• Ναυτιλία

    Κωστής Κωνσταντακόπουλος: Με ρευστότητα 200 εκατ. δολάρια, η Costamare αναζητά νέες ευκαιρίες εξαγοράς

    Costamare: Στα 11,28 εκατ. ευρώ τα EBITDA στο 9μηνο του 2021

    Κωστής Κωνσταντακόπουλος-Επικεφαλής Costamare


    Με ρευστότητα 210 εκατ. δολαρίων και χωρίς σημαντικές λήξεις χρέους την επόμενη τριετία, η ναυτιλιακή Costamare, συμφερόντων του εφοπλιστή Κωστή Κωνσταντακόπουλου, συνεχίζει το πρόγραμμα ανανέωσης του στόλου της.

    Τα κέρδη της εταιρείας κατά το τρίτο τρίμηνο του 2020 μειώθηκαν, γεγονός που αποδίδεται στις κινήσεις πώλησης παλαιότερης κατασκευής πλοίων και αντικατάστασής τους με πλοία νεότερης ηλικίας.

    Ειδικότερα, η εταιρεία, με στόλο 72 containerships, εμφάνισε στο τρίμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου 2020 κέρδη 25,2 εκατ. δολαρίων έναντι κερδών 36 εκατ. δολαρίων την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.

    Τα έσοδα υποχώρησαν στα 108 εκατ. δολάρια, έναντι 124 εκατ. δολαρίων για το τρίτο τρίμηνο του 2019.

    Ο Γρηγόρης Ζήκος, CFO της Costamare, σχολίασε: “Κατά το τρίτο τρίμηνο η εταιρεία παρέμεινε κερδοφόρος. Στο πλαίσιο του προγράμματος ανανέωσης του στόλου μας, πουλήσαμε για διάλυση δύο πλοία μέσης ηλικίας 23 ετών και συμφωνήσαμε να αγοράσουμε τρία μεγαλύτερα μεταχειρισμένα πλοία κατά μέσο όρο 11 χρόνια νεότερα. Οι νέες εξαγορές θα χρηματοδοτηθούν αρχικά με ίδια κεφάλαια”. 

    “Στο μεταξύ, το πρόγραμμα μας για την κατασκευή νεότευκτων πλοίων εξελίσσεται σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα και μέχρι τώρα έχουμε παραλάβει τρία από τα πέντε πλοία χωρητικότητας 13.000 TEU, τα οποία έχουν ξεκινήσει τις 10ετείς ναυλώσεις τους. Στην αγορά, ο ανενεργός στόλος containerships συνεχίζει να συρρικνώνεται σε επίπεδα κάτω του 2%, λόγω της υγιούς ζήτησης για την αποστολή εμπορευματοκιβωτίων. Οι τιμές των ναύλων αυξάνονται και έχουμε ναυλώσει συνολικά 13 πλοία κατά τη διάρκεια του τριμήνου. Έχουμε 14 πλοία των οποίων η ναύλωση λήγει τους επόμενους έξι μήνες, εξέλιξη ευνοϊκή για την εταιρεία, αν συνεχιστεί η δυναμική της αγοράς“, συμπλήρωσε.

    «Με ρευστότητα άνω των 200 εκατομμυρίων δολαρίων, καμία σημαντική λήξη χρέους για τα επόμενα τρία χρόνια και ελάχιστες δεσμεύσεις για κεφαλαιακές δαπάνες, βρισκόμαστε σε καλή θέση για να εκμεταλλευτούμε ευκαιρίες εξαγορών, αυξάνοντας την αξία και τις επιστροφές στους μετόχους», κατέληξε ο κ. Ζήκος.

    Εξαγορές πλοίων

    Τον Σεπτέμβριο του 2020, η ναυτιλιακή εξαγόρασε το χωρητικότητας 2,572 TEU containership JPO Scorpius.

    Τον Οκτώβριο του 2020, υπέγραψε συμφωνίες για την απόκτηση ενός containership χωρητικότητας 4.200 TEU, κατασκευής 2011, το οποίο θα παραλάβει εντός του έτους, καθώς και ενός ακόμη πλοίου χωρητικότητας 5.600 TEU, κατασκευής 2006, το οποίο θα παραλάβει την επόμενη χρονιά.

    Το ίδιο διάστημα, η εταιρεία πούλησε το χωρητικότητας 1.162 TEU Zagora, κατασκευής 1995, και το χωρητικότητας 4.890 TEU Singapore Express, κατασκευής 2000.

    Στρατηγική συνεργασία με την V.Group

    Πρόσφατα η Costamare Shipping έκλεισε συμφωνία με την V. Group, μία από τις μεγαλύτερες third party management companies στη ναυτιλία διεθνώς, η οποία ανέλαβε την τεχνική διαχείριση 41 containerships του στόλου της ελληνικής εταιρείας.

    Με τη νέα συμφωνία, η ναυτιλιακή των αδελφών Κωνσταντακόπουλου διευρύνει τη στρατηγική συνεργασία της με την V.Group, η οποία θα παρέχει μια γκάμα υπηρεσιών διαχείρισης και άλλων υπηρεσιών στα πλοία της Costamare τόσο από τα γραφεία της στην Ελλάδα, όσο και από τη Σαγκάη στη Κίνα.

    Σε δηλώσεις του ο πρόεδρος της Costamare, Κωστής Κωνσταντακόπουλος, σημείωσε ότι: «Με αυτήν τη συμφωνία, θα αξιοποιήσουμε περαιτέρω την ευελιξία που προσφέρει η διαχείριση πλοίων από third party companies, επιτρέποντας στην Costamare να επωφεληθεί από τις διακυμάνσεις της αγοράς χωρίς να περιορίζεται από ζητήματα  διαχείρισης. Είναι σημαντικό για εμάς να μπορέσουμε να το επιτύχουμε μέσω ενός αξιόπιστου συνεργάτη όπως η V.Group, ο οποίος μπορεί να παρέχει το υψηλό επίπεδο εξυπηρέτησης που απαιτείται από τους ναυλωτές μας».

    Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση



    ΣΧΟΛΙΑ