• Ναυτιλία

    Φαφαλιός: Η ανανέωση του στόλου θα ήταν πιο εύρωστη αν γνωρίζαμε ποια καύσιμα θα έχουμε τα επόμενα 20-30 χρόνια

    Ο πρόεδρος της Ελληνικής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου Χαράλαμπος Φαφαλιός, μιλώντας στη διάρκεια της κοπής της πίτας,

    Ο πρόεδρος της Ελληνικής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου Χαράλαμπος Φαφαλιός, μιλώντας στη διάρκεια της κοπής της πίτας


    Ο πρόεδρος της Ελληνικής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου Χαράλαμπος Φαφαλιός, μιλώντας στη διάρκεια της κοπής της πίτας, που έγινε στα γραφεία του «Κομίτι» στη βρετανική πρωτεύουσα αναφέρθηκε εκτεταμένα στα θέματα που έχουν προκύψει από τον πόλεμο στην Ουκρανία και τόνισε ότι οι λέξεις «πανδημία, πόλεμος και πληθωρισμός μπαίνουν στο καθημερινό μας λεξιλόγιο».

    «Από πέρυσι η Ουκρανία έχει γίνει εμπόλεμη ζώνη και οι επιπτώσεις αυτής της σύγκρουσης είναι πιο μακροχρόνιες από όσο θα φανταζόμασταν ποτέ» επισημάνε ο πρόεδρος του «Κομίτι» Χαράλαμπος Φαφαλιός και πρόσθεσε:

    «Ξαφνικά οι τιμές των εμπορευμάτων αυξήθηκαν απότομα, οι δρόμοι ανεφοδιασμού και τα γνωστά πρότυπα έχουν αλλάξει σε βαθμό που δεν θα μπορούσαμε να φανταστούμε.

    Το αποτέλεσμα ήταν θετικό για ορισμένους τομείς της ναυτιλίας και αρνητικό για άλλους. Οι κυρώσεις που προέκυψαν στις ρωσικές εξαγωγές όπως το πετρέλαιο και το φυσικό αέριο ήταν επίσης πολύ μεγάλες και επέδρασαν θετικά για τις αγορές των δεξαμενόπλοιων και των πλοίων μεταφοράς φυσικού αερίου.

    Ωστόσο, δεν πρέπει ποτέ να ξεχνάμε τις θλιβερές συνέπειες για τους πολίτες της Ουκρανίας που ζουν αυτή την σύγκρουση με μεγάλες απώλειες ζωής, ανείπωτες κακουχίες και τρομερές οικονομικές συνέπειες και για τα δύο αντιμαχόμενα μέρη. Ας ελπίσουμε ότι από τα μαθήματα αυτά θα μαθαίνουν τα άλλα αυταρχικά καθεστώτα που μπορεί να έχουν επεκτατικές ιδέες».

    Αναφερόμενος στην παγκόσμια οικονομία, ο Χαράλαμπος Φαφαλιός είπε ότι παρά τα υψηλά επιτόκια, η αμερικανική οικονομία αποδεικνύεται πιο ανθεκτική από ότι αναμενόταν, ενώ η Άπω Ανατολή επίσης ανοικοδομεί την οικονομία της μετά τον κορονοϊό στην προ πανδημία της επίπεδα και η Κίνα από μόνη της είναι μια χώρα με υπερπόντιες φιλοδοξίες.

    Για την Ευρώπη, τόνισε ότι εξακολουθεί να προσπαθεί να ανακάμψει οικονομικά από την έλλειψη ενέργειας λόγω των κυρώσεων και τον πληθωρισμό, ενω το Ηνωμένο Βασίλειο πρέπει ακόμη να αποφασίσει εάν θέλει να γίνει ένα μεγάλο εμπορικό έθνος ξανά ή να είναι περιθωριακό κράτος.

