• Ναυτιλία

    Διακογιάννης, Αντωνιάδης, Ρόβης (Seafair): Το online γραφείο εύρεσης εργασίας των ναυτικών

    Βύρων Αντωνιάδης, co-founder & CTO Γιώργος Ρόβης, co-founder & CΟΟ Αγαπητός Διακογιάννης, co-founder & CEO

    (από αριστερά) Βύρων Αντωνιάδης, co-founder & CTO Γιώργος Ρόβης, co-founder & CΟΟ Αγαπητός Διακογιάννης, co-founder & CEO


    Με έδρα τη Νέα Υόρκη και παρουσία σε Αθήνα, Οδησσό και Μανίλα, η Seafair έχει αναλάβει το δύσκολο αλλά ουσιαστικό έργο να φέρνει σε επαφή ναυτικούς που ψάχνουν εργασία με ναυτιλιακές εταιρείες που αναζητούν πληρώματα, χρησιμοποιώντας την τεχνολογία.

    Πρόκειται για την πρώτη πλατφόρμα που υποστηρίζει τη συνολική συνεργασία μιας ναυτιλιακής με ένα ναυτικό, από την εύρεση και την προετοιμασία του ναυτικού μέχρι την αξιολόγηση, την πληρωμή και την επικοινωνία μαζί του αφού ολοκληρώσει το συμβόλαιο του.

    Παρά το γεγονός ότι ιδρύθηκε μόλις το 2020, η startup έχει ήδη στη βάση δεδομένων της πάνω από 110.000 ναυτικούς και έχει κερδίσει την εμπιστοσύνη των ναυτιλιακών εξασφαλίζοντας τους ανθρώπινο δυναμικό που διαθέτει τις γνώσεις και τις ικανότητες που απαιτεί κάθε θέση.

    Οι επικεφαλής της εταιρείας Αγαπητός Διακογιάννης, Βύρων Αντωνιάδης και Γιώργος Ρόβης, μίλησαν στο Mononews για την υλοποίηση της πρωτοποριακής τους ιδέας, τον τρόπο λειτουργίας της πλατφόρμας της Seafair, τα προβλήματα των ναυτιλιακών που αναζητούν πληρώματα αλλά και τα επόμενα σχέδια τους.

    Πώς προέκυψε η ιδέα για την ίδρυση της Seafair;

    Δύο από τους συνιδρυτές της Seafair είχαμε εμπειρία στα ναυτιλιακά, και είχαμε δουλέψει με εταιρίες που προσπαθούσαν να βελτιώσουν τις διαδικασίες εύρεσης και ανάπτυξης ναυτικών και το πρόβλημα μας φάνηκε ενδιαφέρον. Όταν ήρθαμε στην Αμερική, είδαμε πολλές τεχνολογικές startups που βοηθούσαν εταιρείες να προσλαμβάνουν εξειδικευμένο προσωπικό σε τομείς όπως οι κατασκευές, η βιομηχανία και οι πετρελαϊκές. Μιλώντας σε πλοιοκτήτες και ναυτικούς αντιληφθήκαμε ότι η αγορά έχει μεγάλα περιθώρια βελτίωσης και δεδομένου ότι καταλαβαίναμε το πρόβλημα και μας ενθουσίαζε, αποφασίσαμε να το λύσουμε.

    Πόσο εύκολη ήταν η υλοποίηση της εταιρείας και ποιο ήταν το χαρακτηριστικό που προσέλκυσε τους χρηματοδότες;

    Η υλοποίηση είναι αρκετά απαιτητική γιατί η ναυτιλία, και ειδικά η εύρεση πληρωμάτων, είναι παγκόσμια. Από πολύ νωρίς έπρεπε να αποκτήσουμε επαφές με εταιρείες και να πάρουμε άδειες σε χώρες όπως η Ουκρανία και οι Φιλιππίνες, που είναι πολύ δύσκολο όταν μια εταιρεία απασχολεί 3 άτομα, αλλά τα καταφέραμε.

    Σχετικά με τη χρηματοδότηση, οι επενδυτές είδαν μια μεγάλη ευκαιρία σε μια αγορά με πολλά περιθώρια βελτίωσης, που τους ενθουσίασε. Επίσης εκτίμησαν το γεγονός ότι η ομάδα μας έχει εμπειρίες σχετικές τόσο με τη ναυτιλία όσο και με την τεχνολογία.

    Ποιες είναι οι υπηρεσίες που προσφέρει η πλατφόρμα;

    Μέχρι τώρα, οι ναυτιλιακές εταιρίες χρησιμοποιούσαν κάποια γραφεία εύρεσης για να προσλάβουν ναυτικούς, και ένα εντελώς διαφορετικό σύστημα για να διαχειριστούν τη συνεργασία με τους ναυτικούς όσο αυτοί υπηρετούν στο καράβι.

    Η πλατφόρμα μας είναι η πρώτη που υποστηρίζει τη συνολική συνεργασία μιας ναυτιλιακής με ένα ναυτικό, από την εύρεση και την προετοιμασία του ναυτικού μέχρι την αξιολόγηση, πληρωμή και επικοινωνία μαζί του αφού ολοκληρώσει το συμβόλαιο.

    Αυτό δίνει τη δυνατότητα στη ναυτιλιακή να διαχειριστεί πιο αποδοτικά δύσκολες διαδικασίες, όπως αλλαγές πληρωμάτων, και κυρίως να μπορέσει να διατηρήσει και να αναπτύξει τους ναυτικούς της πιο εύκολα. Ταυτόχρονα, τα δεδομένα και οι αυτοματισμοί της πλατφόρμας δίνουν τη δυνατότητα στη ναυτιλιακή να γλιτώσει πολλά κρυφά κόστη που σχετίζονται με καθυστερήσεις ή δυσλειτουργίες, και να λάβει καλύτερες αποφάσεις για την πρόσληψη και προαγωγή ναυτικών.

