• Ναυτιλία

    Δεν θα διαλυθεί τελικά το μεγαλύτερο κρουαζιερόπλοιο του κόσμου


    Το μεγαλύτερο υπό ναυπήγηση κρουαζιερόπλοιο στον κόσμο, που ξεκίνησε την κατασκευή του από την Genting, που βρίσκεται ακόμη στις εσχάρες του ναυπηγείου MV Werften, θα ολοκληρωθεί στο ίδιο εργοστάσιο, αλλά υπό τη διεύθυνση του Ναυπηγείου Meyer Werft του Papenburg.

    Ειπώθηκε ότι η Disney Cruise Line, έχει ενδιαφερθεί για την ολοκλήρωση του κρουαζιερόπλοιου, αλλά δεν επιβεβαιώθηκε μέχρι στιγμής η είδηση.

    Εκπρόσωπος του Meyer Werft στο Papenburg περιορίστηκε να δηλώσει ότι η εταιρεία θα ήταν πρόθυμη και θα μπορούσε να συνεχίσει την κατασκευή του Global Dream εάν υπήρχε πελάτης για αυτό. Προς το παρόν, το Ναυπηγείο Meyer Werft δεν παρέχει περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με την κατάσταση των διαπραγματεύσεων ή για τον πιθανολογούμενο πελάτη, που είναι η αμερικανική ναυτιλιακή εταιρεία Disney Cruise Line.

    Το Global Dream, που σχεδιάστηκε για την ασιατική αγορά, θα μπορούσε να είναι η ευκαιρία για την είσοδο της Disney Cruise Line στην αγορά των κρουαζιεροπλοίων, ακόμα κι αν είναι ένα πολύ διαφορετικό πλοίο από αυτά της αμερικανικής ναυτιλιακής εταιρείας, ξεκινώντας από χωρητικότητα 9.500 επιβάτες σημαντικά μεγαλύτερη από τα πλοία της Disney που κατασκευάστηκαν και σχεδιάστηκαν μέχρι σήμερα.

    Μόλις πρόσφατα η Disney Cruise Line παρέλαβε το Disney Wish, ένα πλοίο 4.000 επιβατών από τα ναυπηγεία Meyer στο Papenburg. Δύο ακόμη πλοία αυτής της κατηγορίας σχεδιάζονται για το 2024 και το 2025. Προηγουμένως, ο Meyer Werft είχε ήδη ναυπηγήσει τα Disney Dream (2011) και Disney Fantasy (2012).

    Το Global Dream είχε αρχικά παραγγελθεί από την Genting Hong Kong για το εμπορικό σήμα Dream Cruises για την ασιατική αγορά, μαζί με ένα δεύτερο πλοίο ίδιου μεγέθους. Το πλοίο ολοκληρώθηκε περίπου κατά 80% πριν η MV Werften κηρύξει πτώχευση στα μέσα Ιανουαρίου 2022, μετά την οποία συνεχίστηκε η εργασία που έγινε χάρη στην κρατική βοήθεια για την αντιμετώπιση της πανδημίας του Covid 19.

    Η αφερεγγυότητα επηρέασε επίσης άλλες θυγατρικές της Genting Hong Kong, όπως η Crystal Cruises, η Star Cruises και τα ναυπηγεία Stralsund, Wismar, Warnemünde και Lloyd Werft στο Bremerhaven.

    Οι περισσότερες από τις προβληματικές εταιρείες έχουν πλέον βρει νέους ιδιοκτήτες. Τον Ιούνιο του 2022, η εταιρεία κατασκευής υποβρυχίων Thyssenkrupp Marine Systems (TKMS) αγόρασε το ναυπηγείο Wismar, όπου είναι αγκυροβολημένο το Global Dream.



    ΣΧΟΛΙΑ