• Ναυτιλία

    Ν. Βαφειάς: Ασυνήθιστη κίνηση για τον εφοπλιστή στην αγορά των τάνκερ

    • Δανάη Στρατή

    Νίκος Βαφειάς


    Μία ακόμη κίνηση στην αγορά μεταχειρισμένων πλοίων πραγματοποίησε ο εφοπλιστής Νικόλαος Βαφειάς, ενισχύοντας περαιτέρω το στόλο του. Σχεδόν δύο εβδομάδες μετά από τις αγορές τριών πλοίων (ενός capesize και δύο μεταφοράς LPG) συνολικής αξίας 63 εκατ. δολαρίων, πληροφορίες αναφέρουν ότι απέκτησε ένα τάνκερ τύπου aframax, το οποίο βγήκε σε δημοπρασία στη Σιγκαπούρη.

    Πρόκειται για το χωρητικότητας 107,000-dwt Brightoil Lion (κατασκευής 2010), το οποίο ανήκε στη Brightoil Petroleum, ενώ πηγές αναφέρουν ότι το τίμημα της εξαγοράς ανήλθε στα 26 εκατ. δολάρια.

    Πρόκειται για μία ασυνήθιστη κίνηση της εφοπλιστικής οικογένειας Βαφειά στην αγορά μεταχειρισμένων τάνκερ, και αυτό γιατί ο Νικόλαος Βαφειάς και ο γιος του επίσης εφοπλιστής Χάρης Βαφειάς, CEO της ναυτιλιακής StealthGas, έχουν υπό τον έλεγχο τους 11 πλοία aframax, τα οποία απέκτησαν νεότευκτα, μετά από παραγγελίες.

    Παρά το γεγονός ότι ο Νικόλαος Βαφειάς είναι κατά κύριο λόγο γνωστός ως ιδιοκτήτης πλοίων ξηρού φορτίου που ξεκίνησε την καριέρα του στη συγκεκριμένη αγορά τη δεκαετία του 1970, οι τελευταίες του επενδυτικές κινήσεις σε τρεις διαφορετικές αγορές φαίνεται να καθορίζονται από τις αξίες των πλοίων και όχι από τον τύπο τους.

    Χάρης Βαφειάς ναυτιλία
    Χάρης Βαφειάς. Εφοπλιστής Stealth Maritime Corporation

    Σημειώνεται ότι πρόκειται για το δεύτερο Έλληνα εφοπλιστή που εξαγοράζει σε δημοπρασία πλοίο του στόλου της Brightoil, η οποία αντιμετωπίζει οικονομικά προβλήματα.

    Την περασμένη εβδομάδα  η ναυτιλιακή  Delta Tankers του Διαμαντή Διαμαντίδη, απέκτησε το χωρητικότητας 318,000-dwt πλοίο Brightoil Glory (κατασκευής 2012), που έβγαλε σε πλειστηριασμό το Ανώτατο Δικαστήριο του Χονγκ Κονγκ. Το πλοίο κατασχέθηκε τον Ιανουάριο μετά από αίτημα της γερμανικής τράπεζας Nord L/B, η οποία απαίτησε από τη Brightoil να αποπληρώσει τα χρέη της βάση σχετικής σύμβασης, που περιλάμβανε την υποθήκη του VLCC. Η τιμή πώλησης του πλοίου ανήλθε, σύμφωνα με πηγές στα 58 εκατ. δολάρια.

    Αξίζει να αναφέρουμε ότι εκτός από το aframax τάνκερ Brightoil Lion (κατασκευής 2010) που εξαγόρασε ο κ. Βαφειάς, το Ανώτατο Δικαστήριο της Σιγκαπούρης διέταξε ταυτόχρονα και την πώληση του χωρητικότητας 319,800-dwt Brightoil Grace (κατασκευής 2013).

    Παράλληλα, δικαστήριο της Νοτίου Κορέας ετοιμάζεται να βγάλει σε πλειστηριασμό και το χωρητικότητας 319,900-dwt Brightoil Gravity (κατασκευής 2012).

     

     



    ΣΧΟΛΙΑ