    Ποια είναι τα προβλήματα των ναυτιλιακών στην εξεύρεση προσωπικού και πως βοηθά η Seafair στην αντιμετώπιση τους;

    Ο COVID και ο πόλεμος στην Ουκρανία έχουν δημιουργήσει θεμελιώδη προβλήματα για τις ναυτιλιακές στην εύρεση ναυτικών. Υπάρχει ο ίδιος ή αυξανόμενος αριθμός καραβιών και πολύ λιγότεροι ναυτικοί. Η πλατφόρμα μας βοηθά τους πελάτες μας με δύο τρόπους.

    Αρχικά, έχουμε μια μεγάλη βάση δεδομένων από ναυτικούς (πάνω από 110,000) στους οποίους απευθυνόμαστε όταν μας ζητούν πληρώματα. Το σύστημα μας βασίζεται σε έναν αλγόριθμο που διευκολύνει τους ειδικούς μας να βρουν πληρώματα ταχύτερα, και ταυτόχρονα το σύστημα μας προωθεί τις ναυτιλιακές με τις οποίες συνεργαζόμαστε, με σκοπό οι ναυτικοί να τις επιλέξουν.

    Πέραν της εύρεσης πληρώματος, η πλατφόρμα μας βοηθά τη ναυτιλιακή να χτίσει μια άμεση σχέση με τους ναυτικούς. Οι πελάτες μας μπορούν να μοιραστούν οποιαδήποτε έγγραφα, πληρωμές, οδηγίες ή ακόμη και ευχές σε κάθε ναυτικό τους ξεχωριστά με το πάτημα ενός κουμπιού.

    Τι προσφέρει η πλατφόρμα στους ναυτικούς;

    Η πλατφόρμα δίνει μεγάλη ευελιξία και ευκολία στους ναυτικούς, οι οποίοι μπορούν να ολοκληρώσουν το προφίλ τους και να βρουν καινούριο συμβόλαιο από τον καναπέ τους σπιτιού τους.

    Ταυτόχρονα η πλατφόρμα διευκολύνει τους ναυτικούς να προετοιμαστούν κατάλληλα για το επόμενο συμβόλαιο τους – να διαβάσουν τις διαδικασίες της εταιρίας για την οποία θα δουλέψουν, να λάβουν τα εισιτήρια τους, αλλά και να βλέπουν και να διαχειρίζονται τις πληρωμές τους.

    Σύντομα, η πλατφόρμα θα δίνει πολύ περισσότερες υπηρεσίες στους ναυτικούς, συμπεριλαμβανομένων προγραμμάτων εκπαίδευσης και πιστοποίησης, αλλά και ασφάλεια.

    Δεδομένου ότι η εταιρεία ιδρύθηκε εν μέσω πανδημίας, πόσο επηρέασε αυτό τις εργασίες και την ανάπτυξη της;

    Η πανδημία ήταν ιδιαίτερα διδακτική για εμάς, καθώς μας έμαθε πώς να χτίσουμε μια εταιρία σε 3 ηπείρους. Ταυτόχρονα έφερε μεγάλες αλλαγές στις ναυτιλιακές εταιρίες, που πλέον ήταν αναγκασμένες να αρχίσουν να χρησιμοποιούν την τεχνολογία πολύ περισσότερο. Οπότε σε γενικές γραμμές θεωρούμε ότι έχει βοηθήσει στην ανάπτυξη μας.

    Ποια η ανταπόκριση των ελληνικών ναυτιλιακών στο εγχείρημα σας και που εκτείνεται το πελατολόγιο σας;

    Πολλές ναυτιλιακές είναι σκεπτικές σχετικά με το αν μια εταιρία τεχνολογίας μπορεί να λύσει ένα πρόβλημα που παλαιότερα λυνόταν παραδοσιακά. Αφού περάσουμε μια αναγνωριστική περίοδο και αποδείξουμε ότι γνωρίζουμε την αγορά καλά, τότε οι εταιρείες είναι αρκετά πιο δεκτικές να χρησιμοποιήσουν την τεχνολογία από όσο νομίζουν οι περισσότεροι, ειδικά όταν καταλαβαίνουν τα οφέλη της.

    Πέρα από ελληνικές ναυτιλιακές, συνεργαζόμαστε και με ναυτιλιακές άλλων χωρών, κυρίως δυτικής και βόρειας Ευρώπης.

    Υπάρχουν περιθώρια περαιτέρω ανάπτυξης για την Seafair; Τα επόμενα σχέδια σας;

    Απολύτως. Σκοπεύουμε να πολλαπλασιάσουμε τον κύκλο εργασιών και την ομάδα μας, και να συνεχίσουμε να χτίζουμε καλύτερα τεχνολογικά προϊόντα και να βελτιώνουμε τις υπηρεσίες που παρέχουμε σε ναυτιλιακές και ναυτικούς.

    Ο σκοπός μας είναι να γίνουμε η πιο αξιόπιστη και ολοκληρωμένη λύση στο χώρο των πληρωμάτων παγκοσμίως μέσα στην επόμενη 5ετία.

    Διαβάστε ακόμη:

    Ποσειδώνια 2022: Φεστιβάλ από startup τεχνολογίας και ψηφιοποίησης της ναυτιλίας



    ΣΧΟΛΙΑ