• Ναυτιλία

    Ο “Δεκάλογος” του Γιώργου Προκοπίου – “Μου λένε ότι έχω δίκιο, αλλά δεν κάνουν τίποτα!…”

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
    Ο εφοπλιστής Γιώργος Προκοπίου

    Ο εφοπλιστής Γιώργος Προκοπίου


    Ο εφοπλιστής Γιώργος Προκοπίου, ευχαρίστησε τον πρωθυπουργό Κ. Μητσοτάκη, λέγοντας ότι “έχει κάνει πολλά, αλλά χρειάζονται να γίνουν αρκετά ακόμη”, όμως ταυτόχρονα υποστήριξε ότι όταν διατυπώνει τα παράπονα του οι πολιτικοί του λένε: “έχεις δίκιο, αλλά δεν κάνουν τίποτα”.

    Μιλώντας ο Γ. Προκοπίου στο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών το μεσημέρι της περασμένης Παρασκευής ήταν αφοπλιστικός με τα επιχειρήματα του.

    Οι απόψεις του είναι καθαρές. Περιέγραψε “τι θέλει και τι δεν θέλει να ισχύει ένας διεθνής επιχειρηματίας για να επενδύσει”. Όμως, στον “Δεκάλογο” χώρεσαν οι προσωπικές του εμπειρίες με την ελληνική γραφειοκρατία που την χαρακτήρισε “τέρας και κτήνος”.

    Όσοι τον άκουσαν, κατάλαβαν ότι είναι αρκετά φιλόδοξος και έχει ένα οραματικό σχέδιο για την ανάπτυξη των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά και έμμεσα έθεσε και το ερώτημα και έδωσε και την απάντηση. Στο ερώτημα “ποιός πρέπει να ναυπηγήσει τα πλοία του Πολεμικού Ναυτικού” ήταν κατηγορηματικός: “Πρέπει να την πάρει τη δουλειά, αυτός που θα εγγυηθεί την αμυντική θωράκιση της χώρας”.

    “Ο Δεκάλογος”

    Ο Γιώργος Προκοπίου επίσης διάβασε τον “Δεκάλογο” απευθυνόμενος δημόσια στην Πολιτεία. Στον “Δεκάλογο” του ανέφερε τα εξής:

    Πρώτον: Δεν είναι δυνατόν να σου πουλάνε Ναυπηγεία που προϋφίστανται και να λειτουργούν 60 χρόνια και να σου λένε μετά ότι δεν έχει πρόσβαση στη θάλασσα, αλλά έλα να υπογράψεις και πήγαινε μετά να καθαρίσεις, με την Αρχαιολογία, με το Δασαρχείο, με το Δήμο, να βγάλεις τις άδειες λειτουργίας.

    Δεύτερον: ¨Οταν γίνεται ένας διαγωνισμός, θα πρέπει να προικίζεται με όλες τις απαιτούμενες χωροθετήσεις, άδειες λειτουργίας, πολεοδομικούς σχεδιασμούς,, χρήσεις γης, τακτοποίηση αυθαιρέτων, ώστε να μην πουλάνε διαμάντια ακατέργαστα, αλλά κατεργασμένα, το κράτος πρέπει να λύνει όλα τα θέματα και όχι ο επιχειρηματίας που αντιμετωπίζεται ως εχθρός.

    Τρίτον: Δεν είναι δυνατόν το Μονακό να πληρώνει 980 εκατομμύρια ευρώ για να δημιουργήσει χώρο 70 στρεμμάτων μέσα στη θάλασσα και να πουλάνε 100-120 χιλιάδες ευρώ το τετραγωνικό μέτρο και εμείς με χιλιάδες στρέμματα καλύτερης ποιότητας στρέμματα στη θάλασσα να είναι μόνο για κατσίκες. Δεν μπορείς να θαυμάζεις τη Βενετία της Μυκόνου και τα καπετανόσπιτα στα νησιά και να μην χτίζεις με προδιαγραφές και να έχεις πρόσβαση απευθείας στη Θάλασσα,κάτι που γίνεται σε όλο τον κόσμο.

    Τέταρτον: Δεν γίνεται να ανακατασκευάζεις διατηρητέο κτίριο στη Σταδίου, που προϋπήρχε 70 χρόνια και μετά από τέσσερα χρόνια από την αποπεράτωση του να μην συνδέεται με το αποχετευτικό δίκτυο διότι δεν υπάρχει εργολάβος στο Δήμο.

    Πέμπτον: Δεν είναι δυνατόν να σε καλούν να επενδύσεις στην πατρίδα σου τα κέρδη που αποκόμισες στο εξωτερικό και να σου ζητούν φόρο δωρεάς, ενώ η νομοθεσία προβλέπει και την έχεις ακολουθήσει κατά γράμμα και όλοι οι υπουργοί ,πρωθυπουργοί να σου λένε έχεις δίκαιο και να βασανίζεσαι πέντε χρόνια για το αυτονόητο, αλλά να μην κάνουν τίποτα και να σου ζητάνε 880.000 φόρο δωρεάς από κάθε εκατομμύριο που βλακωδώς τα έφερες στην πατρίδα σου.

