ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η ισραηλινή ναυτιλιακή εταιρεία Zim γνωστοποίησε την επιστροφή των πλοίων της στη Διώρυγα του Σουέζ και την Ερυθρά Θάλασσα.
Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος Eli Glickman δήλωσε με σαφήνεια, απαντώντας σε σχετική ερώτηση: «Η απάντηση είναι ναι. Περιμένουμε από τις ασφαλιστικές εταιρείες να εγκρίνουν την επιστροφή μας στην Ερυθρά Θάλασσα, τη Διώρυγα του Σουέζ και το Bab el-Mandeb. Ανυπομονούμε να επανέλθουμε σε μικρότερες διαδρομές από αυτές που περικυκλώνουν το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας και θα το κάνουμε το συντομότερο δυνατό», είπε.
Η Zim ήταν μια από τις πρώτες εταιρείες που άλλαξε δρομολόγια γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας όταν, τον Νοέμβριο του 2023, οι Χούθι άρχισαν να επιτίθενται σε πλοία που συνδέονται με το Ισραήλ στην Ερυθρά Θάλασσα σε απάντηση στον πόλεμο στη Γάζα μεταξύ Ισραήλ και Χαμάς.
Ο Ε. Glickman σημείωσε ότι η τρέχουσα εκεχειρία στη Λωρίδα της Γάζας είναι ένα ενθαρρυντικό σημάδι , αλλά τόνισε ότι θα χρειαστούν περαιτέρω εγγυήσεις σχετικά με τη βιωσιμότητά της.
«Δεδομένης αυτής της προϋπόθεσης, πιστεύουμε ότι η επιστροφή στη διέλευση μέσω της Διώρυγας του Σουέζ στο εγγύς μέλλον είναι ολοένα και πιο πιθανή», πρόσθεσε ο πρόεδρος της εταιρείας.
Από λειτουργικής άποψης, η επιστροφή στη Διώρυγα του Σουέζ θα προσέφερε σημαντικές ευκαιρίες όσον αφορά την αποδοτικότητα του στόλου και τη μείωση του κόστους, αλλά θα συνεπαγόταν επίσης και σε έναν κίνδυνο: την αύξηση της πραγματικής χωρητικότητας της αγοράς, με περαιτέρω καθοδική πίεση στους ναύλους.
Εν τω μεταξύ, η Zim συνεχίζει να επιστρέφει πλοία των οποίων οι ναυλώσεις πρόκειται να λήξουν, σύμφωνα με μια συνετή άποψη για την αγορά. Μέχρι στιγμής, το 2025, η εταιρεία έχει επιστρέψει 22 πλοία. Τρία επιπλέον πλοία, που αντιστοιχούν σε 5.600 TEU χωρητικότητας, θα αξιολογηθούν για ανανέωση μέχρι το τέλος του έτους.
Διαβάστε επίσης
Frontline: Κέρδη 40,3 εκατ. δολαρίων και κέρδος 23,7 εκατ. δολαρίων από πώληση πλοίου
Πόσα κέρδη είχαν στο 9μηνο Κούστας, Φράγκου, Τσάκος, Κωνσταντακόπουλος, Προκοπίου, Παληού, Αλαφούζος