• Ναυτιλία

    Κέρδη 2,1 δισ. δολαρίων είχαν 8 εισηγμένες ελληνόκτητες ναυτιλιακές εταιρείες το 2022!

    Πέτρος Παππάς, Γιάννης Κούστας, Κωστής Κωνσταντακόπουλος, Βαγγέλης Μαρινάκης, Αριστείδης Πίττας, Τζον Χατζηπατέρας, Πήτερ Λιβανός

    Πέτρος Παππάς, Γιάννης Κούστας, Κωστής Κωνσταντακόπουλος, Βαγγέλης Μαρινάκης, Αριστείδης Πίττας, Τζον Χατζηπατέρας, Πήτερ Λιβανός


    Η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία συνέβαλε στην εκτίναξη των ναύλων των δεξαμενοπλοίων και επηρέασε σημαντικά την αύξηση των εσόδων και των κερδών των ναυτιλιακών εταιρειών που διαχειρίζονται τάνκερ και πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου.

    Όμως, σχεδόν ταυτόχρονα είχαμε πτώση των ναύλων στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

    Οι αντίρροπες αυτές τάσεις δεν εμπόδισαν τις ναυτιλιακές εταιρείες ελληνικών συμφερόντων να καταγράψουν σημαντικά κέρδη κατά το προηγούμενο έτος 2022. Σύμφωνα με τα δημοσιευμένα οικονομικά στοιχεία οκτώ εισηγμένων ναυτιλιακών εταιρειών, προκύπτει ότι τα συνολικά κέρδη τους διαμορφώθηκαν στα 2.115,2 δισ. δολάρια και οι μέτοχοι τους εισέπραξαν μεγάλα μερίσματα.

    Στην κορυφή των κερδών στάθηκε η Star Bulk του Πέτρου Παππά με 565,9 εκατ. δολάρια στο δωδεκάμηνο του προηγούμενου έτους. Στη δεύτερη θέση, όσον αφορά στην κερδοφορία ήταν η Danaos Shipping του Γιάννη Κούστα με 559,2 εκατ. δολάρια και ακολουθεί στην τρίτη θέση η Costamare του Κωστή Κωνσταντακόπουλου με 554,6 εκατ. δολάρια. Στην τέταρτη θέση, η Capital PLP του Βαγγέλη Μαρινάκη, με 125,4 εκατ. δολάρια κέρδη.

    Στην πέμπτη θέση είναι η εταιρεία του Πήτερ Γ. Λιβανού, Gaslog με 118,9 εκατ. δολάρια, ενώ στην έκτη και όγδοη θέση βρίσκονται οι εταιρείες του Αριστείδη Πίττα, Euroseas και Eurodry, με κέρδη 106,2 εκατ. δολάρια και 33,5 εκατ. δολάρια, αντίστοιχα. Στην έβδομη θέση είναι η εταιρεία του Τζον Χατζηπατέρα, Dorian LPG, με 51,3 εκατ. δολάρια.

    Ο Πέτρος Παππάς, για τα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας του, τόνισε: «Οι μακροπρόθεσμες προοπτικές της αγοράς των bulk carriers παραμένουν ενθαρρυντικές, δεδομένου του χαμηλού 25 ετών στο βιβλίο παραγγελιών και του θετικού αντίκτυπου της επανέναρξης της κινεζικής οικονομίας στη ζήτηση για εμπορεύματα ξηρού φορτίου. Η Star Bulk είναι καλά τοποθετημένη λόγω του διαφοροποιημένου και εξοπλισμένου με scrubbers στόλου της, προκειμένου να επωφεληθεί της ανάκαμψης των ναύλων».

    Η εταιρεία του Πέτρου Παππά, Star Bulk Carriers, είχε έσοδα 1,43 δισ. δολάρια, έναντι 1,42 δισ. δολαρίων το 2021 και σημείωσε κέρδη 565,9 εκατ. δολαρίων το 2022, έναντι 680,5 εκατ. δολαρίων το 2021. Στα μεγάλα bulk carriers, τύπου capesize και newcastlemax, τα μέσα ημερήσια έσοδα φτάνουν τα 18.126 δολάρια, ενώ, στα μεσαίου μεγέθους panamaxes και kamsarmaxes τα 15.403 δολάρια και στα μικρά ultramaxes και supramaxes τα 12.337 δολάρια.

    Σχολιάζοντας ο δρ. Ιωάννης Κούστας, CEO της Danaos Corporation, τα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας του, είπε: «Το περασμένο έτος σηματοδότησε το peak της αγοράς και οι εξαιρετικά ισχυρές συνθήκες της αγοράς των τελευταίων δύο ετών είναι πίσω μας. Οι εταιρείες τακτικών γραμμών προβλέπουν τα κέρδη του 2023 σημαντικά χαμηλότερα σε σύγκριση με το 2022, και ακόμη αναμένουμε να δούμε την πλήρη επίδραση της επικείμενης ύφεσης. Οι ναύλοι έχουν μειωθεί σημαντικά, αλλά παραμένουν υψηλότερα από τα προ πανδημίας επίπεδα».

