβωτίων έχει μειωθεί σημαντικά παγκοσμίως, υποδηλώνοντας σταθεροποίηση της αγοράς. Ωστόσο, πολλά άδεια εμπορευματοκιβώτια συσσωρεύονται στα κινεζικά λιμάνια, υποδεικνύοντας υποκείμενα προβλήματα και ασθενέστερη ζήτηση». δήλωσε ο Christian Roeloffs, συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος του Container xChange.

    «Οι ακριβείς λόγοι πίσω από αυτό το φαινόμενο είναι περίπλοκοι και περιλαμβάνουν διάφορους παράγοντες, συμπεριλαμβανομένης της αναντιστοιχίας μεταξύ των τύπων των προϊόντων που εξάγονται και των μεθόδων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που χρησιμοποιούνται. Αυτό το παράδοξο υπογραμμίζει τις περίπλοκες προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ναυτιλιακή βιομηχανία και την ανθεκτικότητα του διεθνούς εμπορίου της Κίνας», πρόσθεσε.

    Η συνεχιζόμενη συσσώρευση κενών εμπορευματοκιβωτίων στα κινεζικά λιμάνια έχει προκαλέσει ανησυχία μεταξύ των παραγόντων του κλάδου. Επιπλέον, η πτώση του ηλεκτρονικού εμπορίου παγκοσμίως έχει επίσης επηρεάσει αρνητικά τη ναυτιλιακή βιομηχανία.

    Αν και οι εξαγωγές της Κίνας έχουν ανακάμψει, η ανάπτυξη του παγκόσμιου ηλεκτρονικού εμπορίου έχει επιβραδυνθεί τα τελευταία χρόνια. Σύμφωνα με την Insider Intelligence, ο ρυθμός ανάπτυξης του παγκόσμιου ηλεκτρονικού εμπορίου μειώνεται σταθερά από πάνω από το 20% που ήταν το 2015 σε 7,1% το 2022. Η πρόβλεψη για το 2023 δείχνει μια ελαφρά αύξηση στο 8,9%, υποδηλώνοντας μια πιο προσεκτική αναπτυξιακή τροχιά. Αυτές οι τάσεις στο ηλεκτρονικό εμπόριο συμβάλλουν στις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι ναυτιλιακές εταιρείες.

    Ενώ οι ναυτιλιακές εταιρείες που εκμεταλλεύονται πλοία ro-ro παρουσιάζουν ανάπτυξη και κερδοφόρους ναύλους, οι περισσότερες ναυτιλιακές εταιρείες εξακολουθούν να υποφέρουν από χαμηλή ζήτηση.

    Η αύξηση των ναυτιλιακών ναύλων από την Ασία προς την Ανατολική Ακτή των ΗΠΑ, μαζί με την πτώση των ναύλων στα δρομολόγια των ΗΠΑ, επηρέασαν την πρόσφατη σταθερότητα στις εξαγωγές της Κίνας. Ωστόσο, δεδομένης της τρέχουσας γεωπολιτικής τριβής μεταξύ Κίνας και ΗΠΑ, μένει να δούμε αν αυτή η σταθερότητα θα αμφισβητηθεί σύντομα.

    Διαβάστε επίσης

    Οι προγραμματισμένες παραδόσεις πλοίων μεταφοράς κοντέινερ για το 2023 και 2024 ανέρχονται στα 5,03 εκατομμύρια TEU



    ΣΧΟΛΙΑ