• Ναυτιλία

    Πιέσεις στα ναύλα των τάνκερ φέρνει η απελευθέρωση πλοίων που χρησιμοποιήθηκαν για εν πλω αποθήκευση

    • Newsroom

    Erik Broekhuizen, Poten & Partners


    Η εισροή αρκετών τάνκερ που απελευθερώθηκαν από την εν πλω αποθήκευση πετρελαίου, ασκεί πιέσεις στις spot τιμές των ναύλων όλων των κατηγοριών του κλάδου, αναφέρει η Vortexa.

    Η υπερπροσφορά πετρελαίου έχει μειωθεί λόγω της ανάκαμψης της ζήτησης και το contango στο αργό πετρέλαιο έχει περιοριστεί αυτό τον μήνα καθώς οι περισσότερες χώρες  χαλαρώνουν τα περιοριστικά μέτρα. Ως εκ τούτου, οι εταιρείες πετρελαίου δεν έχουν πλέον κίνητρα για να διατηρήσουν το πετρέλαιο αποθηκευμένο στην θάλασσα.

    «Οι αγορές εμπορευμάτων βλέπουν μια απελευθέρωση επιπλέον χωρητικότητας, καθώς τα δεξαμενόπλοια εν πλω αποθήκευσης εκφορτώνουν το εμπόρευμα και αναζητούν το επόμενο ταξίδι τους”, επισήμανε η Vortexa σε μια ανάρτηση στο διαδίκτυο.

    “Ως αποτέλεσμα, η διαθέσιμη χωρητικότητα σε όλα τα τμήματα της αγοράς εμπορευμάτων είναι πιθανό να αυξηθεί κατά τη διάρκεια του μήνα”.

    Σύμφωνα με υπολογισμούς των τελευταίων επτά ημερών, τα στοιχεία της εταιρείας δεδομένων αναφέρουν ότι 558 δεξαμενόπλοια συνολικής χωρητικότητας 52 εκατ. dwt ήταν δεσμευμένα για εν πλω αποθήκευση μέχρι την Τετάρτη, συμπεριλαμβανομένων 72 VLCC και 93 LR2.

    Ενώ ο αριθμός των πλοίων παραμένει ιστορικά υψηλός, τα δεδομένα της Vortexa δείχνουν ότι η χωρητικότητα VLCC που χρησιμοποιείται για την αποθήκευση πετρελαίου έχει μειωθεί κατά 2% από τα τέλη Μαΐου, στα suezmax μειώθηκε κατά 3% και στα aframax κατά 2%.

    Στα Panamax και στα handymax που έχουν δεσμευτεί, η χωρητικότητα μειώθηκε κατά 5% το ίδιο χρονικό διάστημα.

    “Αυτή η αύξηση της προσφοράς δεξαμενόπλοιων, παρά τη σταδιακή ανάκαμψη της ζήτησης πετρελαίου, κινδυνεύει να μειώσει τα ναύλα και τα κέρδη των πλοιοκτητών», υποστηρίζει η Vortexa.

    Τα spot κέρδη στα VLCC με βάση τον δείκτη της διαδρομής από τον Κόλπο της Μέσης Ανατολής προς την Κίνα ανέρχονταν στα 50.179 δολάρια την ημέρα την Πέμπτη, κοντά στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων τριών μηνών, σύμφωνα με το Baltic Exchange.

    Τα κέρδη στα Suezmax εκτιμήθηκαν στα 9.393 δολάρια την ημέρα, φτάνοντας στο χαμηλό 11 μηνών. Τα κέρδη στα Aframax ήταν 6.475 δολάρια την ημέρα, τα χαμηλότερα επίπεδα από τα τέλη Αυγούστου.

    Κατά τη διάρκεια ενός webinar που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη, ο επικεφαλής ανάλυσης του κλάδου των τάνκερ και σύμβουλος της Poten & Partners, Erik Broekhuizen, δήλωσε επίσης ότι η ποσότητα του πετρελαίου που αποθηκεύεται στη θάλασσα κορυφώνεται.

    «Η υπερπροσφορά αργού πετρελαίου έχει μειωθεί και η ανησυχία για την αποθήκευση στη στεριά έχει εξαλειφθεί», δήλωσε ο Broekhuizen.

    “Το παιχνίδι του contango δεν είναι πλέον ελκυστικό … Η χαλάρωση της πλωτής αποθήκευσης θα αποτελέσει ανεμοστρόβιλο για την αγορά δεξαμενόπλοιων”.

    Ωστόσο, η Lloyd’s List Intelligence (LLI), χρησιμοποιώντας μίας διαφορετική μεθοδολογία, υποστηρίζει ότι οι ποσότητες αργού που αποθηκεύονται σε δεξαμενόπλοια εξακολουθούν να αυξάνονται, ξεπερνώντας τα 250 εκατομμύρια βαρέλια στις 5 Ιουνίου.

    Σύμφωνα με τον Broekhuizen, “η εν πλω αποθήκευση έχει δυναμική-τα πλοία κινούνται συνεχώς μέσα και έξω”.



    ΣΧΟΛΙΑ