    Έκτον: Δεν είναι δυνατόν ο παράδεισος του yachting να μην επιτρέπει σε σκάφη αναψυχής ακόμη και με Ευρωπαϊκή σημαία να μην ναυλώνονται και τώρα με την συζητούμενη αλλαγή του σχετικού Νόμου να γίνεται αγώνας για να επιτρέψουν ώστε να ναυλώνονται αυτά τα σκάφη πάνω από 21 μέρες στην Ελλάδα, να το σκέφτονται διότι ο Βερνίκος και ο Στελλιάτος πιέζουν τον υπουργό Ναυτιλίας και εκείνος να διστάζει να το υλοποιήσει.

    Έβδομον: Δεν είναι δυνατόν ιδιωτικά σκάφη που βρίσκονται στις μάντρες και παροπλισμένα στις μαρίνες λόγω της δεινής οικονομικής κατάστασης των ιδιοκτητών, να μην επιτρέπεται έχοντας πληρώσει τον αναλογούντα ΦΠΑ και έχοντας πιστοποιητικά ασφαλείας όμοια με τα επαγγελματικά να μην επιτρέπεται ναυλώνονται.

    Όγδοον: Δεν είναι δυνατόν δίπλα από τη θάλασσα σε βραχώδεις και απόκρημνες ακτές να μην επιτρέπεται να δομηθούν με προκαθορισμένο αρχιτεκτονικό ύφος και η εξώπορτα να είναι μόλος και να μπαίνεις κατευθείαν στο βαρκάκι σου, όπως γίνονται στα νησιά.

    Ένατον: Δεν είναι δυνατόν να παλεύεις να συντηρήσεις με δικά σου έξοδα προϋπάρχοντες κοινόχρηστους μόλους και επί πέντε χρόνια να ασχολούνται άνθρωποι που γνωρίζουν και να μην μπορείς να πάρεις αδειοδότηση.

    Δέκα: Η κυβέρνηση του Κ.Μητσοτάκη έχει κάνει πολλά βήματα προς τη σωστή κατεύθυνση όσον αφορά τις επενδύσεις για να ξεμπλοκάρουν πράγματα. Αλλά πρέπει να γίνουν ακόμη πολλά. Εκείνο όμως που πρέπει να να αλλάξει και είναι πολύ δύσκολο να αλλάξει, είναι η νοοτροπία των υπαλλήλων στις αρμόδιες υπηρεσίες. Πρέπει να εκπαιδεύσουν τους υπαλλήλους. Να αφήσουν τις ιδεοληψίες του παρελθόντος. Ο επιχειρηματίας δεν είναι ο εχθρός, είναι αυτός που θα αυξήσει τις θέσεις εργασίας, είναι ο καταλύτης της προόδου. Η κυβέρνηση έχει κάνει πολλά βήματα. Όμως το μαχαίρι που κρατάει δεν πρέπει να είναι λαστιχένιο. Είμαστε ναυτικό κράτος εδώ και 6.000 χρόνια.

    Το μέλλον δεν με ανησυχεί. Με ανησυχεί όμως αν θα υπάρχει η ναυτιλία στην Ελλάδα. Αν υπάρχει το κατάλληλο νομοθετικό και επενδυτικό πλαίσιο, όταν θα έρχονται οι ξένοι τότε να είστε σίγουροι ότι και οι Έλληνες θα είναι εδώ.

    Ο Γ. Προκοπίου, με άλλα λόγια διατύπωσε τα παράπονά του προς την Πολιτεία, ανέφερε βιωματικές καταστάσεις, πρότεινε λύσεις, όμως παραδέχθηκε ότι “γνώριζε τι συμβαίνει στην Ελλάδα”, αλλά αποφάσισε να επενδύσει στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά.

