• Ναυτιλία

    Έλληνες εφοπλιστές: Nέες αγορές bulker άνω των 800 εκατ. δολαρίων το τελευταίο δίμηνο

    Γ. Οικονόμου, Κ. Κωνσταντακόπουλος, Γ. Δράγνης (πάνω), Σεμίραμις Παληού (μέση), Γ. Δελαπόρτας, Στ. Τσαντάνης. Ν. Μουνδρέας (κάτω)


    Μπορεί οι τιμές των ναύλων στην αγορά ξηρού φορτίου να σημειώνουν σκαμπανεβάσματα, ωστόσο, οι Έλληνες εφοπλιστές εμφανίζονται αισιόδοξοι για το μέλλον του κλάδου συνεχίζοντας με αμείωτους ρυθμούς να επενδύσουν σε bulkers.

    Σύμφωνα με τα στοιχεία της VesselsValue, από την 1η Οκτωβρίου μέχρι σήμερα οι ελληνικές ναυτιλιακές έχουν αγοράσει 31 μεταχειρισμένα φορτηγά πλοία συνολικής αξίας 807,5 εκατ. δολαρίων.

    Μιλώντας στο συνέδριο που έγινε πρόσφατα στο Institute of Chartered Shipbrokers (ICS), η Μιλένα Παππά, Commercial Director της Star Bulk Carriers επισήμανε μεταξύ άλλων ότι με τη δυναμική επιστροφή της Κίνας στην αγορά των πλοίων dry, λόγω των Χειμερινών Ολυμπιακών Αγώνων του Πεκίνου και με δεδομένο ότι η προσφορά νέων πλοίων δεν θα αυξηθεί σημαντικά, το μέλλον της ναυλαγοράς θα είναι αισιόδοξο.

    Αναλυτές υποστηρίζουν ότι ένας βαθμός απαισιοδοξίας που κυρίευσε τις αγορές τον περασμένο μήνα ήταν μάλλον υπερβολικός. Η αντιστροφή του κλίματος στην αγορά ξηρού φορτίου προκλήθηκε κυρίως από την απότομη πτώση των ναύλων στα capesize, ωστόσο, όπως φαίνεται οι πλοιοκτήτες εκτιμούν ότι η ναυλαγορά του συγκεκριμένου τομέα έχει ακόμη μέλλον.

    Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η περίπτωση της Costamare της οικογένειας Κωνσταντακόπουλου , η οποία μετά την εντυπωσιακή είσοδο της στον τομέα ξηρού φορτίου φέτος, με μαζικές αγορές bulkers, ανακοίνωσε την Πέμπτη ότι απέκτησε πρόσφατα επτά ακόμη φορτηγά πλοία, φτάνοντας συνολικά τα 44.

    Οι τελευταίες εξαγορές

    Σύμφωνα με τα στοιχεία της VesselsValue, η Tri Bulk Shipping, ελληνικών συμφερόντων, εξαγόρασε δύο φορτηγά πλοία συνολικής αξίας 60,2 εκατ. δολαρίων. Η εταιρεία ιδρύθηκε το 2010 και τα κεντρικά της γραφεία βρίσκονται στη Βουλιαγμένη.

    Διαθέτει στόλο με εννέα bulk carriers, handysize και handymax, σύμφωνα με την ιστοσελίδα της, και δραστηριοποιείται στη μεταφορά εμπορευμάτων ξηρού φορτίου στην Αμερική και την Ασία.

    H Diana Shipping συμφερόντων της οικογένειας Παληού, ανακοίνωσε την αγορά ενός πλοίου χύδην φορτίου, που ναυπηγήθηκε στην Ιαπωνία. Το πλοίο είναι τύπου Capesize, μεταφορικής ικανότητας 181,500 dwt και το τίμημα της συναλλαγής ανήλθε στα 60,1 εκατ. δολάρια.

    Δύο νέα bulk carriers, χωρητικότητας 63,200 dwt και κατασκευής 2015, πρόσθεσε στον στόλο της η Goldenport, με επικεφαλής τον Γιάννη Δράγνη. Σύμφωνα με τις ναυλομεσιτικές Seasure Shipbroking και Advanced Shipping & Trading η ναυτιλιακή εξαγόρασε από την GriegMaas τα ultramax, Star Eos και Star Artemis, στην τιμή των 26,5 εκατ. δολαρίων έκαστο.  Κατά την VesselsValue, οι αξίες των δύο πλοίων αποτιμώνται στα 25,9 και 25,3 εκατ. δολάρια αντίστοιχα.

    H ναυτιλιακή NGM Energy, συμφερόντων της οικογένειας Μουνδρέα πρόσθεσε ένα ακόμη bulker στο στόλο της συνεχίζοντας το μπαράζ εξαγορών στο οποίο έχει επιδοθεί κατά τη διάρκεια του έτους. Σύμφωνα με την Advanced Shipping & Trading η εταιρεία εξαγόρασε το χωρητικότητας 93,257 dwt post panamax Mayfair Spirit, κατασκευής 2011, στην τιμή των 19 εκατ. δολαρίων. Το πλοίο πουλήθηκε από την Taconic Capital.

    Η Seanergy Maritime, με επικεφαλής τον Σταμάτη Τσαντάνη, προχώρησε τον Οκτώβριο στην εξαγορά ενός ακόμη capesize, του 7ου από τις αρχές του έτους. Το πλοίο κατασκευάστηκε το 2010 σε ναυπηγείο της Ιαπωνίας, έχει χωρητικότητα περίπου 181,500 dwt και θα μετονομαστεί σε M/V Dukeship. Το τίμημα της συναλλαγής ανήλθε σε 34,3 εκατ. δολάρια.

    Σύμφωνα με την Seasure Shipbroking, η ναυτιλιακή Dryships του εφοπλιστή Γιώργου Οικονόμουεξαγόρασε από την OMC Shipping, το χωρητικότητας 77,100 dwt panamax Orient Violet,  που κατασκευάστηκε το 2015, στην τιμή των 30,5 εκατ. δολαρίων. Κατά την VesselsValue, η αξία του πλοίου είναι αρκετά υψηλότερη και εκτιμάται στα 32,5 εκατ. δολάρια.

    Η Meadway Shipping & Trading, του Κώστα Δελαπόρτα εξαγόρασε σύμφωνα με την VesselsValue, το χωρητικότητας 61,600-dwt Virgo Colossus κατασκευής 2012, στην τιμή των 24 εκατ. δολαρίων. Η εταιρεία διαθέτει στόλο με εννέα φορτηγά πλοία, εκ των οποίων τα δύο, το Dominator και το­ Ability χωρητικότητας 64,000 dwt, παρέλαβε φέτος.

     Διαβάστε ακόμη:

    Super deal για την Costamare: Νέα παραγγελία οκτώ containerships – Στα 44 αύξησε τα bulker του στόλου της



    ΣΧΟΛΙΑ