Ένα πολυτελές κρουαζιερόπλοιο – ποταμού ολοκλήρωσε την πρώτη πλήρως αυτόνομη εσωτερική πλοήγηση από αποβάθρα σε αποβάθρα.

Το ποταμόπλοιο Lumière, μήκους 135 μέτρων, το οποίο φιλοξενεί 130 επιβάτες και 50 μέλη πληρώματος, κατόρθωσε να διασχίσει περίπου έξι ναυτικά μίλια και να δέσει στον ποταμό Merwede στην Ολλανδία, πλήρως αυτόνομα, υπό την επίβλεψη, όμως, του καπετάνιου.

1

Το ταξίδι ήταν μια επίδειξη των νέων συστημάτων που εγκαταστάθηκαν στο πλοίο, το οποίο ανήκει στην Scylia, μια γερμανική ταξιδιωτική εταιρεία με πάνω από 40 κρουαζιερόπλοια ποταμών, που ειδικεύονται σε ναυλωμένα ταξίδια πλήρους εξυπηρέτησης και σε τμήματα MICE (Συναντήσεις, Κίνητρα, Συνέδρια και Εκθέσεις).

Τον επόμενο έτος, το Lumière θα πλεύσει στον Ροδανό για την ταξιδιωτική εταιρεία Tauck, η οποία διαφημίζει το πλοίο ως ειδικά σχεδιασμένο για ευρυχωρία, με μεγαλύτερες καμπίνες και πολυτελείς ανέσεις για τους επιβάτες.

Το αυτόνομο ταξίδι επίδειξης ολοκληρώθηκε στις 24 Οκτωβρίου, με το πλοίο να αποπλέει από το Hardinxveld-Giessendam προς το Gorinchem, στην Ολλανδία.

Οι εταιρείες τόνισαν ότι ακόμη και ένας πλευρικός άνεμος έντασης 8 Beaufort (34-40 κόμβοι) δεν επηρέασε την πορεία του πλοίου.

«Με το έργο Dock2Dock, αποδεικνύουμε ότι η αυτόνομη τεχνολογία δεν είναι πλέον άπιαστο όνειρο, είναι ήδη πραγματικότητα. Με ασφάλεια, αποτελεσματικότητα και βιωσιμότητα», δήλωσε ο David Woudenberg, επικεφαλής ανάπτυξης προϊόντων στην Shipping Technology.

Η επίδειξη συνδύασε το σύστημα ελιγμών M-Pilot της Retina με το ST Brain και το Autonomous Lane Assist (ST Sailing) της Shipping Technology. Κατά τη διάρκεια της επίδειξης, το Retina M-Pilot έλεγχε τόσο τους προωθητήρες όσο και τους κινητήρες του κρουαζιερόπλοιου, αλληλεπιδρώντας άψογα με το ST Brain και το Autonomous Lane Assist της Shipping Technology.

Μαζί, τα συστήματα καθοδήγησαν το σκάφος κατά μήκος της βέλτιστης πορείας, διαχειριζόμενοι αυτόματα τις κινήσεις του πηδαλίου. Το σύστημα διεύθυνσης λάμβανε συνεχώς υπόψη μεταβλητές όπως το φορτίο του σκάφους, τις στροφές του κινητήρα και την επιθυμητή επιτάχυνση στροφής για να προσδιορίσει την πιο αποτελεσματική απόκριση του τιμονιού.

Οι εμπλεκόμενες εταιρείες τόνισαν ότι το σύστημα λειτούργησε ακριβώς όπως είχε προβλεφθεί. Πέρα από την ασφάλεια, αναμένουν και άλλα οφέλη, όπως μειωμένη κατανάλωση καυσίμου χάρη στη βελτιστοποίηση της διαδρομής. Σημείωσαν επίσης ότι οι καπετάνιοι συνήθως απενεργοποιούν τον αυτόματο πιλότο όταν πλησιάζουν ή φεύγουν από μια θέση πρόσδεσης, αλλά το σύστημα έχει αυτοματοποιήσει τη διαδικασία, επιτρέποντας στον καπετάνιο να διατηρεί τον πλήρη έλεγχο.

Το σύστημα αυτονομίας, δεν αφορά την απομάκρυνση του καπετάνιου από το σκάφος, αλλά τη δημιουργία πιο έξυπνων εργαλείων για πιο αποτελεσματική πλοήγηση.

Επιπλέον, δήλωσαν ότι οι έμπειροι καπετάνιοι θα έχουν περισσότερο χρόνο διαθέσιμο, ενώ τα λιγότερο έμπειρα πληρώματα θα αισθάνονται καλύτερα υποστηριζόμενα από το αυτοματοποιημένα συστήματα πλοήγησης.

 

Διαβάστε επίσης 

HELMEPA: Στις 13 Νοεμβρίου οι αρχαιρεσίες για νέο διοικητικό συμβούλιο

Ελληνική ακτοπλοΐα: Απαιτούνται 3 δισ. ευρώ για σύγχρονα πλοία – Αναγκαίες επενδύσεις στις λιμενικές υποδομές

Η ελληνική σημαία είναι 9η ανάμεσα στις 10 κορυφαίες χώρες σε χωρητικότητα (DWT)