• Ναυτιλία

    Γ. Χατζηπατέρας: Συμφωνίες αναχρηματοδότησης με Credit Agricole και SEB για την Dorian LPG

    Γιάννης Χατζηπατέρας, εφοπλιστής


    Δύο σημαντικές συμφωνίες αναχρηματοδότησης μέρους του χρέους της ύψους 758 εκατ. δολαρίων πραγματοποίησε η ναυτιλιακή Dorian LPG, συμφερόντων του εφοπλιστή Γιάννη Χατζηπατέρα,με την Credit Agricole και την σκανδιναβική SEB.

    Παράλληλα η εταιρεία ανακοίνωσε συμφωνία sale and leasebak ύψους 71,5 εκατ. δολαρίων, για το χωρητικότητας 84,000 cbm πλοίο VLGC, Cresques, κατασκευής 2015, με ιαπωνικό χρηματοπιστωτικό οίκο που δεν κατονομάζει.

    Ειδικότερα, στις 29 Απριλίου 2020, η Dorian LPG δανείστηκε επιπλέον 155,8 εκατ. δολάρια, εκ των οποίων τα 152,9 εκατ. δολάρια χρησιμοποιήθηκαν για την αποπληρωμή μέρους του προηγούμενου δανείου που έλαβε το 2015 και τα 2,9 εκατ. δολάρια θα χρησιμοποιηθούν ως επιπλέον μετρητά για γενικούς επιχειρησιακούς σκοπούς.

    Στο πλαίσιο της συμφωνίας περιλαμβάνεται η επέκταση αποπληρωμής μέρους του δανείου που έληγε τον Μάρτιο 2022 μέχρι το Μάρτιο του 2025, καθώς και η επιπλέον πιστωτική διευκόλυνση 25 εκατ. δολαρίων.

    Ο πρόεδρος και CEO της ναυτιλιακής Γ. Χατζηπατέρας επισήμανε: “Με φόντο τις ευμετάβλητες πιστωτικές αγορές, ολοκληρώσαμε δύο σημαντικές συμφωνίες που μείωσαν τα περιθώρια LIBOR και βελτίωσαν τους όρους χρηματοδότησης μας”.

    Από την πλευρά του ο Ted Young, CFO της εταιρείας, συμπλήρωσε: “Οι συνεργαζόμενες τράπεζες ABN, Citi, και ING, μας στήριξαν για μία ακόμη φορά και είμαστε ικανοποιημένοι που σε αυτές προστέθηκαν και οι Credit Agricole και SEB“.

    Στις 23 Απριλίου 2020, η Dorian LPG ολοκλήρωσε τη συμφωνία πώλησης και γυμνής ναύλωσης του VLGC Cresques, κατασκευής 2015, με ιαπωνική εταιρεία. Με την κίνηση αυτή εξασφάλισε μετρητά 52,5 εκατ. δολαρίων, εκ των οποίων τα 28,5 εκατ. δολάρια χρησιμοποιήθηκαν για την αποπληρωμή μέρους του δανείου του 2015, και τα υπόλοιπα θα χρησιμοποιηθούν για επιχειρησιακούς σκοπούς.

    Η συμφωνία προβλέπει την υποχρεωτική εξαγορά του πλοίου από την Dorian το 2032, ενώ υπάρχει η δυνατότητα να το επαναγοράσει από τις 24 Απριλίου 2023 και έπειτα, εάν το επιθυμεί. Επίσης η ναυτιλιακή θα πληρώνει στην ιαπωνική εταιρεία 285.000 δολάρια κάθε μήνα.

    Πρόγραμμα scrubber και επαναγορά μετοχών

    Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι πρόσφατα ολοκληρώθηκαν οι εργασίες εγκατάστασης scrubber καθώς η ειδική επιθεώρηση στα πλοία Cratis και Cheyenne, με τον στόλο της να απαριθμεί πλέον εννέα πλοία εξοπλισμένα με scrubbers. Επίσης έχει προγραμματίσει να ξεκινήσουν αντίστοιχες εργασίες και σε δέκατο πλοίο, στο χωρητικότητας 84,000-cbm Constitution (κατασκευής 2015).

    Κατά το τρίμηνο που ολοκληρώθηκε στις 31 Μαρτίου 2020, η Dorian εξαγόρασε κοινές μετοχές αξίας 32,2 εκατ. δολαρίων, δηλαδή τρία εκατομμύρια μετοχές με μέση τιμή αγοράς τα 10,77 δολάρια. Συνολικά έχει διαθέσει για επαναγορά μετοχών 49,3 εκατ. δολάρια, ενώ έχει περιθώριο να φτάσει μέχρι τα 100 εκατ. δολάρια σύμφωνα με το σχετικό πρόγραμμα που έχει ανακοινώσει.



    ΣΧΟΛΙΑ