Ένα γαλλικό δικαστήριο εξέδωσε προσωρινά απόφαση με την οποία απαγορεύει στον δήμαρχο της Νίκαιας, Κριστιάν Εστροσί, να επιβάλει την απαγόρευση εισόδου μεγάλων κρουαζιερόπλοιων στη Γαλλική Ριβιέρα.
Η απόφαση ελήφθη μετά από νομική προσφυγή του νομάρχη, Laurent Hottiaux, ο οποίος υποστήριξε ότι ο δήμαρχος δεν είχε την εξουσία να ελέγχει τις κινήσεις των πλοίων στα λιμάνια της περιοχής.
Την Κυριακή 13 Ιουλίου, το διοικητικό δικαστήριο της Νίκαιας εξέδωσε ασφαλιστικά μέτρα που ανέστειλαν την πρόσφατη εντολή του δημάρχου.
Το δικαστήριο έκρινε ότι μόνο ο νομάρχης έχει την εξουσία να ρυθμίζει τη θαλάσσια κυκλοφορία, συμπεριλαμβανομένης της εισόδου, εξόδου και αγκυροβολίας πλοίων σε τοπικά ύδατα.
Ο Κριστιάν Εστρόζι είχε προτείνει νέα όρια για να μειώσει αυτό που ονόμασε «επιβλαβείς επιπτώσεις του μαζικού τουρισμού», ιδίως από τα κρουαζιερόπλοια.
Υποστήριξε ότι η ανεξέλεγκτη αύξηση των επισκέψεων με κρουαζιερόπλοια βλάπτει την ποιότητα του αέρα και του νερού και επηρεάζει αρνητικά τον τοπικό πληθυσμό.
Αναφέρθηκε σε «κλιματική έκτακτη ανάγκη» και υποστήριξε ότι απαιτείται άμεση δράση για την προστασία της θαλάσσιας βιοποικιλότητας, της τοπικής κληρονομιάς και την προώθηση ενός πιο βιώσιμου τουρισμού.
Στο πλαίσιο των περιορισμών του, ο Εστροσί είχε περιορίσει τις επισκέψεις κρουαζιερόπλοιων στη Βιλφράνς σε πλοία που δεν μεταφέρουν περισσότερους από 2.500 επιβάτες την ημέρα και όχι περισσότερα από 65 μεγάλα πλοία ετησίως.
Για το λιμάνι της Νίκαιας, περιόρισε τα κρουαζιερόπλοια σε 450 επιβάτες ανά επίσκεψη. Η πιο πρόσφατη έκδοση της διαταγής του εκδόθηκε στις 9 Ιουλίου και επρόκειτο τέθηκε σε ισχύ από τις 11 Ιουλίου.
Αλλά λίγες μέρες πριν από αυτό, στις 3 Ιουλίου, ο Εστρόζι επιβιβάστηκε σε ένα αστυνομικό σκάφος και επισκέφθηκε για να αντιμετωπίσει το Voyager of the Seas, ένα κρουαζιερόπλοιο της Royal Caribbean που ήταν αγκυροβολημένο στη Βιλφράνς.
Το πλοίο έχει χωρητικότητα έως και 3.100 ατόμων. Ο Εστρόσι, συνοδευόμενος από τηλεοπτικές κάμερες, φώναξε στο πλήρωμα και απαίτησε να αποπλεύσουν αμέσως επειδή παραβίασαν τον νέο κανόνα. Ο καπετάνιος του πλοίου αρνήθηκε να τον συναντήσει και τα μέλη του πληρώματος αγνόησαν την προσπάθειά του να παραδώσει μια επιστολή
Μετά την αντιπαράθεση, ο Εστρόζι επανεξέδωσε μια αυστηρότερη εκδοχή της απαγόρευσης κρουαζιέρας. Ισχυρίστηκε ότι παρόλο που η πόλη είχε ήδη χαλαρώσει ελαφρώς την αρχική εντολή, η συνεχιζόμενη άφιξη τόσο μεγάλων σκαφών δικαιολογούσε αυστηρότερα όρια.
Σύμφωνα με γαλλικά μέσα ενημέρωσης, οι περιορισμοί του δημάρχου θα είχαν επηρεάσει άμεσα πέντε επερχόμενες προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων στη Νίκαια και 12 στη Βιλφράνς για το υπόλοιπο του 2025. Το 2026, η εντολή θα επηρέαζε 15 προσεγγίσεις κρουαζιέρας στη Νίκαια και 53 στη Βιλφράνς, στις οποίες θα συμμετείχαν περισσότεροι από 200.000 επιβάτες κρουαζιέρας.
Ο νομάρχης Laurent Hottiaux αμφισβήτησε τη νομιμότητα των ενεργειών του δημάρχου, υποστηρίζοντας ότι τέτοιες αποφάσεις εμπίπτουν στην αρμοδιότητα της πολιτειακής και ομοσπονδιακής εξουσίας. Το δικαστήριο συμφώνησε και έκρινε ότι το Εστρόζι και η μητρόπολη είχαν υπερβεί τις νόμιμες εξουσίες τους. Ο νομάρχης ισχυρίστηκε επίσης ότι η εντολή περιείχε «αρκετές παρανομίες» και θα μπορούσε να επηρεάσει τη δημόσια ή ατομική ελευθερία.
Μετά την απόφαση του δικαστηρίου, ο Εστρόζι παραδέχτηκε ότι η μητρόπολη δεν μπορεί να δράσει μόνη της. Ωστόσο, προειδοποίησε ότι εάν η εθνική κυβέρνηση δεν αναλάβει δράση εντός εύλογου χρονικού διαστήματος, θα κινηθεί νομικά για να την καταστήσει υπόλογη μέσω των διοικητικών δικαστηρίων.
Το γραφείο του νομάρχη δεν έχει αποκλείσει το ενδεχόμενο λήψης δικών του ρυθμιστικών μέτρων, αλλά κατέστησε σαφές ότι ο έλεγχος των πλωτών οδών παραμένει η αποκλειστική του αρμοδιότητα.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μακρόν: Στηρίζει το «μνημόνιο» Μπαϊρού – «Θαρραλέες και ξεκάθαρες» οι προτάσεις στο Παρίσι
- Κίνα: Δεσμεύεται να αντιμετωπίσει τον «παράλογο ανταγωνισμό» στον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων
- ΗΠΑ: Πρότειναν να αναλάβουν τον διάδρομο που θα συνδέει το Αζερμπαϊτζάν με τον θύλακα του Ναχιτσεβάν
- Vidavo: To 16% απέκτησε από τον Παντελή Αγγελίδη η THERMΙ ΑΕ