    Επίσης, ο Χαράλαμπος Φαφαλιός επισήμανε ότι η παγκόσμια ναυτιλία πρέπει να πλοηγηθεί σε αυτό το παγκόσμιο περιβάλλον, ενώ ταυτόχρονα προσπαθεί να μειώσει αισθητά το αποτύπωμα του άνθρακα και είπε:

    «Το θέμα της μελλοντικής μεθόδου πρόωσης ή του καυσίμου που θα επιλεγεί είναι κάθε άλλο ένα θέμα που διευθετήθηκε ως ζήτημα. Πολλές εταιρείες, είτε είναι ναυτιλιακές είτε είναι ναυλωτές και βιομηχανίες διαφημίζουν τα δυνατά σημεία των αγαπημένων τους καυσίμων, αλλά κανένα μέχρι στιγμής δεν έχει οριστικοποιηθεί για το πραγματικό πράσινο αποτύπωμα. Ακόμη περιμένουμε τους κατασκευαστές μηχανών και πλοίων να βρουν πραγματικές πράσινες λύσεις. Δεν αρκεί για τις ρυθμιστικές αρχές, είτε είναι ο Ι.Μ.Ο. ή είναι η Ε.Ε.

    Δεν μπορούν να δημιουργήσουν δημοσιονομικό μειονέκτημα για τη ναυτιλία, εάν δεν μπορούν να βρουν πραγματικές λύσεις. Ωστόσο, είναι πολύ σημαντικό να τονίσουμε ότι υποστηρίζουμε αποκλειστικά τον ΙΜΟ και όχι τις πολλές περιφερειακές αγορές γιατί χρειαζόμαστε παγκόσμιες λύσεις και όχι περιφερειακές προσπάθειες. Διαφορετικά, δεν θα επιτύχουμε την πραγματική απαλλαγή από τον άνθρακα της ναυτιλίας.

    Κοιτάζοντας πίσω τους τελευταίους 12 μήνες, οι τύχες των διαφόρων ναυτιλιακών τομέων σχεδόν ακολουθούν τη βόλτα με τρενάκι του λούνα παρκ.

    Η αγορά εμπορευματοκιβωτίων, η οποία σημείωσε τις υψηλότερες τιμές ναύλων από ποτέ πέρυσι, τώρα μαραζώνει σε επίπεδα που είναι 80-90% κάτω από τις κορυφές τους και με ένα ενοχλητικά μεγάλο βιβλίο παραγγελιών. Η αγορά των δεξαμενόπλοιων ανέβηκε από την ύφεση και τώρα διάφοροι τομείς έχουν πολύ καλή απόδοση. Οι αγορές LNG και LPG έχουν επίσης ιστορικά υψηλούς ναύλους και το βιβλίο παραγγελιών έχει ανέβει σε πολύ υψηλά επίπεδα.

    Ο τομέας των μεταφορέων αυτοκινήτων έχει επίσης ανέβει από τα χαμηλά επίπεδα της πανδημίας και ανταμείβονται καλά οι πλοιοκτήτες αυτή τη στιγμή. Η αγορά ξηρού χύδην φορτίου, η οποία ξεκίνησε δυναμικά το 2022 βρίσκεται τώρα μάλλον σε απογοητευτικά επίπεδα και είναι αβέβαιο τι μπορεί να ακολουθήσει».

    Σε αυτό το πλαίσιο, συνέχισε ο Χαράλαμπος Φαφαλιός, ο ελληνόκτητος εμπορικός στόλος, που είναι από τους μεγαλύτερους στον κόσμο, γίνεται νεότερος χρόνο με το χρόνο λόγω των συνετών πωλήσεων μεταχειρισμένων και με σημαντικό αριθμό νεότευκτων υψηλής τεχνολογίας χαμηλών εκπομπών άνθρακα σε όλους τους τομείς.

