Οι Έλληνες εφοπλιστές πρωταγωνιστούν στις πωλήσεις πλοίων αποκομίζοντας, σύμφωνα με αξιόπιστες ναυλομεσιτικές πηγές τεράστια οικονομικά οφέλη.

Στο πρώτο επτάμηνο του τρέχοντος έτους οι Έλληνες εφοπλιστές πούλησαν συνολικά 148 πλοία, 98 φορτηγά πλοία και 50 δεξαμενόπλοια.

1

Οι διεθνείς αναλυτές εκτιμούν ότι οι πωλήσεις πλοίων είναι ένα επαναλαμβανόμενο φαινόμενο για τους Έλληνες, οι οποίοι όταν μπορούν να καταγράψουν σημαντικά κέρδη από την πώληση των πλοίων το επιδιώκουν.

Ωστόσο, οι Κινέζοι είναι πιο ενεργοί στις αγορές μεταχειρισμένων πλοίων, δεδομένου ότι στο επτάμηνο εξασφάλισαν 294 πλοία, έναντι 119 πλοίων που αγόρασαν οι Έλληνες εφοπλιστές

Οι Κινέζοι εφοπλιστές, σύμφωνα με αναλύσεις ναυλομεσιτικών οίκων, αγόρασαν αναλυτικά 80 φορτηγά πλοία, 25 supramax με μέση ηλικία 17  έτη και 15 panamaxes, με μέση ηλικία 19 έτη.

Επίσης, αγόρασαν 38 τάνκερ, 11 aframax/LR2, με μέση ηλικία 18 έτη και 9 πλοία VLCC, με μέση ηλικία τα 18 έτη.

Ο οίκος Clarksons Research, σε  ανάλυση του, επισημαίνει ότι η συνολική αξία των μεταχειρισμένων πλοίων που άλλαξε χέρια από την αρχή του έτους έως και τέλος Ιουλίου, ανέρχεται σε 4 δισεκατομμύρια δολάρια.

Με άλλα λόγια, οι πωλήσεις πλοίων ήταν κατά 21,2% περισσότερες από τον Ιούλιο του 2024, αλλά σαφώς μικρότερες από το αντίστοιχο διάστημα του 2023, όταν οι πωλήσεις είχαν φτάσει στα 4,9 δισεκατομμύρια δολάρια.

Αξιοσημείωτη είναι η επισήμανση των αναλυτών ότι «οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας έχουν καταστήσει δύσκολη την διακίνηση των εξαγωγών πετρελαίου και άνθρακα από τους Έλληνες ή άλλους Ευρωπαίους εφοπλιστές από τη Ρωσία, με αποτέλεσμα τα πλοία να πωλούνται σε Κινέζους ή άλλους Ασιάτες πλοιοκτήτες, οι οποίοι έχουν μεγαλύτερη ευελιξία με τα φορτία της Ρωσίας».

Διαβάστε επίσης

Αγγελική Φράγκου (Navios Maritime Partners): Με κέρδη 69,9 εκατ. δολάρια το δεύτερο τρίμηνο

Κρουαζιέρα: «Καμπανάκι» για το 2026 – Η Celestyal αποχωρεί από τη Θεσσαλονίκη

Okeanis Eco Tankers (Γιάννης και Αριστείδης Αλαφούζος): Από σήμερα αποκόπτεται το κουπόνι των 0,70 δολαρίων της μετοχής