    Συνολικά το 2022 τα κέρδη της Danaos διαμορφώθηκαν σε 559,210 εκατ. δολάρια, όμως το 2021 ήταν 1 δισ. δολάρια. Τα λειτουργικά έσοδα της εισηγμένης διαμορφώθηκαν στα 993,3 εκατ. δολάρια το 2022. Να επισημανθεί ότι η ρευστότητα της εταιρείας ήταν στις 31 Δεκεμβρίου του προηγούμενου έτους 650,2 εκατ. δολάρια. Σε αυτό το πλαίσιο, η Danaos προχώρησε στη διανομή μερίσματος 0,75 δολαρίων ανά μετοχή για το τέταρτο τρίμηνο του 2022, το οποίο θα καταβληθεί στις 14 Μαρτίου 2023.

    Η Costamare, του Κωστή Κωνσταντακόπουλου, είχε έσοδα που ξεπέρασαν το 1,1 δισ. δολάρια στη διάρκεια του 2022 και κατέγραψε καθαρά κέρδη, ύψους 554,6 εκατ. δολαρίων, έναντι 435,1 εκατ. δολ. Το 2021. Ο CFO της Costamare, Γρηγόρης Ζήκος, στον σχολιασμό των οικονομικών αποτελεσμάτων, είπε: «Το 2022 ήταν έτος ρεκόρ για την Costamare.

    Στο τέλος της χρονιάς, η ρευστότητα διαμορφώθηκε περίπου στα 970 εκατ. δολάρια. Με ώθηση από την αυξημένη ρευστότητα και την κάλυψη του στόλου containerships σε ναυλώσεις, επιδιώκουμε ενεργά νέες επενδυτικές ευκαιρίες που θα έχουν τη δυνατότητα να προσφέρουν ενισχυμένα έσοδα σε αποδεκτά επίπεδα κινδύνου».

    Η Capital Product Partners L.P. του Βαγγέλη Μαρινάκη είχε συνολικά έσοδα 299,071 εκατ. δολαρίων, έναντι 184,7 εκατ. δολαρίων που είχε το 2021. Επίσης, τα κέρδη της εταιρείας το 2022 διαμορφώθηκαν στα 125,4 εκατ. δολάρια, έναντι 98,2 εκατ. δολαρίων το 2021. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα, τα καθαρά κέρδη ανά μετοχή για το έτος 2022 να φτάσουν τα 6,19 δολάρια, έναντι 5,14 δολάρια, που ήταν το 2021.

    Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα της εταιρείας, ο Γεράσιμος Καλογηράτος, CEO της CPLP, δήλωσε: «Παρά την σε βάθος διόρθωση της αγοράς εμπορευματοκιβωτίων κατά τα δύο τελευταία τρίμηνα, καταφέραμε να επιτύχουμε άλλο ένα τρίμηνο σταθερών οικονομικών επιδόσεων. Η έγκαιρη απόφασή μας να αποεπενδύσουμε από έναν αριθμό πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων σε ιστορικά υψηλές τιμές και η ενίσχυση της παρουσίας μας στην κατηγορία των πλοίων μεταφοράς LNG, αποδεικνύουν την ελκυστικότητα του επιχειρηματικού μας μοντέλου σε όλους τους κύκλους οικονομικής δραστηριότητας. Είναι σημαντικό ότι τον Οκτώβριο του 2022 και τον Ιανουάριο του 2023 παραλάβαμε δύο από τα τρία «πράσινα» πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 13.312 TEU με μακροπρόθεσμη ναύλωση , ενώ αναμένουμε την απόκτηση του τρίτου πλοίου 13.312 TEU τον Ιούνιο του 2023 και το LNG Carrier στα μέσα Φεβρουαρίου 2023. Με τις τελευταίες προσθήκες, η μέση ηλικία του στόλου μας ανέρχεται σε 6,5 έτη, ενώ η εναπομένουσα διάρκεια των ναυλώσεών μας είναι 7 έτη με ανεκτέλεστο υπόλοιπο συμβολαίων ύψους περίπου 1,9 δισεκατομμυρίων δολαρίων».

    Η εταιρεία πριν από λίγες ημέρες παρέλαβε το νεότευκτο πλοίο Asterix, το οποίο ύψωσε την ελληνική σημαία και είναι το ακριβότερο πλοίο που υπάρχει στο ελληνικό νηολόγιο, αξίας 300 εκατ. δολαρίων.

