array(0) {
}
        
    
Menu
0.67%
Τζίρος: 147.19 εκατ.

Κέλλυ Δρίτσα (Nereus): Η βράβευση στα Lloyds, το επόμενο βήμα και ο ανταγωνισμός

Γιατί εκτινάχθηκαν τα ναύλα σε ορισμένες διαδρομές των containerships

Η έλλειψη χωρητικότητας στα containerships έχει οδηγήσει τις τιμές των ναύλων σε άνοδο μέχρι και 50% σε ορισμένες διαδρομές. Ειδικότερα, τα ναύλα από Βόρεια Ευρώπη προς Ασίας εκτινάχθηκαν στα 1,029 δολάρια ανά feu, από 663 δολάρια ανά feu στα μέσα Φεβρουαρίου, φτάνοντας στα υψηλότερα επίπεδα δύο και πλέον ετών, σύμφωνα με τον δείκτη Freightos Baltic […]

Εριέττα Κομνηνού
containership της ναυτιλιακής Maersk

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Γιώργος Οικονόμου: Mega deal της TMS Group για την κατασκευή έως 10 νέων containerships
VesselsValue: Πώς διαμορφώθηκαν οι τιμές στις αγοραπωλησίες πλοίων – Οι κινήσεις της εβδομάδας
VesselsValue: Πώς διαμορφώθηκαν οι τιμές στις αγοραπωλησίες πλοίων – Οι κινήσεις της εβδομάδας

Η έλλειψη χωρητικότητας στα containerships έχει οδηγήσει τις τιμές των ναύλων σε άνοδο μέχρι και 50% σε ορισμένες διαδρομές.

Ειδικότερα, τα ναύλα από Βόρεια Ευρώπη προς Ασίας εκτινάχθηκαν στα 1,029 δολάρια ανά feu, από 663 δολάρια ανά feu στα μέσα Φεβρουαρίου, φτάνοντας στα υψηλότερα επίπεδα δύο και πλέον ετών, σύμφωνα με τον δείκτη Freightos Baltic Index.

Η αύξηση αποδίδεται στην έλλειψη χωρητικότητας, καθώς οι ναυτιλιακές εταιρείας προχώρησαν σε τεράστιο αριθμό ακυρώσεων ταξιδιών το Φεβρουάριο και το Μάρτιο προκειμένου να αντιμετωπίσουν τον αντίκτυπο του κορονοϊού στις κινεζικές εξαγωγές.

Αυτό είχε ως αποτέλεσμα τη δημιουργία συμφόρησης από τους ναυλωτές που αναζητούν τώρα χώρο σε πλοία που επιστρέφουν στην Ασία από την Ευρώπη και τη Βόρειο Αμερική.

Τα ναύλα για φορτία επιστροφής σκαρφάλωσαν υψηλότερα παρά την πτώση του όγκου των εμπορευματοκιβωτίων που πρόκειται να αποσταλούν.

Η δανέζικη Sea-Intelligence (SeaIntel) έχει προβλέψει ότι η αγορά εμπορευματοκιβωτίων αντιμετωπίζει πιθανή απώλεια όγκου 10% φέτος, ισοδύναμη με 17 εκατ. teu παγκοσμίως.

Ωστόσο, τα ναύλα παραμένουν σχετικά ισχυρά, καθώς οι εταιρείες έχουν ακυρώσει ένα σημαντικό αριθμό δρομολογίων προκειμένου να διαχειριστούν τη μείωση της ζήτησης.

Ορισμένες εκτιμήσεις δείχνουν ότι η χωρητικότητα έχει μειωθεί μέχρι κατά κατά 50% σε ορισμένες διαδρομές εκτός της Κίνας.

Τα περισσότερα δρομολόγια από την Κίνα ήταν κενά στα μέσα Φεβρουαρίου μετά το κινεζικό νέο έτος, αλλά ο αριθμός έχει αρχίσει να μειώνεται, ενώ τα σημάδια δείχνουν ότι τα δρομολόγια επιστρέφουν στο φυσιολογικό, δήλωσε η SeaIntel.

Αυτές οι εξελίξεις δείχνουν ότι οι μεταφορικές εταιρείες προετοιμάζονται για την ανάκαμψη της ζήτησης στο εγγύς μέλλον, με το ενδεχόμενο να υπάρξει επιτάχυνση στα τέλη Απριλίου, όταν υπάρξει αλληλοεπικάλυψη των παραγγελιών του καλοκαιριού με τις προηγούμενες.

“Καθώς η παραγωγή ανακάμπτει, η αύξηση στις τιμές γίνεται ολοένα και πιο πιθανή και οι μεταφορικές ετοιμάζονται για την αντεπίθεση”, αναφέρει η SeaIntel.

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι.
ΣΧΟΛΙΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ποιοι μεγάλοι Έλληνες επιχειρηματίες βρήκαν την «κότα με την χρυσά αυγά» στη Ρουμανία

Lamda Development: Εργάτης σκοτώθηκε στο εργοτάξιο του Ελληνικού – Η ανακοίνωση της εταιρείας

Greek Shipping Awards 2025: Προσωπικότητα της χρονιάς η Μαρία Αγγελικούση, στην TEN το deal της χρονιάς (φωτογραφίες)

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κέλλυ Δρίτσα (Nereus): Η βράβευση στα Lloyds, το επόμενο βήμα και ο ανταγωνισμός
Οι Έλληνες εφοπλιστές ναυπηγούν 693 πλοία – Αυξήθηκαν οι παραγγελίες κατά 42 πλοία μέσα σε ένα μήνα
Προχωρά το project της Μαρίνας Αλίμου – Στις αρχές του 2026 οι οικοδομικές άδειες για το «χρυσό» asset της REDS
GREGY: Θα εξοικονομήσει 30 δισ. σε 25 χρόνια και θα μειώσει την τιμή της ενέργειας
Στη Βουλή η σύμβαση για την Εγνατία Οδό – Τα έργα της επόμενης πενταετίας, τα διόδια και τα 180 εκατ. για τις σήραγγες
Πλειστηριασμοί: Στο ηλεκτρονικό σφυρί ακίνητα της ODEON και του Γιάννη Καρούζου
Cosmote Telekom-ΔΕΗ: Νέα προγράμματα, εκπτώσεις και… προσφορές με στόχο τα μερίδια αγοράς
Το mononews στη Νέα Υόρκη για το Rebrain Greece – Αποκλειστική δήλωση της Νίκης Κεραμέως (Φωτογραφίες – Video)
Προσάραξη Περιπολικού σκάφους Λ.Σ. – ΕΛ.ΑΚΤ. στον Βόλο
Κικίλιας: «Απαιτείται πίεση στην Ευρώπη για νέο οδικό χάρτη»