    Αλλά ας παρακολουθήσουμε τι οραματίζεται για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά:

    “Δεν ήρθα στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά για να γίνω Πολέμαρχος, αλλά ήρθα για να επενδύσω στην τεχνολογία και να δημιουργήσουμε ένα Ναυπηγείο που θα ναυπηγεί το πλοίο από την αρχή και θα διαθέτει δικό του τεχνολογικό εξοπλισμό. Η επιθυμία μου είναι να είμαστε αυτάρκεις. Η κυβέρνηση πρέπει να βάλει πλάτη, όχι μόνο για το σήμερα, αλλά να δει τι πρόκειται να γίνει στο μέλλον. Επιβάλλεται να έχει αντανακλαστικά. Η διαδικασία του διαγωνισμού ήταν διαφανής. Ενημερώθηκα για τον διαγωνισμό οκτώ μόνο ημέρες πριν την λήξη του, όταν με πληροφόρησαν ότι υπάρχει μόνο ένας ενδιαφερόμενος. Τρέξαμε και δημιουργήσαμε τις εταιρείες, να βγάλουμε τις εγγυητικές. Αλλά δεν είναι δυνατόν να σου πουλάνε ένα ναυπηγείο που δεν έχει πρόσβαση στη Θάλασσα και να σου λένε έλα να υπογράψεις μετά θα βρούμε. Ο χώρος που θέλει ο Δήμος είναι ένας ιδανικός χώρος για μαύρισμα, αφού δίπλα του ξεφορτώνουν βενζίνες και πετρέλαια. Έχουμε την τεχνογνωσία για την κατασκευή των Mega Yachts από την Olympic Marin και θα προχωρήσουμε δυναμικά.Πολλοί θέλουν να έρθουν στην Ελλάδα, το θέμα είναι τι θα δώσουν στην πατρίδα. Εμείς μπορούμε να κάνουμε πολλά πράγματα, κοιτάτε τι έκανε ο Π. Δράγνης μόνος του στον τομέα του γιώτινγκ.

    Υπάρχουν ενδιαφερόμενοι να επενδύσουν μαζί μας από όλο τον κόσμο, Γάλλοι, Αμερικάνοι, αλλά και η κυβέρνηση θα πρέπει να ζητήσει για αυτούς που θέλουν να αναλάβουν τη ναυπήγηση πλοίων του Πολεμικού Ναυτικού ότι θα μας καλύψουν και θα μας θωρακίσουν αμυντικά. Στην πρώτη περίπτωση ( με τους Γάλλους), έδωσε ό,τι έδωσε, τώρα πρέπει να πάρει εγγυήσεις. Πρέπει να αποκτήσουμε δικά μας νύχια και να μη ξυνόμαστε με αλλονών τα νύχια. Ο επιχειρηματίας δεν είναι ο εχθρός, αλλά είναι ο άνθρωπος που θα επενδύσει και θα δημιουργήσει θέσεις εργασίας.

    Δεν ανησυχώ αν υπάρχει ναυτιλία, αλλά αν θα υπάρχει στην Ελλάδα. Αγόρασα τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά γιατί με τσίγκλισε το όραμα να τα ξαναζωντανέψω και να εστιάσω στις νέες τεχνολογίες και στις νέες δυνατότητες. Να στηριχτούμε στα νέα παιδιά. Να μην δίνουμε τα λεφτά μας στο εξωτερικό για να φτιάχνουμε πλοία και την κρίσιμη στιγμή να βγάζουν τα ηλεκτρονικά τους από την πρίζα.

    Έχουμε τα πρωτιά στη ναυτιλία πρέπει αν αποκτήσουμε τα πρωτιά και στη ναυπηγική βιομηχανία.

    Η διαδικασία ήταν διαφανής. Ενημερωθήκαμε δια τηλεφώνου μόλις οκτώ μέρες πριν εκπνεύσει η διορία και μόλις προλάβαμε να καταθέσουμε τις εγγυητικές. Το Ναυπηγείο το έχουν χωρίσει σε δυο κομμάτια. Έπρεπε να έχουμε δύο άδειες. Σε όλους όσοι έρχονται συνοδευόμενοι από πρέσβεις , υπουργούς και ακόμα πιο ανθρώπους που βρίσκονται ακόμη πιο ψηλά τους λέω την ίδια κασέτα:

    Φέρτε άμεσα πλοία, μέσα σε έξι μήνες είτε δανεικά είτε χαρισμένα η λεγόμενη ενδιάμεση λύση για να πάρετε τη δουλειά. Με ρώτησε εκπρόσωπος μεγάλης δύναμης γιατί καθυστερούν οι υπογραφές . Του είπα: Φέρε ένα πλοίο στη Χίο και ένα στο Καστελλόριζο και θα πάρεις αμέσως τις υπογραφές που θέλεις. Θέλουμε λύση που θα δείχνει ότι εγγυάστε τα ελληνικά σύνορα που είναι και ευρωπαϊκά, σύνορα της Ευρώπης. Πρέπει η κυβέρνηση να πάρει όσα περισσότερα μπορεί και από το δεύτερο κοντράτο που θα υπογράψει για τον εξοπλισμό του Πολεμικού Ναυτικού”.

    Διαβάστε επίσης

    Γιώργος Προκοπίου: Αν δεν υπήρχαν τα ελληνικά πλοία, δεν θα είχε ρεύμα η Ευρώπη, ούτε θα κινούνταν τα αυτοκίνητα



    ΣΧΟΛΙΑ