    Η GasLog Partners του Πήτερ Γ. Λιβανού γνωστοποίησε έσοδα, 371 εκατ. δολαρίων το 2022, τα οποία είναι αυξημένα κατά 14% σε ετήσια βάση και τα κέρδη της ανήλθαν στα 118,9 εκατ. δολάρια. Τα προσαρμοσμένα EBITDA ανήλθαν σε 274,5 εκατ. δολάρια (+19%).

    Τα ενισχυμένα αποτελέσματα οφείλονται στη βελτιωμένη εικόνα τόσο στη spot, όσο και στην αγορά μακροχρόνιων ναυλώσεων για πλοία μεταφοράς LNG.

    Υπενθυμίζεται ότι η εταιρεία εξασφάλισε τρεις ναυλώσεις με μακροχρόνια διάρκεια και αναλυτικότερα: Η θυγατρική της Shell άσκησε το δικαίωμα επέκτασης ναύλωσης του Methane Becki Anne, χωρητικότητας 170.000 κυβικών μέτρων και κατασκευής 2010, για μία περίοδο πέντε ετών μέχρι το 2029. Επίσης, η θυγατρική της Cheniere Energy επέκτεινε τη ναύλωση του Methane Jane Elizabeth, χωρητικότητας 145.000 κυβικών μέτρων κ αι κατασκευής 2006, για ένα ακόμη έτος, ενώ το GasLog Seattle, χωρητικότητας 155.000 κυβικών μέτρων και κατασκευής 2013 ναυλώθηκε για ένα χρόνο σε ελβετική ενεργειακή εταιρεία.

    Κερδοφόρες ήταν το προηγούμενο έτος 2022, οι δύο εταιρείες του Αριστείδη Πίττα, Euroseas και Eurodry. Ειδικότερα, η ναυτιλιακή εταιρεία Euroseas, για όλο το 2022 είχε έσοδα που διαμορφώθηκαν σε 182,7 εκατ. δολάρια και το καθαρό εισόδημα που αποδίδεται σε κοινούς μετόχους ανήλθε σε 106,2 εκατομμυρίων δολάρια. Σχολιάζοντας ο Αριστείδης Πίττας, είπε:

    «Κατά τη διάρκεια του τέταρτου τριμήνου του 2022, οι αγορές εμπορευματοκιβωτίων μειώθηκαν περισσότερο από 80% από τα επίπεδα που ήταν στο τέλος Σεπτεμβρίου ως αποτέλεσμα της μειωμένης ζήτησης. Στις αρχές του 2023, οι ναύλοι της αγοράς υποχώρησαν λίγο περισσότερο και φαίνεται να έχουν σταθεροποιηθεί, προς το παρόν, σε επίπεδα ακόμα καλύτερα από τα επίπεδα που ήταν πριν από την πανδημία του COVID. Ωστόσο, με ένα βιβλίο παραγγελιών, στο 29% υφιστάμενου στόλου, αναμένουμε ότι οι αγορές θα παραμείνουν σε χαμηλά επίπεδα τα επόμενα δύο χρόνια. Ευτυχώς για την Euroseas, η πλειονότητα των σκαφών μας έχει δρομολογηθεί να παραδοθεί μέχρι το 2024».

    Επίσης, η άλλη εταιρεία του Αριστείδη Πίττα, EuroDry, είχε συνολικά καθαρά έσοδα 70,2 εκατ. δολάρια και το καθαρό εισόδημα που αποδίδεται στους μετόχους ανέρχεται σε 33,5 εκατομμύρια δολάρια.

    Τέλος, η εταιρεία του Τζον Κ. Χατζηπατέρα, Dorian LPG, πριν λίγες ημέρας παρέλαβε το πλοίο HLS Citrine. Πρόκειται για ένα πλοίο VLGC, συνολικής χωρητικότητας 51.269 dwt, του οποίου το μήκος είναι 230 μέτρα. Το πλοίο έχει ναυπηγηθεί με σχεδιασμό να καταναλώνει και καύσιμο LPG. Η εταιρεία στο πλαίσιο της ενίσχυσης του στόλου της έχει προγραμματίσει την παραλαβή άλλων τριών πλοίων εντός της τρέχουσας χρονιάς. Σήμερα ο στόλος της Dorian LPG αποτελείται από 22 LPG carriers, από τα οποία τα 20 πλοία είναι πλοιοκτησίας της εταιρείας.

    Υπενθυμίζεται ότι τα έσοδα της εταιρείας κατά το τέταρτο τρίμηνο του 2022 διαμορφώθηκαν στα 103,3 εκατομμύρια δολάρια. Το καθαρό εισόδημα ανήλθε στα 51,3 εκατομμύρια δολάρια ή 1,27 δολάριο ανά μετοχή, για το τρίμηνο που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2022.

    Διαβάστε επίσης

    Αγγελική Φράγκου: H μεγάλη αναδιάρθρωση της Navios Partners – Πωλήσεις πλοίων ύψους 260 εκατ. δολαρίων σε 5 μήνες



    ΣΧΟΛΙΑ