Ναυτιλία

Ποια είναι τα μέτρα για την στήριξη των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών που θα ανακοινώσει ο Πλακιωτάκης

  • Του Λάμπρου Καραγεώργου
Γιάννης Πλακιωτάκης

Γιάννης Πλακιωτάκης, υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής


Πρόταση που προβλέπει επιδότηση όλων των ακτοπλοϊκών γραμμών που θα μείνουν εν λειτουργία αφού πρώτα χαρακτηριστούν ως «άγονες» έχει πέσει στο τραπέζι με στόχο να διατηρηθεί ανοικτή η επικοινωνία με τα νησιά και να μην βουλιάξει η ακτοπλοΐα.

Ο Υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης εξετάζει και αυτό το σενάριο ενώ εκτός απροόπτου σήμερα ανακοινώνει τα πρώτα μέτρα στήριξης των ακτοπλοϊκών επιχειρήσεων και των ναυτικών.

Η επιδημία του κορονοϊού υποχρέωσε την κυβέρνηση να λάβει διοικητικά μέτρα περιορισμού της κίνησης από και προς τα νησιά (επιτρέπεται η διακίνηση μόνο των μονίμων κατοίκων) με αποτέλεσμα να έχει σχεδόν μηδενισθεί η επιβατική κίνηση. Χθες πλοίο ταξίδεψε προς τις Κυκλάδες με μόλις 35 άτομα. Παράλληλα ο αριθμός των μεταφερόμενων φορτηγών βαίνει μειούμενος καθώς μειώνεται και η δραστηριότητα στα νησιά.

Προκειμένου να αποφευχθεί ένα ναυάγιο του ακτοπλοϊκού κλάδου ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης, αναμένεται να ανακοινώσει σήμερα, εκτός απροόπτου, την πρώτη δέσμη μέτρων στήριξης που περιλαμβάνει την παράταση της χειμερινής περιόδου για όσο διάστημα διαρκεί η κρίση γεγονός που σημαίνει ότι όσα πλοία θα παραμείνουν δρομολογημένα θα απασχολούν μειωμένο αριθμό ναυτικών (μειωμένη χειμερινή σύνθεση).

Επίσης το Υπουργείο θα εξετάζει και θα κάνει δεκτά αιτήματα ακύρωσης, τροποποίησης ή συγχώνευσης δρομολογίων και σε συνεργασία με τους οργανισμούς λιμένων και τα λιμενικά ταμεία θα προχωρήσει σε μείωση ή και μηδενισμό λιμενικών τελών που καταβάλλουν τα πλοία των ακτοπλοϊκών εταιρειών

Παράλληλα θα ληφθούν μέτρα για τους ναυτικούς όσων πλοίων θα αποδρομολογηθούν καθώς θα ενταχθούν στο γενικότερο σύστημα προστασίας εργαζομένων που έχει εξαγγείλει ο υπουργός εργασίας Γιάννης Βρούτσης, αφού προηγηθεί μία νομοθετική ρύθμιση

Αναφορικά τώρα με την επιδότηση της λειτουργίας των πλοίων που θα παραμένουν δρομολογημένα το κόστος εκτιμάται από το Υπουργείο σε περισσότερα από 120 εκατ. ευρώ για το υπόλοιπο του έτους, όσο δηλαδή είναι ο προϋπολογισμός για τις υφιστάμενες άγονες.

Πάντως το Υπουργείο κινείται με ένα σχεδιασμό εξαμήνου προκειμένου να διασφαλίσει ότι θα εξακολουθούν να νησιά να έχουν ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, σε μία περίοδο εθνικά ευαίσθητη.



ΣΧΟΛΙΑ