• Ναυτιλία

    Πόλυς Β. Χατζηιωάννου: Η Ευρώπη πρέπει να ενισχύσει την ανταγωνιστική της θέση στη ναυτιλία

    Ο εφοπλιστής Πόλυς Β. Χατζηιωάννου (Safe Bulkers)

    Ο εφοπλιστής Πόλυς Β. Χατζηιωάννου


    Ο Πόλυς Β. Χατζηιωάννου, CEO της Safe Bulkers (SB), μιλώντας στο πρόσφατο συνέδριο της Capital Link, εμφανίστηκε αισιόδοξος για το μέλλον της ναυλαγοράς φορτηγών πλοίων, καθώς και για τις τιμές των ναύλων.

    Πρόσθεσε δε, δίνοντας έμφαση, στην τιμή του ημερήσιου ναύλου που τον Φεβρουάριο έφτασε τα 17.000 δολάρια και όπως ανέφερε φαίνεται να ανεβαίνει στα 25.000 δολάρια τον Ιούνιο-Ιούλιο, αφού θα αρχίσουν οι εξαγωγές από τη Λατινική Αμερική, συµπεριλαµβανοµένης και της Αργεντινής.

    Εξέφρασε την ίδια αισιοδοξία και για το δεύτερο εξάμηνο του 2024, αλλά και για το 2025, καθώς υπάρχουν λίγες νέες παραγγελίες για ναυπηγήσεις φορτηγών πλοίων, και αυτό μπορεί να οδηγήσει σε λεπτή ισορροπία μεταξύ προσφοράς και ζήτησης.

    Τόνισε επίσης, ότι παραμένει αισιόδοξος για το μέλλον της αγοράς και υπογράμμισε ότι οι αμερικανικές εκλογές μπορεί να επηρεάσουν αυτή την προοπτική.

    Αν εκλεγεί ο Ντόναλντ Τραµπ, είπε, θα υπάρξουν εντάσεις µε την Κίνα και θα επηρεαστεί το παγκόσμιο εμπόριο και άρα η Ευρώπη, που σημαίνει ότι θα επηρεαστεί και η αγορά των μεταφορών των ξηρών χύδην φορτίων.

     Σχετικά με τον ρόλο της Ευρώπης στη ναυτιλία παγκοσμίως, ο Πόλυς Χατζηιωάννου τόνισε ότι, η Ευρώπη πρέπει να ενισχύσει την ανταγωνιστική της θέση στη ναυτιλία.

    Επεσήμανε επίσης ότι η διαχείριση του ευρωπαϊκού στόλου θα πρέπει να γίνεται από την Αθήνα και τη Λεμεσό, που είναι πόλεις που προσφέρουν τον καλύτερο δυνατό συνδυασμό μεταξύ επαγγελματικών συνθηκών και διαβίωσης, καθώς οι Ευρωπαίοι θέλουν να ζουν στην Ευρώπη. Παρόλα αυτά μια ναυτιλιακή επιχείρηση μπορεί να λειτουργήσει και από άλλα απομακρυσμένα ναυτιλιακά κέντρα εάν χρειαστεί.

     Για τους νέους περιβαλλοντικούς κανονισμούς και ειδικά για το EU-ETS, το Σύστημα Εμπορίας Εκπομπών, ο Πόλυς Β. Χατζηιωάννου σχολίασε ότι οι ρυθμίσεις θα οδηγήσουν σε αυξήσεις στο κόστος μεταφοράς των εμπορευμάτων από και προς τα ευρωπαϊκά λιμάνια λόγω των τελών και των φόρων και αυτό το αυξημένο κόστος θα μπορούσε να θέσει τον ευρωπαϊκό στόλο σε μειονεκτική θέση.

    Υπογράμμισε ότι η φράση «ο ρυπαίνων πληρώνει», εννοώντας τους ναυλωτές, η οποία αναφέρεται στις συζητήσεις για τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, δεν είναι απολύτως αληθής. Σύμφωνα με την εμπειρία του, ορισμένοι ναυλωτές πολλές φορές πληρώνουν μόνο ένα μέρος του κόστους αφήνοντας τους πλοιοκτήτες να πληρώσουν το υπόλοιπο. Εν τέλει, ωστόσο, οι καταναλωτές είναι εκείνοι που θα επωμιστούν το μεγαλύτερο βάρος των τελών, καθώς θα πληρώσουν υψηλότερες τιμές για να αγοράσουν τα ίδια προϊόντα.

    Συνεχίζοντας την αναφορά στους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, ο Π. Χατζηιωάννου τόνισε ότι δεν είναι ξεκάθαρο για την υλοποίηση ποιων projects θα δίνονται τα χρήματα που θα συγκεντρώνονται από το EU¬ETS.

    Όπως τόνισε θα πρέπει να υπάρξει διαφάνεια από την Ευρωπαϊκή Ένωση σχετικά με την αξιοποίηση αυτών των κεφαλαίων. Όσον αφορά τα εναλλακτικά καύσιμα και την αποδοτικότητα των πλοίων, η αβεβαιότητα σχετικά με την πρακτική εφαρμογή τέτοιων επενδύσεων και το ενδιαφέρον από τους ναυλωτές, έχει οδηγήσει την πλευρά των πλοιοκτητών να βλέπουν τις επενδύσεις αυτές διστακτικά.

    Τέλος, ο Π. Χατζηιωάννου σημείωσε ότι η Safe Bulkers έχει επενδύσει σε δύο πλοία μεθανόλης διπλού καυσίμου, ωστόσο δεν πιστεύει ότι θα έχουν άμεση επιτυχία, καθώς δεν βλέπει ακόμη σταθερό ενδιαφέρον από τους ναυλωτές για τα συγκεκριμένα πλοία.

    Διαβάστε επίσης:

    Latsco Shipping (Πάρης Κασιδόκωστας): Παρήγγειλε άλλα τέσσερα πλοία στο ναυπηγείο Hyundai

    Στυλιανίδης: Το Μεταφορικό Ισοδύναμο θα ισχύσει με βάση την αναλογικότητα – Η Κρήτη δεν θυματοποιείται

    Πέτρος Παππάς: Δεν υπάρχουν αρκετά πλοία, γι’ αυτό ανεβαίνουν οι τιμές των ναύλων



    ΣΧΟΛΙΑ