    Επίσης τόνισε: «Η ανανέωση και η επέκταση του στόλου θα ήταν πιθανώς πιο εύρωστη αν γνωρίζαμε ποια καύσιμα, θα χρησιμοποιήσουμε τα επόμενα 20-30 χρόνια. Εξίσου σημαντικό από ποτέ πρέπει να λάβουμε υπόψη το ανθρώπινο στοιχείο και την ευημερία των πληρωματων μας με όλα αυτά που συμβαίνουν. Η αμμωνία για παράδειγμα είναι επί του παρόντος πολύ επικίνδυνο καύσιμο και δεν έχουν ληφθεί αρκετά μέτρα ασφαλείας για να γίνει ρεαλιστική επιλογή».

    Η Επιτροπή Ελληνικής Ναυτιλιακής Συνεργασίας, υπογράμμισε ο Χαράλαμπος Φαφαλιός, είναι πολύ προνομιούχος που εδρεύει εδώ και μέσω των επαφών μας στο Λονδίνο και παγκοσμίως, είναι σε θέση να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο καταδεικνύοντας τη σημασία της ελληνικής ναυτιλιακής βιομηχανίας και πόσο ζωτικής σημασίας είναι καθιστώντας το παγκόσμιο εμπόριο και τις ανάγκες μεταφοράς του απρόσκοπτες.

    Επίσης, επισήμανε: «Επίζουμε ότι το Ηνωμένο Βασίλειο θα καταβάλει μεγαλύτερες προσπάθειες για να υποδεχθεί τη ναυτιλιακή βιομηχανία στις ακτές της. Το Λονδίνο έχει όλη την τεχνογνωσία αλλά όλο και μικρότερος αριθμός ναυτιλιακών εταιρειών που έχουν τη βάση τους εδώ. Ανυπομονούμε για το LISW 2023, αλλά απαιτούνται πολύ περισσότερα εάν το ΗΒ επιθυμεί να παραμείνει ένα από τα σπουδαία παγκόσμια ναυτιλιακά κέντρα».

    «Όσον αφορά την Ελλάδα», συνέχισε ο Χαράλαμπος Φαφαλιός, «εξακολουθούμε να προτρέπουμε την κυβέρνηση να βελτιώσει τη ναυτιλία εκπαιδευτικό σύστημα και να λειτουργήσουν περισσότερα ιδιωτικά εκπαιδευτικά ιδρύματα» και πρόσθεσε: «Αν η γραφειοκρατία είναι πολύ μειωμένη, θα ωφεληθεί η ίδια η ελληνική σημαία. Η Ελληνική Ακτοφυλακή πρέπει να παραμείνει μια από τις ραχοκοκαλιές της ελληνικής ναυτιλίας και να διατηρήσει τα πολλά προξενεία του.

    Εξακολουθούμε να πιστεύουμε ότι η Ελλάδα πρέπει να έχει μεγαλύτερη φωνή στην ΕΕ στις ναυτιλιακές υποθέσεις και όχι μόνο εκπροσώπηση στον Ι.Μ.Ο.

    Δεν μπορώ παρά να τονίσω υπερβολικά την ευγνωμοσύνη που νιώθουμε προς όλους τους ανθρώπους που υπηρετούν στο πλοίο και στην ξηρά και κάνουν την ελληνική και παγκόσμια ναυτιλία να φαίνονται τόσο αποτελεσματική και εύρυθμη.

    Μέσα από συγκρούσεις, πανδημίες, κακές καιρικές συνθήκες και δύσκολες συνθήκες, οι άνδρες και οι γυναίκες που συμμετέχουν στη ναυτιλιακή βιομηχανία είναι οι αφανείς ήρωες που κάνουν το παγκόσμιο εμπόριο δυνατό και επηρεάζει θετικά τον τρόπο ζωής μας».

    Διαβάστε επίσης:

    Αυξήθηκε ο μέσος όρος ηλικίας των πλοίων παγκοσμίως



    ΣΧΟΛΙΑ