ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Maritime Cyprus: Ξυλάς, Χατζηιωάννου, Ευσταθίου και Αγγελάκος υπέρ ενός ενιαίου κανονιστικού πλαισίου για την απανθρακοποίηση
Η απαλλαγή των πλοίων από τον άνθρακα, αν και σημαντική, δεν είναι η μόνη πρόκληση που αντιμετωπίζει ο ναυτιλιακός κλάδος, επισήμανε ο Γιάννης Ξυλάς, πρόεδρος της Intercargo, αλλά και ταμίας της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, στην ομιλία στο ευρωπαϊκό συνέδριο με τίτλο «Walking into a New Era» που φιλοξενεί στην Αθήνα το Short Sea Promotion Center Greece (SPC Greece), υπό την προεδρία του Χαράλαμπου Σημαντώνη.
Ο Γιάννης Ξυλάς, ωστόσο υπογράμμισε ότι υπάρχουν κρίσιμα ζητήματα, όπως της ψηφιοποίησης της ναυτιλίας, στην συχνά ποινικοποίηση των ναυτικών και σε πολλές άλλες επιχειρησιακές και νομικές πολυπλοκότητες.
Επίσης, ο πρόεδρος της Intercargo τόνισε οι κανονισμοί πρέπει να είναι αποτέλεσμα συνεργασίας και διαλόγου, προκειμένου να αποφευχθεί η καταστροφή του ανταγωνισμού και στη συνέχεια πρόσθεσε:
«Το πλαίσιο που προτείνεται από τον ΙΜΟ για την αποανθρακοποίηση, φαίνεται αρκετά προβληματικό και πολιτικής φύσεως και παρά τις προκλήσεις και τις ανησυχίες της ναυτιλιακής βιομηχανίας μας, πολλές από τις οποίες δεν έχουν ληφθεί υπόψη από τα κράτη μέλη, θα καθορίσει την πορεία του κλάδου για τις επόμενες δεκαετίες. Η ναυτιλία για πρώτη φορά θα αποτελέσει τον μόνο παγκοσμίως κλάδο που θα διέπεται από έναν μηχανισμό τιμολόγησης εκπομπών άνθρακα. Παρόλα αυτά πρέπει να θυμόμαστε ότι θα αποτελεί το πρώτο βήμα σε μια μακρά και πολύπλοκη διαδικασία. Πρέπει να αποφύγουμε τα διάφορα περιφερειακά μέτρα που προτείνονται. Εάν συνεχίζουν να υπάρχουν ή ακόμη χειρότερα πληθύνουν, θα διακινδυνεύσουν τη δημιουργία ενός κατακερματισμένου ρυθμιστικού τοπίου που θα βλάψει το εμπόριο και τις κοινωνίες».
Αναφερόμενος στη Ναυτιλία Μικρών Αποστάσεων, η οποία αποτελεί πυλώνα της ευρωπαϊκής οικονομίας ο Γιάννης Ξυλάς, είπε:
«Το FuelEU Maritime και η ένταξη της ναυτιλίας στο EU ETS θα έχουν σημαντικό αντίκτυπο για την ανταγωνιστικότητά της. Τα μέτρα αυτά θα έχουν ως αποτέλεσμα φορτία να απομακρύνονται από το θαλάσσιο μεταφορικό σύστημα προς το οδικό δίκτυο. Πέραν των επενδύσεων για τον εκσυγχρονισμό του στόλου, υπάρχει ανάγκη επενδύσεων στα λιμάνια της Ευρωπαϊκής Ένωσης, πολλά από τα οποία δεν διαθέτουν τις κατάλληλες υποδομές για την τροφοδοσία πλοίων με εναλλακτικά καύσιμα. Η αποανθρακοποίηση αποτελεί την κορυφαία πρόκληση που αντιμετωπίζει η βιομηχανία μας, αλλά δεν είναι η μοναδική. Όλοι οι κλάδοι, από την ποντοπόρο ναυτιλία έως και τη ναυτιλία μικρών αποστάσεων, πρέπει να διαχειριστούν προκλήσεις όπως την ψηφιοποίηση, τα αυξημένα διοικητικά κόστη, τη διατήρηση και εκπαίδευση των ναυτικών, τη θαλάσσια ασφάλεια και την ανάγκη για βιώσιμες επενδύσεις».
Ο Γιάννης Ξυλάς, κατέληξε, λέγοντας: «Πρέπει να μιλάμε με ενιαία φωνή. Όταν είμαστε διχασμένοι διακινδυνεύουμε κατακερματισμένα ρυθμιστικά πλαίσια που περιπλέκουν παρά υποστηρίζουν τις φιλοδοξίες μας».
Διαβάστε επίσης:
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Ρωσία: Ετοιμάζει σχέδιο για την επιστράτευση έως δύο εκατ. εφέδρων για την Ουκρανία
- Λαγκάρντ: Δεν μπορώ να κηρύξω το τέλος των μειώσεων επιτοκίων της ΕΚΤ
- ΟΠΑΠ: Τα 7 βήματα για την ολοκλήρωση του deal με την Allwyn
- Ντομπρόφσκις: Ο πόλεμος της Ρωσίας στην Ουκρανία κάνει κακό στις αμερικανικές εταιρείες
