ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η πόλη της Βαρκελώνης λαμβάνει μέτρα για να αντιμετωπίσει τα αυξανόμενα παράπονα για υπερπληθυσμό και υπερτουρισμό, που συνδέονται με τα κρουαζιερόπλοια.
Το λιμάνι της Βαρκελώνης το οποίο είναι το μεγαλύτερο λιμάνι κρουαζιέρας στην Ευρώπη, προωθεί σχέδια για την ανακατασκευή του λιμανιού της, μια κίνηση που αποσκοπεί στην αύξηση της βιωσιμότητας του λιμανιού, μειώνοντας παράλληλα τον αριθμό των τουριστών που φτάνουν στον δημοφιλή προορισμό.
Αφού κατέγραψε αύξηση 20% στον αριθμό των επιβατών κρουαζιερόπλοιων μεταξύ 2018 και 2024, η Βαρκελώνη θέλει τώρα να θέσει όρια στην ανάπτυξη του τουρισμού κρουαζιέρας.
Η πόλη κατέγραψε 3,65 εκατομμύρια επιβάτες πέρυσι και αναφέρει αύξηση 21% στις προσεγγίσεις κρουαζιεροπλοίων και αύξηση 20% στους επιβάτες, φτάνοντας το 1,2 εκατομμύριο τους πρώτους πέντε μήνες του 2025.
Ο δήμαρχος της Βαρκελώνης, Jaume Collboni, μέλος του Καταλανικού Σοσιαλιστικού Κόμματος και ο οποίος πιέζει ανοιχτά για τον περιορισμό του υπερτουρισμού από κρουαζιερόπλοια, συμπεριλαμβανομένης της πρότασης για αύξηση του τουριστικού φόρου για τους επιβάτες, ηγείται της προσπάθειας για την ανακατασκευή των τερματικών σταθμών.
Αυτό έρχεται μετά την υπογραφή νέας συμφωνίας μεταξύ του Δημοτικού Συμβουλίου της Βαρκελώνης και του Λιμένα της Βαρκελώνης, η οποία αποσκοπεί στη μείωση του αριθμού των τερματικών σταθμών κρουαζιερόπλοιων από επτά σε πέντε έως το 2030.
Το αποτέλεσμα θα είναι η μείωση της μέγιστης χωρητικότητας κρουαζιέρας της Βαρκελώνης κατά 16%, από 37.000 σε 31.000 επιβάτες την ημέρα.
«Για πρώτη φορά στην ιστορία, τίθεται όριο στην ανάπτυξη των κρουαζιέρων στην πόλη», δήλωσε ο δήμαρχος Βαρκελώνης, ο οποίος εξέφρασε την ευγνωμοσύνη του στο λιμάνι της Βαρκελώνης για «την προσπάθειά του να κατανοήσει και να ενσυναισθανθεί» αναγνωρίζοντας ότι η ανάπτυξη του τουρισμού με κρουαζιερόπλοια δεν μπορεί να είναι άπειρη και πρέπει να μειωθεί. Η τρέχουσα διαχείριση του τουρισμού περιλαμβάνει τον καθορισμό ορίων και την καλύτερη διαχείριση».
Μετά την υπογραφή της συμφωνίας, θα επενδυθούν συνολικά 185 εκατομμύρια ευρώ (215 εκατομμύρια δολάρια) για την αναμόρφωση των τερματικών σταθμών κρουαζιέρας στο λιμάνι και για επενδύσεις σε άλλα έργα υποδομών, με απώτερο στόχο την αναδιοργάνωση της δραστηριότητας κρουαζιέρας ώστε να καταστεί πιο βιώσιμη.
Διαβάστε επίσης:
Η ναυτιλία στην Ιταλία εισφέρει το 11,3% του ΑΕΠ
MSC (Τζ. Απόντε): Παρήγγειλε άλλα 10 πλοία κοντέινερ και ναυπηγεί συνολικά πάνω από 130 πλοία
Yang Ming: Ναυπηγεί 7 πλοία μεταφοράς κοντέινερ στην Νότιο Κορέα
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Ερντογάν: Θετική στάση Γερμανίας και Βρετανίας για την πώληση Eurofighter στην Τουρκία
- Διπλή βράβευση για την ΜΠΑΡΜΠΑ ΣΤΑΘΗΣ: Διακρίνεται στις Most Admired Companies και στους Πρωταγωνιστές της Ελληνικής Οικονομίας
- H απάντηση του ΥΠΕΞ στην Άγκυρα για τα θαλάσσια πάρκα: Ανεδαφικές οι αναφορές σε κλειστές ή ημίκλειστες θάλασσες
- ΕΚΤ: Ανακοίνωσε ότι η δεύτερη μεγαλύτερη τράπεζα της Γαλλίας κινδυνεύει με ιστορικό πρόστιμο
