• Ναυτιλία

    Γιατί η Morgan Stanley κόβει τα… φτερά των capesizes

    φορτηγό πλοίο Ρέστης

    Το φορτηγό πλοίο μεταφοράς ξηρού φορτίου τύπου capesize “Spartacus” της Enterprises Shipping & Trading είναι χωρητικότητας 179156.2-dwt και κατασκευής του έτους 2011


    Σε αναθεώρηση επί τα χείρω των προβλέψεών της για την αγορά των capesizes το 2018 προχώρησε η Morgan Stanley, καθώς η αγορά υποαποδίδει μέχρι τώρα σε σχέση με τις αρχικές εκτιμήσεις για φέτος.

    “Τα εμπόδια στις μεταφορές σιδήρου και η αβεβαιότητα γύρω από τις μεταφορές σιτηρών και βωξίτη λόγω των αμερικανο-κινέζικων δασμών και των κυρώσεων κατά του μεγαλύτερου παραγωγού αλουμινίου της Ρωσίας θέτουν εμπόδια στην ανάκαμψη του ξηρού φορτίου, οδηγώντας μας στη μείωση των εκτιμήσεών μας για τα έσοδα και τις τιμές-στόχους”, δήλωσε ο αναλυτής της Morgan Stanley Φώτης Γιαννακούλης.

    Έτσι, η Morgan Stanley μείωσε την εκτίμησή της για τη μέση φετινή τιμή ναύλωσης πλοίων capesize, από τα 22.000 δολάρια ημερησίως στα 17.000 δολάρια ημερησίως περίπου. “Αναμένουμε ακόμα η αγορά να βελτιωθεί από τα τρέχοντα επίπεδα, αλλά βλέπουμε μία πιο μετριοπαθή ανοδική προοπτική σε σχέση με τις προηγούμενες εκτιμήσεις μας”, εξήγησε ο Φώτης Γιαννακούλης.

    Αντίθετα, οι πρώτοι μήνες του 2018 ήταν καλύτεροι για τα panamaxes και τα supramaxes, των οποίων οι τιμές ναύλωσης παρέμειναν σχετικά σταθερές, “όμως οι δασμοί των ΗΠΑ και της Κίνας και οι ρωσικές κυρώσεις προσθέτουν ρίσκο στις θαλάσσιες μεταφορές”, κατά τον ίδιο.

    Morgan Stanley

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Γ. Χανδρής: Πώς σε 2 χρόνια θα κερδίσει 14,6 εκατ. δολ. από ένα πλοίο

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Cosco: Έσπασε το «φράγμα» των 1 εκατ. εμπορευματοκιβωτίων για το πρώτο τρίμηνο του 2018

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Pangaea Logistics Solutions: Αγόρασε πλοίο panamax από ελληνική εταιρία



    ΣΧΟΛΙΑ